Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taas polttoainetaloudesta...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    Taas polttoainetaloudesta...

    Miten paljon pyörienkulmat vaikuttavat kokonaiskulutukseen?
    Siis ei kokonaisbudjettiin =), vaan ihan konkreettisesti polttoainetalouteen?

    Luulen että monet eroavaisuudet tulevat renkailla(merkit,koot) + pyöränkulmilla..

    Oiksohan nuin?
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    No periaatteessa liiallinen auraus/haritus voi aiheuttaa vastusvoimien kasvamista, mutta aika runsaasti saavat olla metsässä ennenkuin se ihan oikeasti vaikuttaa mitenkään mitattavasti bensankulutukseen.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Mc_Ozo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 143
      • Mikkeli

      #3
      Yhtään en ymmärrä miks porukka suorii matalaa profiilia ja leveitä +225mm renkaita. 195mm leveys ja profiili 65mm riittää. Ja renkaat koviks ettei oo liikaa vier.vastusta!!
      From zero to hero

      Comment

      • vekkuli
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1329
        • Liminka

        #4
        Originally posted by Mc_Ozo
        Yhtään en ymmärrä miks porukka suorii matalaa profiilia ja leveitä +225mm renkaita. 195mm leveys ja profiili 65mm riittää. Ja renkaat koviks ettei oo liikaa vier.vastusta!!
        Kuka nyt sirkkelin teriä renkaiksi haluaa??? Leveetä ja matalaa sen pitää puimurin alla olla!!
        E93 ///M3
        E60 530dA aka M5
        F11 525dA Xdrive
        Tesla model 3 LR MY22

        Comment

        • ruissi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 75
          • Turku

          #5
          Originally posted by Mc_Ozo
          Yhtään en ymmärrä miks porukka suorii matalaa profiilia ja leveitä +225mm renkaita. 195mm leveys ja profiili 65mm riittää. Ja renkaat koviks ettei oo liikaa vier.vastusta!!



          ois varmaa todella hyvä ajaa jollai 195/65... pito olis hukas ja mutkissa mettää saman tie
          ampusin itteni jos tollasilla renkailla joutusin ajaa...
          eikä 65 profiili menis ees alle jos tarpeeks matala pirssi...

          Comment

          • mallat78
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 148
            • Kymi

            #6
            Originally posted by vekkuli
            Kuka nyt sirkkelin teriä renkaiksi haluaa??? Leveetä ja matalaa sen pitää puimurin alla olla!!

            JEP! Alle 255 renkaita en peräpäähän laita EDES talvella.

            Comment

            • Stiffi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 181

              #7
              Joo ei mikään niin inhottavaa ku ajella "donitsi" renkailla
              kyllä se auton pitää olla sellanen soppelin jämy.
              Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Mc_Ozo
                Yhtään en ymmärrä miks porukka suorii matalaa profiilia ja leveitä +225mm renkaita. 195mm leveys ja profiili 65mm riittää. Ja renkaat koviks ettei oo liikaa vier.vastusta!!
                No kato jos tehdasasennus kumit sattuu olemaan 235/40,niin ei huvita niitä mihinkään ylipaksuihin munkkirinkeleihin vaihtaa.Jos noille 8,5":n orkkisvanteille laittais tuon haluamasi 65-sarjalaiset,niin ei niitä saisi pyöräkoteloihin kun catepillarilla työnnettyä.

                Ps.Tuo 65 tuossa esimerkissäsi ei ole mm:ä vaan prosentteja.On nimittäin aika matalaprofiiliset kumit,jos korkeus on tuo 65mm:ä.

                Topiikin aloittajan kysymykseen jo vastaus tulikin aiemmin.Saa olla kulmat (lähinnä auraus) akselistoissa aika mettässä,jos rupeaa kulutuksessa näkymään.
                Last edited by Heguli 31; 23-03-2006, 20:24.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by mallat78
                  JEP! Alle 255 renkaita en peräpäähän laita EDES talvella.
                  Hehee.. samaa mieltä
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #10
                    Riippuu missä ajaa

                    Paitsi hiekkatielle olis kyl hyvät teräväolkaiset kapeat talvirenkaat - kesällä...
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by ruissi
                      ois varmaa todella hyvä ajaa jollai 195/65... pito olis hukas ja mutkissa mettää saman tie
                      Kerros tarkemmin millaisia rengaskokemuksia on?
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Mc_Ozo
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 143
                        • Mikkeli

                        #12
                        Mikshän F1 autoissa on pienet (13"..) vanteet ja korkea profiiliset renkaat?
                        Aika kovaa ne musta silti menee. Teidän varmaa pitäis kertoo niille et ISOT vanteet ja MATALAprofiili on tehty urheilulliseen ajoon, kulkisivat varmaan vielä paremmin/nopeammin.
                        From zero to hero

                        Comment

                        • NHB
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 1120

                          #13
                          Originally posted by Mc_Ozo
                          Mikshän F1 autoissa on pienet (13"..) vanteet ja korkea profiiliset renkaat?
                          Aika kovaa ne musta silti menee. Teidän varmaa pitäis kertoo niille et ISOT vanteet ja MATALAprofiili on tehty urheilulliseen ajoon, kulkisivat varmaan vielä paremmin/nopeammin.
                          Siksi koska säännöt määrittelee tuon koon. Korkea profiili huonontaa alustan toimintaa ja tasoittaa tallien välisiä eroja, tästä syystä renkaiden profiilia ei ole muutettu pitkiin aikoihin. Iso osa formuoiden joustoliikkeestä tapahtuu renkaissa, olikohan 60 prosenttia vai enemmän.

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2550
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            No..Aerossa oli normaalit 195/65 -renkaat, 205:et olivat myös suosittuja. Lisäksi renkaat pyörivät normi-15" vanteilla. Matalalla ja tukevalla alustalla sitä oli vain kiitollinen kaikesta siitä ilmatilasta, mikä renkaissa oli mukavuutta lisäämässä. Katsastuksen iskaritestissä viimeistään näkee kuinka paljon itse rengas suorittaa iskunvaimennusta, se donitsi ottaa iskua vastaan säälimättä.

                            Totta kai esim. E34:ssa 18-tuumaiset M5 -vanteet näyttävät suorastaan herkullisilta, mutta en siltikään olisi tunkemassa niitä alle ja vielä madaltamassa autoa, ellei kokonaiskonsepti = alustageometria olisi niille suunniteltu, ohjauskulmat, iskunvaimentimet, jouset jne. Allekirjoittaneelle ei ole tullut vastaan liikenteessä tilannetta, jossa esim. niillä 15-tuumaisilla ei olisi pärjännyt. Totta kai iso komea vanne näyttää hyvältä, mutta ulkonäöllisestikin jossain menee rajaa - kyllä rengas on muutakin kuin se hassu ilmatäytteinen kumisuoja vanteen ympärillä. Kaikki mikä vähentää auton käytettävyyttä, ei ole välttämättä vain hyvästä.

                            Jokainen saa rengastaa autonsa miten haluaa, omalla kohdalla raha on yleensä ei ole enää riittänyt mihinkään kromi-unelmiin..
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • Rado
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 716

                              #15
                              Hyvä kaima Petteri!

                              Siinä asiaa noille "tyyli ja balance" tietoisille, pojan nulikoille..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎