Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensanpaine...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anssi83
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 71
    • Oulu

    Bensanpaine...

    Onkos kellään tietoa,että miten tuommosessa m20b25 koneessa tuo bensantulo pitäis toimia.Itellä paine on 2.8 ja kun sammuttaa auton niin paine laskee nollaan.Eli siksi joudun aina starttaan kauan ennen kuin auto lähtee käyntiin..Eli onko siinä olemassa erillinen takaiskuventtiili,että paineet ei karkaa ja jos on niin missä se sijaitsee??Auto on E34 vm.89
    Aina rojektisa, vaikka miten tekis!
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    #2
    Originally posted by Anssi83
    Onkos kellään tietoa,että miten tuommosessa m20b25 koneessa tuo bensantulo pitäis toimia.Itellä paine on 2.8 ja kun sammuttaa auton niin paine laskee nollaan.Eli siksi joudun aina starttaan kauan ennen kuin auto lähtee käyntiin..Eli onko siinä olemassa erillinen takaiskuventtiili,että paineet ei karkaa ja jos on niin missä se sijaitsee??Auto on E34 vm.89
    ookko kattonu et ei mikän bensa putki vuoda? Yks syy käyntiin lähtöön voi olla et suuttimet kusee.
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89

    Comment

    • Pluto
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1860
      • Raisio

      #3
      Joko bensapumpussa oleva takaisku vuotaa tankkiinpäin, suuttimet vuotaa koneeseen, bensanpaineensäädin vuotaa paluulinjaan tai joku letkuliitos vuotaa. Siinäpä ne vaihtoehdot tais olla.
      BMW F32 435d

      Comment

      • ytte
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 248
        • Pyhäjärvi

        #4
        Hakeeko startatessa bensapumppu kauan paineta? Pumpun johdotus kannattaa tarkistaa. Liekkö jää mihinkää bensajärjestelmään painetta kun pumppu/pumput on seis, ainoostaan pumpun takasiniskuvena estää linjan valumasta tyhjis.
        F10 LCI -15
        E60 LCI -08

        Comment

        • Anssi83
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 71
          • Oulu

          #5
          Originally posted by ytte
          Hakeeko startatessa bensapumppu kauan paineta? Pumpun johdotus kannattaa tarkistaa. Liekkö jää mihinkää bensajärjestelmään painetta kun pumppu/pumput on seis, ainoostaan pumpun takasiniskuvena estää linjan valumasta tyhjis.
          Jonkun aikaa joutuu sahaan..Joskus lähtee vasta toisella startilla käyntiin.Paine on kyllä tasainen.Niin onko se pumpun sisällä se takaiskuventtiili ja saako sitä erikseen vai joutuuko ostaan koko pumpun.Eikai ne suuttimet voi kusta koska paine laskee tankkiin päin???Painemittari kerta oli tulolinjan ja suutintukin välissä ja sieltä kautta paine katosi kun auton sammutti.Eli se joutuu joka kerta nostaan bensan tankista asti ku se ei jätä painetta putkistoon.
          Aina rojektisa, vaikka miten tekis!

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Jonkun aikaa joutuu sahaan..Joskus lähtee vasta toisella startilla käyntiin.Paine on kyllä tasainen.Niin onko se pumpun sisällä se takaiskuventtiili ja saako sitä erikseen vai joutuuko ostaan koko pumpun.
            Pumpun sisällä... mutta jos se on antautunut niin voithan laittaa irto-takaiskun pumpun ja tankin väliin. Hyrdauli-roipeliikkeistä, kysy sellasta joka kestää bensaa...

            Eikai ne suuttimet voi kusta koska paine laskee tankkiin päin???Painemittari kerta oli tulolinjan ja suutintukin välissä ja sieltä kautta paine katosi kun auton sammutti.Eli se joutuu joka kerta nostaan bensan tankista asti ku se ei jätä painetta putkistoon.
            Mistä tiedät, että paine laskee karkuun juuri tankkiin päin? Se paine voi hävitä systeemistä myös viallisten suuttimien kautta (kuten Pluto mainitsikin). Tommosella irto-takaiskulla ja painemittarilla pystyt hakemaan vian siaintia...
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Anssi83
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 71
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Tzeimi
              Pumpun sisällä... mutta jos se on antautunut niin voithan laittaa irto-takaiskun pumpun ja tankin väliin. Hyrdauli-roipeliikkeistä, kysy sellasta joka kestää bensaa...



              Mistä tiedät, että paine laskee karkuun juuri tankkiin päin? Se paine voi hävitä systeemistä myös viallisten suuttimien kautta (kuten Pluto mainitsikin). Tommosella irto-takaiskulla ja painemittarilla pystyt hakemaan vian siaintia...
              Siitä tiedän,että se ei kuse suuttimille koska tulpat on kuivat.Eli se takaisku kannettas laittaa heti suodattimen jälkeen latkun väliin??
              Aina rojektisa, vaikka miten tekis!

              Comment

              • vpernu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 522
                • Kouvola

                #8
                sielt ei pitäis niin paljoo bensaa tulla et ne tulpat välttämättä kastuis..laita auto käyntii ja purista vaikka lukkopiheil paluuletku lyttyy ja sammuta ja kato pysyykö viel paine..jos pysyy ni sit vuotaa paineen säädin..

                Comment

                • Anssi83
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 71
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by vpernu
                  sielt ei pitäis niin paljoo bensaa tulla et ne tulpat välttämättä kastuis..laita auto käyntii ja purista vaikka lukkopiheil paluuletku lyttyy ja sammuta ja kato pysyykö viel paine..jos pysyy ni sit vuotaa paineen säädin..
                  Joo pitää testata..Miten noissa se pumppu pitäs toimia ku yks heppu väittää,että pumpun pitäs nostaa bensanpaine jo sillon ku laittaa virrat päälle,mutta ei mulla ainakaan pumppu ala pyöriin vasta ku alkaa starttaan.
                  Aina rojektisa, vaikka miten tekis!

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Toisissa vehkeissa pumppu (-t) surahtaa sekunnin tai jotain ja toisissa ei... ei pitäs tehdä noin massiivista ongelmaa kuin sulla on meneillään.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Juubi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 999

                      #11
                      Haynesin kirjassa oli oikeen tunteina aika kun tuo paine pitäisi pysyä ylhäällä. En nyt muista tarkkoja aikoja mutta luokkaa yön yli kun seisoo niin pitäisi olla vasta paineet nollissa.

                      Jotain löytynyttä numeerista tietoa henkilökuljettimesi PA-järjestelmästä:
                      Fuel system hold pressure 2.1 bars
                      Fuel pump maximum pressure 6.3 to 6.9 bars
                      Fuel pump hold pressure 5.5 bars

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎