Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiksaria pääkaupunkiseudulla?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eksu
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 563
    • Jokela

Originally posted by Odeq
    Esittelyautothan pestään yleensä harjakoneessa joten sekään ei ole mikään paras keino naarmujen kannalta. mutta hyvä valaistus on suht tärkeetä tossa myllytyksessä.
    Tämä menee vähä ohi aiheen mutta tuo pesuhommakin riippuu aika paljon liikkeestä. Itse toimin Vehossa fiksarina ja esittelyautot pestään myös pääosin käsin. Ja vertailu muiden pisteiden esittelyautojen välillä on huima. Esim. maahantuonnin esittelymersut pestään koneessa ja autojen maalipinnat ovatkin viidentonnin jälkeen tännä pientä naarmua.
    Niinkuin on jo tullut ilmi niin hyvä valaistus on kiilloitettaessa tärkeä.

Comment

• FlyingFinn
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 651

Originally posted by -JMV-
      jaa..aina oon myllyttäny normi koneella ja ei kyllä mitään valittamista ole ollut Perusteletko vähän väittämääsi ja opettele vielä tuo quete:n käyttö
      Höh, mikä vika mun quoten käytössä on?

Pelkästään pyörivällä laikalla jää pintaan todella helposti pyörrejälkiä mitkä näkyvät kirkkaassa valossa tai sitten hologrammia. Epäkeskokoneella näitä ei yleenssä tule. Siitä syyystä BMW Suomi edellyttää että maalipinnan pintavirheiden korjaukset tehdään epäkeskokoneella. Äkkinäinen kiillottaja voi myös "polttaa" maalipintaan laikan jäljen tai jopa reiän kun käytetään pyörivää laikkaa. Epäkeskokone on ainut oikea laite.

Comment

• FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 651

Originally posted by Eksu
        Tämä menee vähä ohi aiheen mutta tuo pesuhommakin riippuu aika paljon liikkeestä. Itse toimin Vehossa fiksarina ja esittelyautot pestään myös pääosin käsin. Ja vertailu muiden pisteiden esittelyautojen välillä on huima. Esim. maahantuonnin esittelymersut pestään koneessa ja autojen maalipinnat ovatkin viidentonnin jälkeen tännä pientä naarmua.
        Niinkuin on jo tullut ilmi niin hyvä valaistus on kiilloitettaessa tärkeä.

Pitää paikkansa. Riippuu todella paljon firmasta. Itse olen aina kieltänyt pesemästä omaa autoani huollon yhteydessä. Pesen mieluummin itse. Vaikka pesisivät käsinkin niin niillä vehkeillä mitä olen nähnyt Stockalla, Veholla ja Laakkosella ei mun auton maalipintaan kosketa.

Comment

• -JMV-
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 840
          • Etelä-Pirkanmaa

Originally posted by FlyingFinn
          Höh, mikä vika mun quoten käytössä on?

Pelkästään pyörivällä laikalla jää pintaan todella helposti pyörrejälkiä mitkä näkyvät kirkkaassa valossa tai sitten hologrammia. Epäkeskokoneella näitä ei yleenssä tule. Siitä syyystä BMW Suomi edellyttää että maalipinnan pintavirheiden korjaukset tehdään epäkeskokoneella. Äkkinäinen kiillottaja voi myös "polttaa" maalipintaan laikan jäljen tai jopa reiän kun käytetään pyörivää laikkaa. Epäkeskokone on ainut oikea laite.
          Meinasin tuolla quoten käytöllä sitä, että voisit laittaa kaikki quote:t samaan viestiin..,jos ymmärsit
          F82 harraste

Comment

• FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 651

Originally posted by -JMV-
            Meinasin tuolla quoten käytöllä sitä, että voisit laittaa kaikki quote:t samaan viestiin..,jos ymmärsit
            Jep jep, mutta kun tuli heti ensimmäisen luettuani niin pirun kiire vastata etten edes lukenut ketjua eteenpäin

Comment

• FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 651

No niin E90:ni konepelti kiillotettiin Espoon Laakkosen toimipisteessä tällä mainitulla Jukka Svennillä. Pidän yleensäkin autoani kuin kipeätä p***ua joten olin todella tarkka ennen kuin vein autoni käsittelyyn ja juttelin kaverin kanssa pitkään puhelimessa kuinka ja millä vehkeillä homma hoidetaan.

Ensinnäkin täytyy sanoa että kyseinen heebo on erittäin palvelualtis ja kaikin puolin mukava kaveri ja muutenkin jaksoi kuunnella tällaisen perfektionistin, kenellä on siis hiukan sairas suhtatutuminen Bemarin mustaan maalipintaan, tilitystä.

Toiseksi, jälki on aivan loistavaa!!! Ihan täydellistä. Mulla on tapana löytää edes pieni virhe asiassa kuin asiassa (o.k. olen pilkun n****ja ja tiedän sen) mutta tässä ei kerta kaikkiaan mitään. Kaveri todella osaa hommansa ja täytyy vielä korostaa että autoni on tavallinen musta mikä lienee kaikkein vaikein kiillotettava. Tämän jos olisin tiennyt niin olisi kyllä myllytetty koko auto. Varmasti olisi paremman näköinen kuin kaupasta haettu.

En voi muuta kuin suositella. Itse en epäile hetkeäkään mihin vien autoni taas vuoden päästä kun kesä koittaa ja kaikki mahdolliset virheet maalipinnassa täytyy poistaa. Kyllä on kiva nähdä näin loistavaa käden taitoa myös kehä kolmosen sisäpuolella - alue mikä ei todellakaan ole kuuluisa tästä. Annan samat 12 pinnaa kuten Ruotsi Lordille.
              Last edited by FlyingFinn; 27-05-2006, 13:56.

Comment

• leifeugen
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 144
                • porvoo

Onko tämä nyt ainoa hyvä auton fiksaaja pääkaupunkiseudulla,jos näin on niin taitaa olla aikapitkät jonot.Tyhmä kysymys,mutta pystyykö fiksaaja hoitaa
                kuntoon pahempi naarmuja vaan tekeekö ne ainoastaan myllytystä? Jos ei niin kuka hoitaa moista,ja onhan varmaan muita hyviä firmoja?

Comment

• Eba^
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 149
                  • Espoo

Js-Teamilla saa näyttäävää jälkeä autoonsa Suosittelen Ehdottomasti Eli on Olarinluomassa Laakkosella toisessa kerroksessa missä on vaihtoauto tasanne
                  Erno

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎