Itse voisin kuvitella asian sillä tavalla että jos niitä öljyjä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi ja niitä ei ole vaihdettu esim seitsemään vuoteen niin sitten jos ne vaihdetaan ni mömmöt lähtee kiertämään (jos niitä nyt edes on sielä..). lisää mielipiteitä!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Huoltovihko ala carte Fin.
Collapse
X
-
Tuo mömmöjen liikkeellelähtö koskee vain automaattilaatikoita, manuaalilootaan ja perään voi ihan huoletta vaihtaa öljyjä. Manuaalissa ja perässä ei ole kitkalevyjä (paitsi kitkalukkoperässä) joiden kulumisesta tuota mönjää kertyy ympäriinsä, eikä niissä myöskään ole voitelukanavia ym. mitkä voisivat mennä tukkoon.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ok. Mulla on automaatti. no entäs toi perä, mitä hyötyä on jos vaihtaa öljyt sinne? Entäs mitä haittaa jos ei vaihda? Siis tässä tapauksessa että ne öljyt on tarkotettu sinne "lifetime". Kai ne on jotenki paskaset/vetiset..? Mutta jos niitä ei oo tarkotettu vaihdettavaks.. Minkä takia 96 vuosimalliin ne pitää vaihtaa ja 98 vuosimalliin ei. Onko siellä jokin muuttunut? Neuvokaa uteliasta käpyä
Comment
-
-
Öljyn ominaisuudet huononee ajan kanssa ja sinne voipi kondensoitua vettä, ei siinä muuta ole. Kovin usein niitä on sinne turha ruveta vaihtelemaan, ainakin omasta mielestä lukottomaan voisi ihan hyvin vaihdella muutaman vuoden välein.
Jos jokin on muuttunut niin sitten öljyn tyyppi, mutta veikkaanpa että ovat vain todenneet "kyllä se siellä samoillakin öljyillä pyörii".325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Voin laittaa sen teille emaililla Kaimann ja Oswald, jos kerrotte vaikka privalla emailosoitteenne.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-Koenig View PostVoin laittaa sen teille emaililla Kaimann ja Oswald, jos kerrotte vaikka privalla emailosoitteenne.
Comment
-
-
-
Originally posted by anatolisnki View PostItse voisin kuvitella asian sillä tavalla että jos niitä öljyjä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi ja niitä ei ole vaihdettu esim seitsemään vuoteen niin sitten jos ne vaihdetaan ni mömmöt lähtee kiertämään (jos niitä nyt edes on sielä..). lisää mielipiteitä!
mä vaihdoin ite automaattilaatikon öljyt, autoni 523ia vm:96. ja laatikko pelaa nytte paljon paremman tuntuisesti, tuntuu kuin teho olisi lisääntynyt. Työläs homma vaan oli vaihtaa, ilmailua sun muuta joutu harrastaan. Vaihto projekti alko siitä kun meni vaihteistoöljyn jäähdytin rikki.. ehkä aavistuksen vuotanut laatikko toimi senkin takia paremmin uusilla ja oikealla määrällä öljyä.
Comment
-
Comment