Eli olisin sellaista kysynyt kun olisin kaupoissa sellaisesta E30:stä joka on ollut 320i ja moottoriin on vaihdettu kaikki 325i:n sisuskalut eli moottorissa on ainoastaan lohko 2.0 onko kyseinen muutos edes mahdollinen
ja onko jotenki huonompi kuin orkkis 2.5litranen? tehoiltaan tai muuten? niin ja kansikin on 325i:stä. Anteeks tyhmät kysymykset mutta kun merkki aika uusi itselle..
320/325?
Collapse
X
-
Onhan se mahdollinen. Pitäis varmistaa että kaikki laakerit ja renkaat sekä stefat on uusittu samalla. Noita "ihan hyviä" ja esson baarin "viri" sydeemejä on syytä varoa.
Tolla on varmaan haettu sitä ettei katsastusmies huomaa lohkonumeron perusteella koneen olevan suurempi. Tosin jos kansi on vaihdettu niin se rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ja kannesta pitäisi löytyä numerosarja jossa kolme viimeistä ovat 885.
-
Jossain topikissa täällä, joka löytyy searchilla, M20:sta lohkosta sanottiin olevan kahta versiota joista 2,5 l tarkoitetussa versiossa sylinteriputket ovat yhdessä, jotta se kestää suuremman porauksen paremmin.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Kiitoksia vastauksista
kyllä on koneeseen kaikki alakerran osat vaihdettu laakereineen ja stefoineen ja jakopään hilut. kannelle ei ole tehty mitään koska ei ollut kuulemma mitään tarvetta. pitää tarkistaa noi kolme loppunumeroa kannesta.. mutta tuleeko koneesta kuutiotilavuudeltaan sama kuin alkuperäisestä 2.5l:stä? yläkerta rallattaa hiukan mutta eikös ne tapaa näissä aina hiukan rallattaakkin? mitä mahtaa tulla maksamaan kansi remppa jos tulee joskus lähitulevaisuudessa eteen?
Comment
-
Tiedän kyllä ettei ne jakopään hilut ynnämuut vaikuta mitenkään kuutiotilavuuteen..
Lohko on edelleen vakio, ei porattu 2.0. alakerran hilut ja kansi on 2.5:sta joten sitä mietin että mikä mahtaa olla näitten osien kanssa kuutiotilavuus..?
Last edited by (Welmu); 29-03-2006, 16:14.
Comment
-
Eli sinne on vaan heitetty b25 kampiakseli ja olikohan niin että se olis sitten 2,2lOriginally posted by (Welmu)Tiedän kyllä ettei ne jakopään hilut ynnämuut vaikuta mitenkään kuutiotilavuuteen..
Lohko on edelleen vakio, ei porattu 2.0. alakerran hilut ja kansi on 2.5:sta joten sitä mietin että mikä mahtaa olla näitten osien kanssa kuutiotilavuus..?
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
2,5 kampiakseli ja 2,0 poraus tuottaa ~2261 cc.Originally posted by (Welmu)Tiedän kyllä ettei ne jakopään hilut ynnämuut vaikuta mitenkään kuutiotilavuuteen..
Lohko on edelleen vakio, ei porattu 2.0. alakerran hilut ja kansi on 2.5:sta joten sitä mietin että mikä mahtaa olla näitten osien kanssa kuutiotilavuus..?
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Jos olet sitä mieltä ettei mahdupyörimään niin täytyy kysyä myyjältä, että mitkä männät siellä onOriginally posted by T3Jos on 2,5:n kampiakseli ja kiertokanget, niin olis tosikiva tietää mitä 80mm:n mäntiä siellä on käytetty?
Vakio 2,0-männillä ei varmasti mahdu pyörimään.
Jotenki rupeaa tuntumaan siltä ettei hän taida vaan itsekkään oikeen tietää, tai tietämättömyys johtuu siitä että se on b25 koko motti ja stanssattu vain 2.0:ksi katsastusta varten.. kiitos tästä tämä auttoikin jo huomattavasti
Comment

Comment