Announcement

Collapse
No announcement yet.

raitisilmansuodatin kateissa ja kuskin lukko rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oizo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 181
    • Perkele

    raitisilmansuodatin kateissa ja kuskin lukko rikki

    ___tämän voi unohtaa kun ilmeisesti tässä vuosimallissa ei tuollaista edes vielä ole_____
    eli olen ohjeitten mukaan etsinyt autostani (e34 525 -89 m20b25) raitisilmasuodantinta: http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...ce/filters.htm mutta mistään en sitä löytäny... missä muualla se voisi olla? laitoin sitten paikat kasaan ja nyt on hanskalokerokin jotenkin vinossa kun ei mene "helposti" kiinni.
    _______________________________

    toinen ongelma
    kuskin ovesta saan kyllä ovet lukkoon mutta auki en saa millään!
    avain kääntyy lukossa ainoastaan kohtaan kaksi:

    olen aseöljyä ja sulattaakin yrittänyt lukkoa mutta ennemmin avain sinne katkeaa kuin kääntyisi enemmän. alkaa vaan ärsyttää aina avata apukuskinpuolelta ovet ns. "pakkoavauksella" kun ei saa normaalisti auki
    Edit: keskuslukossa on myös se vika ettei mene ikinä kiinni ensimmäisellä yrityksellä vaan kaikki lukot pomppaa auki mutta se ilmeisesti johtuu jostain "haljenneesta" sulakkeesta mitä olen ymmärtänyt searchilla tutkiessa...
    Last edited by Oizo; 13-03-2006, 15:34.
    Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
    Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Ei taida tuossa sinnun biimerissä vielä ollakkaan tuota raitisilmasuodatinta. Siksi sitä et löydä.

    Jos kaikki lukossa kunnossa niin kyllä se riittää kun käännät avainta avatessa tuohon 2 asentoon. Jos tartee käyttää sitä 1 asentoa eli "hätäavausta" niin sitten sinulla on virrat loppu kun ei aukea. Tai muuta häikkää lukossa.

    Ootko tarkastanu takakontin lukon moottorin? Tuon ongelman mulla on aiheuttanu se eli kiinnilaitettaessa lukot ensimmäisellä kertaa pomppaa auki ja vasta toisella kertaa menee kiinni.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Oizo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 181
      • Perkele

      #3
      Originally posted by 540iAV8
      Ei taida tuossa sinnun biimerissä vielä ollakkaan tuota raitisilmasuodatinta. Siksi sitä et löydä.

      Jos kaikki lukossa kunnossa niin kyllä se riittää kun käännät avainta avatessa tuohon 2 asentoon. Jos tartee käyttää sitä 1 asentoa eli "hätäavausta" niin sitten sinulla on virrat loppu kun ei aukea. Tai muuta häikkää lukossa.

      Ootko tarkastanu takakontin lukon moottorin? Tuon ongelman mulla on aiheuttanu se eli kiinnilaitettaessa lukot ensimmäisellä kertaa pomppaa auki ja vasta toisella kertaa menee kiinni.
      ok eli ilmeisesti sitten sitä suodatinta ei vielä tuossa ole mutta kaipa joudun repiä hanskalokeron vielä irti että saa sen kunnolla toimimaan ettei tarvi paukauttaa täysiä kiinni.

      takakontin lukon moottori toimii ja johtosarjakin siinä on ehjä mikä sinne luukkuun menee. takapenkin alla on se musta muovinen laatikko niin onko se joku keskulukituksen ohjaus juttu? löytyisikähän sieltä vika kun kyllä autossa virtaakin silti on mutta jos siinä ohjauksessa olisi joku sulake paukahtanut tai jotain
      Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
      Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by Oizo
        takakontin lukon moottori toimii ja johtosarjakin siinä on ehjä mikä sinne luukkuun menee. takapenkin alla on se musta muovinen laatikko niin onko se joku keskulukituksen ohjaus juttu? löytyisikähän sieltä vika kun kyllä autossa virtaakin silti on mutta jos siinä ohjauksessa olisi joku sulake paukahtanut tai jotain
        Siellähän se kuskin takana penkinalla. Tuli muuten mieleeni, että omassa vanhassa 520 -88:ssa oli yks johto poikki sieltä sen ohjausyksikön alta ja kaikki ovet jumissa. Siellä pitäs muistaakseni olla myös sulakkeita jos en muista väärin.
        Eti nyt sieltä ensalkuun sitä vikaa.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Oizo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 181
          • Perkele

          #5
          noh tutkin tuossa tuota ohjausyksikköä eikä siinä näkynyt mitään erikoista ja sulakkeetkin ovat ehjiä mutta sielä oli myös 3 relettä. kuinka voisin todeta niiden toimivuuden varmasti? mutta... se sulake homma joka on apukuskin puolella takapenkin alla niin siinä oli aika paha hapettuma ja siinäkin oli joku pultti patentti edellinen omistaja tehnyt
          eli siis sielä penkin alla on tämmöinen muovi poksi jossa tuo sulake:

          myös konehuoneessa on samallainen mutta se näytti ehjältä. onko nuo siis ihan jotain normi sulakkeita jotai saa kaiken maailman marketeista (minimanista) vai lyönkö sinne pellinpalan
          Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
          Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎