Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalot päällä koko ajan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesseli
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 4
    • Jämsä

    Huoltovalot päällä koko ajan

    Terce!

    Joo eli sellanen vika että, vaikka virrat on kokonaan pois päältä niin kaksi huoltovaloa palaa koko ajan (punainen ja keltainen). vasta kun akun ottaa irti niin ne sammuu (yllättäen). ja kun akun taas kiinnittää niin ne saa*anan valot killuttaa taas. Eli mitähän pitäs tehdä? auttaako muu kun repiä piuhat pois. Niin ja olisko tietoa mikä mättää kun auto ei meinaa lähteä kylmänä käyntiin joutuu paineleen kaasua hullun lailla, mutta lämpimänä ei mitään ongelmaa.


    Kaara: 318i vm.86


    Edittiä: niin ja lämpötilamittari ei pelaa kunnolla, välillä lähtee päälle ja välillä ei. ja missähän se mittarin anturi sijaitsee?
    Last edited by Vesseli; 24-03-2006, 15:30.
  • enska-
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 205

    #2
    Niin ne palaa mullakin kokoajan, eipä oo ajamista haitannut. Sammuu todennäkösesti ku nollaa huoltovalot. (pitäis itekki jaksaa se tehä)

    Comment

    • pmtk
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1560
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by Vesseli
      Terce!

      Joo eli sellanen vika että, vaikka virrat on kokonaan pois päältä niin kaksi huoltovaloa palaa koko ajan (punainen ja keltainen). vasta kun akun ottaa irti niin ne sammuu (yllättäen). ja kun akun taas kiinnittää niin ne saa*anan valot killuttaa taas. Eli mitähän pitäs tehdä? auttaako muu kun repiä piuhat pois. Niin ja olisko tietoa mikä mättää kun auto ei meinaa lähteä kylmänä käyntiin joutuu paineleen kaasua hullun lailla, mutta lämpimänä ei mitään ongelmaa.


      Kaara: 318i vm.86


      Edittiä: niin ja lämpötilamittari ei pelaa kunnolla, välillä lähtee päälle ja välillä ei. ja missähän se mittarin anturi sijaitsee?
      Vaihda ihan ensin mittariston akut (searchillä lisää, esim tuolla --> http://www.btcf.fi/forum/showthread....=huoltovalo%2A). Huoltovalot ainakin pelaa sen jälkeen ja saattaa pelata lämpömittarikin. Ainakin mulla kävi niin.

      EDIT: linkki
      Last edited by pmtk; 24-03-2006, 15:44.
      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

      Comment

      • Vesseli
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 4
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by enska-
        Niin ne palaa mullakin kokoajan, eipä oo ajamista haitannut. Sammuu todennäkösesti ku nollaa huoltovalot. (pitäis itekki jaksaa se tehä)

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36257

        Yritin jo nollailla ne mut se ei auttanu

        Comment

        • avr
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 290
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by Vesseli
          Yritin jo nollailla ne mut se ei auttanu
          Kuinka kauan pidit piuhaa siinä paikoillaan ku nollasit? Muistaakseni joku niistä valoista sammuu vasta noin 20 sek. jälkeen!? Hyvin mahdollista et on mittariston patterit loppu!

          Comment

          • Juho_P
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 313
            • p-pohjanmaa

            #6
            Ihan mielenkiinnosta niin onko e21sessä noita pattereita mittaristossa?

            Voiko niiden pattereiden/akkujen loppuminen tehdä sitä että lämpömittari huilaa _aivan_ omiaan eikä tiedä oikein että missä asennossa olisi.(?)
            pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

            Comment

            • crockett
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1295
              • Ilomantsi

              #7
              Originally posted by Juho_P
              Ihan mielenkiinnosta niin onko e21sessä noita pattereita mittaristossa?

              Voiko niiden pattereiden/akkujen loppuminen tehdä sitä että lämpömittari huilaa _aivan_ omiaan eikä tiedä oikein että missä asennossa olisi.(?)
              Ei ole pattereita, kun ei ole sitä huoltovalohässäkkää e21:ssä.
              Piuhat ja anturi kannattaa tarkistaa.

              *e30 cabriolet*
              *Hailuksi*
              *ex e30 325i m50*
              *ex e30 5/88 pics*
              Ostan e30 osaa

              Myytävänä e30 osaa

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #8
                Originally posted by Vesseli
                Yritin jo nollailla ne mut se ei auttanu
                Ei auta ei! Vaihda mittariston akut, ne on sulla aivan loppu jos huoltovalot palaa kun virrat on pois sekä lämpömittari sekoilee. Kaikki noi viittaa siihen että sulla on 100% varmuudella mittariston akut sökönä! Osta uudet 1,2V akut jostain komponentti liikkeestä (huom. kolvattavat mallit) maksavat muutaman hassun euron.
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • enska-
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 205

                  #9
                  Osaako kukaan sanoa mistä näitä akkuja sitten saa?? Esim. netistä? Ja mikä niitten oikeen "virallinen" nimi on? Onko se vaan mittariston akku?
                  Last edited by enska-; 25-03-2006, 17:51.

                  Comment

                  • pmtk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1560
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by enska-
                    Osaako kukaan sanoa mistä näitä akkuja sitten saa?? Esim. netistä? Ja mikä niitten oikeen "virallinen" nimi on? Onko se vaan mittariston akku?
                    Ihan akkuliikkeestä itse löysin. Sellaset AA-sormipatterin kokoset akut, jossa on "kahvat" tinausta varten. Tosin joissakin piirilevyissä on ilmeisesti lyhyemmät akut. Kannattaa ottaa piirilevy irti ja tarkastaa, kummat löytyy.
                    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Originally posted by enska-
                      Osaako kukaan sanoa mistä näitä akkuja sitten saa?? Esim. netistä? Ja mikä niitten oikeen "virallinen" nimi on? Onko se vaan mittariston akku?
                      Ne ovat ihan normaaleja 1,2 V akkuja , AA kokoisia, korvakkeilla joilla saa kolvattua piirilevyyn. Niitä saa ihan mistä tahansa komponetti kaupasta. Joku on käyttänyt myös normaaleja AA kokoisia 1,2V ladattavia paristoja, tosin tällöin kolvaaminen on vaikeampaa ja todennäköisesti kestoikä pienempi, mutta näitä saa melkeen jokaisesta kyläkaupasta. Jos menet komponenttiliikkeeseen kysymään "mittaristonakkuja" he eivät todennäköisesti tiedä mistä puhut, mutta BMW varaosamyyjä kyllä ymmärtää ja hinta on myös sen mukainen eli BMW:tä saa näitä akkuja myös mutta ne ovat ihan samoja mitä komponenttiliikkeissä myydään, ainoastaan kalliimpia. Ohessa vähän samantapainen akku, mutta eri kokoinen. Eli Bemussa on AA kokoiset akut (2kpl)
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1356
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Ja silloin kun nuo akut vaihtaa niin ne huoltovalot nollaantuu itestään
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • Vesseli
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 4
                          • Jämsä

                          #13
                          onko mittariston irroitus vaikea homma? tarviiko lekan ja askin tupakkia lisäks jotakin "erikoista"? ja mistä kannattas alottaa etten revi koko kojelautaa irti

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            #14
                            Öh, eikös punaisen ja keltaisen kuulukin palaa koko ajan?? Sehän tarkoittaa sitä, että huoltoon ja äkkiä...

                            Ne vihreet näkyy vaan käynnistyksen jälkeen jonkun sekunnin.
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • janne328
                              Newbiemmer
                              • Feb 2006
                              • 18

                              #15
                              Originally posted by Vesseli
                              Yritin jo nollailla ne mut se ei auttanu

                              Ei ne nollaannu jos se mittariston akku on tyhjä!! pitää viedä huoltoon ja nollata testerillä ja se lataa samalla sen akun, mutta jos akku on ollu liian kauan tyhjänä niin se ei ota enää virtaa vastaan ja sitt se pitää uusia koko paska. Ja se maksaa eli ei se varmaan niin paljoa haittaa jos ne palaa!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎