Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3 venttiliensäätö ym.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jar-1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 65
    • finland

    m3 venttiliensäätö ym.

    m3 e36 3.0

    minkälainen homma venttiilien säätö? ilmeisesti joutuu 60tkm välein tarkastaa?
    kallis merkkiliikkeessä? onnistuuko muualla/missä?

    jakoketjun vaihtoväli? kiristysväli?
    Last edited by jar-1; 22-03-2006, 00:15.
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Siinähän on hydrauliset nostimet joten eipä niissä mitään säädettävää ole. Sitte kun alkaa naputtamaan niin uusii nostajat eli jossain 250tkm kieppeillä. Jakoketju on ns. ikuinen eli ei tarvitse vaihtaa. Kireyden voi tarkistaa 200tkm nurkilla.
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      Originally posted by visa e36
      Siinähän on hydrauliset nostimet joten eipä niissä mitään säädettävää ole.
      Ei m3:ssa mitään hydraulisia nostimia ole, eipäs sekoiteta motorsportin vehkeitä näihin perusmalleihin.
      Last edited by eeki; 22-03-2006, 00:09.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • Juho_P
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 313
        • p-pohjanmaa

        #4
        Lätkäsäätöinenhän se on M3nenkin. Ne lätkät maksaa vajaan kympin kappale merkkiliikkeen kautta ja siitä riippuu jonkuverran että minkähintainen on tuo venttiilien säätö. Halvemmalla pääset kuitenki varmasti ku että ajais nokan pyöreksi tms ku ei koskaan säätäis niitä venttiileitä. Vaikka ei niitä kovin usesti tarvi säätää jos kone on kunnossa.
        Yleensähän niitä lätkiä ei mee montaa koska jos tarvii uusia niin niitä pystyy kierrättämään venttiililtä toiselle monesti.

        Itelle tuli M5seen merkkiliikkeessä maksaan muistaakseni reilun satasen ku ei ollukaan mitään tarvetta säätää vaikka mielestäni rallatti aika reilusti. Tarkistelivat ja kun kaikki näytti olevan kunnossa niin kasaan uusien tiivisteiden kera.
        pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

        Comment

        • cojama
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1421
          • www.e30m3.fi

          #5
          Tiedän nyt kolme tapausta 3.2:sia joissa on 100tkm. kohdalla välykset tarkastettu Laakkosen toimesta eikä yhdessäkään ole ollut tarvetta säätää.

          Ketjusta ei tarvitse olla huolissaan.

          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2765
            • Espoo, HML

            #6
            Lisäksi esim. Rännäri Helsingissä ja monet rallipuolen M3-osaajista noita säätelevät ammattitaitoisesti.
            Hinta on tosiaan yleensä 100-200e säätötarpeesta riippuen.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              venat

              Jos ei ole tietoa koska säädetty, kannattaa pikimmiten tarkistaa välykset.
              Pirusti kalliimmaksi tulee jos venat kantaa ja palaa sen takia..

              Yleensäkin noissa s- sarjan moottoreissa kannattaa tarkistaa ainakin seuraat seikat jos auton historiasta ei ole varmaa tietoa:

              -tulpat
              -jakajan kansi, pyörijä ja puolan ja tulpan johdot ( niissä malleissa missä ne on)
              ja käyttää noihin vain alkuperäisiä osia, ei mitään tarvike osia!!!!
              Muuten voi hevoset karata

              -ventiilin säädöt
              -läppärungon tiiviys ja synkronointi
              Jos noissa häikkää, voi tulla todella kallis remontti.

              Varsinkin ton läppärungon vuodon takia on saksanmaalla sulaneita koneita kasapäin

              Jos perusasiat on kunnossa, kestää kaikki s-sarjan koneet pommin varmasti.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • jar-1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 65
                • finland

                #8
                kiitos vastanneille

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎