Eli vm. 2000 330d ja olen yhden tankillisen ajellut mutten päässyt sillä kun n.550 km(plus pohjat) tankatessa meni 55l jotta oli taas täysi. En mielestäni mitään älyttömiä revitellyt. Eikö pitäisi kuluttaa vähemmän?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onkohan minulla ongelma 330d kulutuksessa?
Collapse
X
-
Hienoja vastauksia Joo, kyllähän tuo vähän liian suurelta vaikuttais, johonkin kahdeksan pintaan pitäis mennä keskikulutuksen mutta tietenkin jos höyläät vain kaupungissa niin kyllähän se suuri moottori aina kuluttaa
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Originally posted by Aukes!Hienoja vastauksia Joo, kyllähän tuo vähän liian suurelta vaikuttais, johonkin kahdeksan pintaan pitäis mennä keskikulutuksen mutta tietenkin jos höyläät vain kaupungissa niin kyllähän se suuri moottori aina kuluttaa
Tänään nollailin sitä kulutusmittaria ja koitin saaha pysymään sen alle 9 , mutta turhaan. 9,8 aika lähellä mitä kulutti. Mitä tuohon kulutukseen tulee ajelin päivällä asioilla 60km/h alueella lähinnä (pari motari vetoa)
Yhteenvetona itse sanoisin jotta liikaa tuo on.
Kulutus (l/100km) * 5,4 6,8 9,3 <--- noilla arvoilla pitäs mennä!
Seuraava kysymys onkin mikähän siinä voi olla vinossa? Suuttimet?Ohis
Comment
-
-
[QUOTE=Ohis]Yhteenvetona itse sanoisin jotta liikaa tuo on.
Kulutus (l/100km) * 5,4 6,8 9,3 <--- noilla arvoilla pitäs mennä! QUOTE]
kyllä mä oon ainaki sitä mieltä että nuo tehtaan antamat kulutukset saa kyllä unohtaa....toi maantiekulutus kyllä pitää aikalailla paikkansa(jos ajaa esim. 80-100km/h vakionopeudensäätimellä mutta toi yhdistetty/kaupunki on kyllä utopiaa..jos ajetaan todellista kaupunkiajoa niin keskinopeus on sillon jotain n.25km/h luokkaa ja sillon kyllä kulutus ei oo 9.3 ainakaa näin talvella,enkä kyllä usko että on kesälläkää.mulla on toi 530d automaatilla ja täs talvella oon seurannu hyvinki tarkasti tota keskikulutusta,ajo on 85% kaupunkiajoa ja keskikulutus on aina yli 10l/100km,toki tennaria tulee anettua liikennevaloista aina "sillontällöin" 530d:shän on tankki 70litraa ja ku talven kylminä aikoina webasto oli päällä aina ennen käynnistystä + 5-10minuuttia tyhjäkäyntiä esim ennen töihin lähtöä niin tankillisella ajoin sellaset 550km,sitte sytty valo.että sillee...Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Kyllä kuulostaa paljolta. Mulla kulutus (tosin neliveto tää mun tourinki) ajolla jossa 1/3 kaupunkia ja 2/3 maantietä, on luokkaa 7,3 - 7,5 litraa. Tossa marraskuussa kokeilin pelkkää motaria helsinki - tampere nopeus 110, niin kulutusmittari näytti motarin päässä 6,1! Olen laskimella joskus laskenut, että kuinka pitää paikkansa ja näyttää alakanttiin muutaman desin, että nuo tuohon lisää. Jos enemmän kaupunkiajoa niin olen lähelle 8 keskikulutuksen joskus saanut. En aja rauhallisesti, enkä kengitä, mutta silleen keskivertorauhallisesti Eli uskoisin, että jotian häikkää sulla kyllä on.
Edit: Niin tämä mun on sillä E46 sarjan vikalla 3 litran kiisselillä, eli 204 hv versio.. en sitten tiedä onko kulutuslukemat parantuneet kehityksen myötä._______________________
E46 330xd touring -03
Honda TRX500FA -05
BMW - mikä ihana tekosyy
Comment
-
-
automaatti on. Mutta silti yli 10l on minusta paljon.
Kokeilin tänään seuraavaa: Ajoin mäkeen vauhtia ja laitoin vapaalle (eli auto rullaa tyhjäkäynnillä, nollasin kulutusmittarin ja voila! Lukemaksi tuli keskimäärin 1,7l eli senverran viepi tyhjäkäynnillä. Eikö tuo nyt ole pikkusen iso kulutus tyhjäk. ?
Ainiin! ja mitä katoin tosta tota kaupunkiajoa niin keskinopeus oli tänään 40-50km/h kun tuli nuo 9,8 lukematOhis
Comment
-
-
M57 dieselin kulutus
Terve
E46 sedanin pitäisi liikkua varsin helpostikin tehtaan ilmoittamiin lukuihin. Oma kokemukseni on että tuon saa menemään jopa alle 5l/100km jos oikein iskee tarve säästellä. Omistan nyt kolmatta bemarin M57 dieselillä varustettua pommia ja jokaisella olen päässyt keskiarvoisesti noin 5-10% alle valmistajien ilmoittamien keskikulutus lukemien. Tänään viimeeksi kävin Tampereella ja ajotietokoneen ilmoittama kulutus oli noin 10% valmistajan 530dA:lle ilmoittamaa 6,3l/100km pienempi eli 5,7l/100km. Keskinopeus oli tuolta matkalta 105km/h(eli 110km/h vakkarissa ajoin koko matkan). Lukema on varmaan desin tai pari optimistinen, mutta ei silti juurikaan heitä mielestäni.
Edellisen e46 330d touringin 40tkm keskikulutus oli 6,7l/100km. Valmistajan ilmoittama yhdistetty kulutus autolle on 7,0l/100km. Sedanille luku on 0,5l/100km pienempi jos muistan oikein. Erotushan voi selittyä puhtaasti omalla normista poikkeavilla ajoilla, mutta tilanteissa jossa vertailu on kohtuu helppoa(kuten edellä mainittu esimerkki) on linja silti pitänyt.
Pidin myös aika tarkkaan kirjaa edellisen auton todellisesta ja ajotietokoneen ilmoittamasta kulutuksesta. Ajotietokone oli tuolloin johdonmukaisesti noin 0,2l/100km optimistinen verrattuna todelliseen kulutukseen.Last edited by docjones; 21-03-2006, 20:41.
Comment
-
-
Eli toihan kuluttaa ihan tautisen paljon liikaa...
Vaikka kuinka yritän säästellä lukema pysyy siinä 9,5-10l sataselle.
Mistähän vikaa kannattas alkaa selvittämään?
Tai missä se voisi olla?
Työautossa (vm.-06) oli kaikki suuttimet sökönä. Vaihdettiin takuuseen jonka jälkeen kulutus laski huomattavasti. Voisiko olla tämä se syy?
Ajossa nimittäin ei huomannut muuta eroa kuin pikkusen lisääntyneen väännön remontin jälkeen. Autossa kuitenkin on vieläkin joku vika kun se haisee aivan tolkuttomasti. Siinähän selvitteleevät liikkeessä... (tämä siis työautossa)
Niin ja työauton kulutus sillä kaksi litrasella (165hp) reippaalla ajolla kaupunkia ympäri on 8,8l
Siihen tosiaan sisältyy pelkkää kaupunkiajoa ja kokoajan keula ylhäällä (taksi)Last edited by Ohis; 21-03-2006, 20:45.Ohis
Comment
-
-
Turha alkaa panikoimaan. Mittaa muutama tankillinen jonka jälkeen vasta kannattaa alkaa tekemään johtopäätöksiä. Tuskin suuttimissä mitään vikaa on. Jokaista autoa pitää vain tottua ajamaan omalla tavallaan, mutta kaiken kaikkiaan 10l/100km pelkässä kaupunkipyörityksessä ei olisi edes mikään ihme.
Comment
-
-
Melkeen voisin väittää että tottumisesta se ei ole kiinni.
voihan se tuo 10l ollakkin mutta mitä olen muualta lukenut niin noihin lukemiin ei pitäisi mennä.
Ajan ammatikseni 14h päiviä aamusta aamuun ja olen ajanut kutoskoneitakin jne... Eipä pitäs siitä tottumisesta olla kiinni.
Tosiaan kun olen muualta lukenut ja niinkun tässäkin joku kirjotti niin ei noin kovia lukemia pitäs olla. Siihen vertailupohjaan ajattelin vaanOhis
Comment
-
-
[QUOTE=tuomkiti81]Originally posted by OhisYhteenvetona itse sanoisin jotta liikaa tuo on.
Kulutus (l/100km) * 5,4 6,8 9,3 <--- noilla arvoilla pitäs mennä! QUOTE]
kyllä mä oon ainaki sitä mieltä että nuo tehtaan antamat kulutukset saa kyllä unohtaa....toi maantiekulutus kyllä pitää aikalailla paikkansa(jos ajaa esim. 80-100km/h vakionopeudensäätimellä) mutta toi yhdistetty/kaupunki on kyllä utopiaa..jos ajetaan todellista kaupunkiajoa niin keskinopeus on sillon jotain n.25km/h luokkaa ja sillon kyllä kulutus ei oo 9.3 ainakaa näin talvella,enkä kyllä usko että on kesälläkää.mulla on toi 530d automaatilla ja täs talvella oon seurannu hyvinki tarkasti tota keskikulutusta,ajo on 85% kaupunkiajoa ja keskikulutus on aina yli 10l/100km,toki tennaria tulee anettua liikennevaloista aina "sillontällöin" 530d:shän on tankki 70litraa ja ku talven kylminä aikoina webasto oli päällä aina ennen käynnistystä + 5-10minuuttia tyhjäkäyntiä esim ennen töihin lähtöä niin tankillisella ajoin sellaset 550km,sitte sytty valo.että sillee...
Mutta ainakin tuossa 330d:ssä jotain pientä vilunkia on
Comment
-
-
[QUOTE=pt.]Originally posted by tuomkiti81
Ehkä myöskin tässä tapauksessa hieman ihmettelisin kulutuksia?? Omassa nuo kulutukset on kyllä ihan eriluokkaa ja tässä tapauksessa pienempiä ja paljon. Auto on kyllä automaatti, joten saattaa sekalaista kulutusta hieman selittää.
Mutta ainakin tuossa 330d:ssä jotain pientä vilunkia on
edit. Hemin kommentia odotellessa....Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-