Announcement

Collapse
No announcement yet.

männäntappi väljä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    männäntappi väljä

    En nyt tiiä kuuluuko tää tänne, mut kysynpä silti.

    Eli oon tossa ehkä ostamassa uutta harrastepeliä. Mutta siin olis vähän huolia heti alkuun. Eli kone kilkattaa nelospytyn kohalta. Alakerran laakerit on vaihdettu ja katottu. Kansi on irti ja nytten kun konetta pyörittää niin nelosen mäntä ei lähde heti liikkeelle. eli olisi väljyyttä havaittavissa männäntapissa.

    Kuluuko toi tappi yleensä kangen ja tapin välistä vai männän ja tapin välistä..
    Eli selviänkö pelkällä tapin vaihdolla? Vai joudunko koko männän ostamaan?

    mäntää ja kankea ei ole pois otettu koneesta että olisi silmämääräisesti nähty tutkia tilannetta. Itse en ole konetta nähnyt/tutkinut.

    Auto on Nissan Terrano 2.4 bensakone. vuosmalli joku 90?? (vaihtokone)
    Last edited by Rolli; 25-03-2006, 21:07.
    E34 530d -94 M-Sport
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Tuskin se männäntappi on väljäksi kulunut, mutta miten olis kiertokangessa se männäntapin hela?
    Kiertokangessahan on sellainen pronssinen hela, josta männäntappi menee läpi. Ennemmin kallistuisin sen kulumiseen, kuin männäntapin. Mene ja tiedä...
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • M.A.G.E
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 443

      #3
      Kyl se nelosen mäntä lähtee liikkeelle jos muutkin lähtevät. Kone osiksi ja mikrometrillä mitaamaan...

      Comment

      • Rolli
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1067
        • Kausala city

        #4
        Originally posted by T3
        Tuskin se männäntappi on väljäksi kulunut, mutta miten olis kiertokangessa se männäntapin hela?
        Kiertokangessahan on sellainen pronssinen hela, josta männäntappi menee läpi. Ennemmin kallistuisin sen kulumiseen, kuin männäntapin. Mene ja tiedä...

        Mutta kyseessä ei olisi järin kallis ongelma? Osia aatellen. työhän on aina ilmasita kun itse tekee.. Ja vehje on tulossa ihan metsään eikä hinta ole suuri. niin ei viitsisi kalliita remontteja tehdä tuolle.
        E34 530d -94 M-Sport

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          #5
          Omassa m30 kiukaassa oli männästä tapin reikä väljä. Eipäs tullut konetta kasatessa mieleen mittailla tuollaisia asioita. Oli sitten hiton kiva ajaa kolisevalla koneella.. jotku varmaan kuulivatkin avon koneesta kuuluvan naputuksen. Ainakin ykamiitissä tuli kommenttia tyyliin "jäänyt venttiilit säätämättä"

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Tuskin tappi on kulunut taikka kangen hela, eli kyllä männässä on joku "vika tai voitelu ongelma" ollut mikä on tehnyt välystä mäntään mäannäntapille... Mäntä noista se heikoin lenkki on.
            ...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎