Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystinen vikakoodi 206 95 vuoden 520i bmwssä. Onko tietoo mikä vika on?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmer_freak
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 5

    Mystinen vikakoodi 206 95 vuoden 520i bmwssä. Onko tietoo mikä vika on?

    Bemarissani on HC arvot korkeella, mutta kaikki muut arvot ovat normaalit. Aina pakokaasumittausta tehdessä saamme mystisen vikakoodi 206, josta kukaan ei oikein tiedä mitään! onko teistä kellään tietoa mikä tämä mystinen vikakoodi 206 saattaa ja mahdollisesti on?

    Autoon on jo vaihdettu uusi lamba, ilmamassamittari, ilmaputket, tulpat... katallisaattori on kunnossa.

    Auto on tuotu suomeen saksasta. Onko kellään ollu samaa vikaa ku olette ostaneet auton sieltä?

    Meille on myöskin sanottu että mahdollinen vika saattaisi olla ns tietolastu, jolla voisi säätää kaasun optiimiarvot mutta taas jotkut sanovat että arvoja ei voi säätää. Eli ottaa tässä sitten selvää mitä voi tehä ja mitä ei...

    on minulle puhuttu myöskin sensorista joka haistelee ilmaa ja besaa... että siinä voi olla vikaa...

    Mutta toivon että jollakin teistä saattaisi olla tietoa mikä voisi/ sattaisi auttaa minua.

    Kiitoksia jo etukäteen.
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    #2
    DME 3.3.1 (vanos) M50
    206 Knock Control Test Pulse

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by bimmer_freak
      on minulle puhuttu myöskin sensorista joka haistelee ilmaa ja besaa... että siinä voi olla vikaa...
      Tämä anturi on juurikin lambda, mikäli besaa tarkoittaa bensaa. Jos tarkoitat besää olet väärällä foorumilla...
      Kuinka paljon ne hc-arvot on ja onko muut arvot ok??? Suurin sallittu hc-arvohan on 100. Laitappa arvot näkyville...
      Onko tyhjäkäynti ok/pelaako moottori muuten normaalisti??
      ---> Mikäli hc-arvo on vain vähän yli sata ja muut arvot ok, annat autolle kunnolla "kenkää" ennenkö viet konttorille että saat katalysaattorin kunnolla kuumaksi. Juuri tuota päästöjen hc-arvoahan katalysaattori pienentää, ja bemuissa tunnetusti katti täytyy olla kunnolla lämmin että päästöarvot on kohdallaan.
      Last edited by Gonzalez; 01-04-2006, 19:14.
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Lueppas tuo threadi vaikka läpi -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=5513
        Siellä on monella muullakin ollut samaa ongelmaa, ja melkein kaikki on saatu jossain vaiheessa läpi katsastuksesta! Joten ei muuta kuin onnea vian etsintään ja seuraavalla kerralla searchia.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Tojopa
          DME 3.3.1 (vanos) M50
          206 Knock Control Test Pulse
          Kylläkyllä, mutta taitaapi olla -95:ssa Siemensin MS 41.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Leka
            Kylläkyllä, mutta taitaapi olla -95:ssa Siemensin MS 41.
            Aivan, totta.. Tosin Bentley väittää että 1993-1995 olisi juuri DME 3.3.1

            Mahdatko tietää mitä kyseinen vikakoodi Siemensin systeemissä tarkoittaa? Itse en ainakaan pikaisesti mistään löytänyt..

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by Tojopa
              Aivan, totta.. Tosin Bentley väittää että 1993-1995 olisi juuri DME 3.3.1

              Mahdatko tietää mitä kyseinen vikakoodi Siemensin systeemissä tarkoittaa? Itse en ainakaan pikaisesti mistään löytänyt..
              M50B25:ssa on Mutta eipä tarjoa mikään mun kätköistä löytyvä opus tuota vikakoodia #206 MS 40:iin.

              Tuossa #206 DME 3.3.1:ssä:

              $F206
              206 Knock Regulation - Test Pulse
              $H206
              206 Knock Regulation - Test Pulse
              This code is set when a Knock Sensor detects multiple knocks. Delete the stored code, when you finished processing any other faults.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by bimmer_freak
                Aina pakokaasumittausta tehdessä saamme mystisen vikakoodi 206, josta kukaan ei oikein tiedä mitään!
                Onkohan kyseessä edes auton oma vikakoodi..

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎