Kyseinen moottori on jo tehtaalta tullessaan mukavan tehokas, mutta kiinnostaisi tietää miten siitä saisi helpohkosti vielä hieman lisää tehoja, kuitenkaan moottorin vääntävää luonnetta heikentämättä ja muutenkaan luotettavuutta suuresti huonontamatta.
Olen ymmärtänyt, että pakoputkistoon ei kovin suuria muutoksia ole tehtävissä, paitsi ehkä alkuperäisen katalysaattorin poistaminen ja korvaaminen suoralla putkella. Omassa autossa on kaksi takavaimenninta Eisenmann-merkkisiä. Virityslastu joka olisi optimoitu 98 oktaanisen bensan käyttöön toisi varmaankin pientä lisätehoa ja vääntöä.
Mitenkäs tuo ilmanottopuoli? Onko kyseisen moottorin alkuperäisen ilmanputsarikotelon korvaamisesta vapaavirtaussuodattimella kylmän ilman johdatuksella mitään vastaavaa hyötyä? Ainakin pitäisi silloin saada se putsari eristettyä lämpösäteilyltä hyvin, muuten ei saa tarpeeksi kylmää ilmaa. Schrickin nokat olisikin sitten seuraava askel..
Kertokaa omakohtaisia kokemuksia mitä omaan vastaavaan koneeseen on muutettu ja onko dynotettu ennen ja jälkeen, eli paljonko vaikutti?
Olen ymmärtänyt, että pakoputkistoon ei kovin suuria muutoksia ole tehtävissä, paitsi ehkä alkuperäisen katalysaattorin poistaminen ja korvaaminen suoralla putkella. Omassa autossa on kaksi takavaimenninta Eisenmann-merkkisiä. Virityslastu joka olisi optimoitu 98 oktaanisen bensan käyttöön toisi varmaankin pientä lisätehoa ja vääntöä.
Mitenkäs tuo ilmanottopuoli? Onko kyseisen moottorin alkuperäisen ilmanputsarikotelon korvaamisesta vapaavirtaussuodattimella kylmän ilman johdatuksella mitään vastaavaa hyötyä? Ainakin pitäisi silloin saada se putsari eristettyä lämpösäteilyltä hyvin, muuten ei saa tarpeeksi kylmää ilmaa. Schrickin nokat olisikin sitten seuraava askel..

Kertokaa omakohtaisia kokemuksia mitä omaan vastaavaan koneeseen on muutettu ja onko dynotettu ennen ja jälkeen, eli paljonko vaikutti?
Comment