Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka oireilee viallinen siirtopumppu 325 tds:ssä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    Kuinka oireilee viallinen siirtopumppu 325 tds:ssä?

    Tossahan toi tulikin jo otsikossa. Mietin että vetelisikö pumppu viimeisiään kun tuntuu että polttoaineen seassa tulisi välillä ilmaa tai ei paineet riittäisi. Eli lähtee kohtalaisen hyvin käyntiin mutta hetken kun on ajanut niin tuntuu että ei ole yhtään voimaa koneessa, sitten hetken kun antaa mennä niin rupeaa nytkähdellen keräämään kierroksia ja sitten alkaa käymään normaalisti. Välillä saattaa voida ajaa useita kilometrejä ennekuin mitään oireilee ja välillä pari sataa metriä. Mitään merkitystä ei ainakaan tunnu olevan naftan määrällä tankissa, paitsi jos melkein tyhjä (niin että varatankin valo syttyy). Silloin yleensä hyytyy eikä lähde käyntiin ennenkuin kaataa muutaman litraa naftaa tankkiin. Toki tätä ongelmaa on kieretty tankkaamalla auto kun on vielä varttitankki jäljellä

    Mutta nyt alkaa tuntua sille että toi vessa jättää vielä joku pakkasaamu tielle niin pitäis kait tehdä jotain.

    Eli vaihdanko suoraan siirtopumpun vai johtuukohan jostain muusta?
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    siis oireina voisi olla hyytyily,tehottomuus, käyntiinlähtö heikentynyt esim.

    kokeile toimiiko se.
    anna sähköä suoraan sulake nro 23 ( en tiedä onko sulla sama sulake mutta ainakin e34 kopassa se on tuo)ja suodattimen jälkeinen letku irti niin näät pumppaako se ainetta sinne.

    tuossa viimeviikolla yhden e34 siirtarin uusin, oireina oli pidentynyt vieteri.

    pumppu oli imykkä kokonaan paitsi sitten kun potkaisi tankkiin niin se lähti toimimaan.

    Comment

    • AKSU
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 402
      • Nivala

      #3
      Kun omassa riisselissä oli siirtopumppu jumissa ei täydellä tankilla ollut mitään ongelmia, eikä vajaallakaan ku käyntiin sai. Yleensä startille tuli mittaa jokin 5-10s tankin ollessa alle puolen. Vetoihin ei vaikuttanut missään vaiheessa.

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by larmatin
        siis oireina voisi olla hyytyily,tehottomuus, käyntiinlähtö heikentynyt esim.
        Noi oireet sopii periaatteessa kaikki.

        Tänään ei mitään oireilua kun auto oli lämpimässä vuorokauden. Lähti nätisti käyntiin eikä nykinyt saati muutakaan missään vaiheessa. Voisiko se siirtopumppu olla "jäässä" tms. kun lämpöisellä säällä toimii moitteettomasti mutta kylmällä säällä oireilee?
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Tuli sitten uusittua toi siirtopumppu mutta aivan kaikki oireilu ei vieläkään lähtenyt. Täyskaasulla kiihdyttäessä tuntuu kuin luistonesto menisi päälle. Eli rupeaa joko katkomaan syöttöä tai jotain muuta. Missäköhän vika nyt mahtaa piillä kun alkaa olemaan kaikki vaihdettu. Eli siirtari, syöttöpumpun tiivisteet uusittu jossain välissä, ilmanputsari, naftasuodatin jne. Joku ehdotti turbovikaa, mutta kertokaa viisaammat kun ei viitsisi uutta ahdinta ostaa ihan huvin vuoksi.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ahtopainemittari kiinni, sillä selviää onko ahtopuolella vikaa. Eikös tässä moottorinohjaus ohjaa hukkaporttia?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              On mielenkiintoinen vika. Auto toimi pari päivää kuin unelma eikä mitään häikkää ollut. Sitten kun tankissa oli naftaa hiukan yli varatankin verran niin alkoi puutumaan. Kävin tankkaamassa ja viitisen kilometriä sai ajaa ennekuin alkoi taas vetämään kunnolla. Jotenkin ei vaikuta ahtopuolen ongelmille kun auto toimii hyvin täydellä tankillla mutta oireilee vajaalla.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Tom1s
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 669
                • .

                #8
                Originally posted by Robi
                On mielenkiintoinen vika. Auto toimi pari päivää kuin unelma eikä mitään häikkää ollut. Sitten kun tankissa oli naftaa hiukan yli varatankin verran niin alkoi puutumaan. Kävin tankkaamassa ja viitisen kilometriä sai ajaa ennekuin alkoi taas vetämään kunnolla. Jotenkin ei vaikuta ahtopuolen ongelmille kun auto toimii hyvin täydellä tankillla mutta oireilee vajaalla.

                Jos järjestelmään pääsee ilmaa jostain esim viallinen letku tms... ? Tai sitten toinen asia mitä muistelin niin eikö tuossa koneessa ollut se ominaisuus että jos käy liian kuumana niin alkaa rajottamaan tehoja? Onko lämmöt normaalit?
                Katalysaattori ehjä eikä tukossa?
                F31 328i M-Sport

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Tom1s
                  Jos järjestelmään pääsee ilmaa jostain esim viallinen letku tms... ? Tai sitten toinen asia mitä muistelin niin eikö tuossa koneessa ollut se ominaisuus että jos käy liian kuumana niin alkaa rajottamaan tehoja? Onko lämmöt normaalit?
                  Katalysaattori ehjä eikä tukossa?
                  Koneen lämmöt täysin normaalit...kattia en ole tullut edes ajatelleeksi...huomenna nosturilla ylös ja koputellaan. Jos siitä kuuluu ylimääräistä ääntä niin laikka laulaa ja uutta tilalle. Tekisköhän katti tota sitten vaan sattumanvaraisesti silloin kun on vain vähän naftaa tankissa?
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎