Announcement

Collapse
No announcement yet.

kertokaas bmw gurut:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teinit
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 22

    kertokaas bmw gurut:)

    mikä on oikea oppinen tekniikka automaattiin vaihtaa öljyt, kun pitääs 22hp4 e34 vaihtaa ja ei oo viä tullu tehtyä mut tänään sittenpitääkö auto nostaa nosturil ylös vai riittääkö pelkkä tunkkaaminen?onko auton oltava vaaka asennos vanhojen poiston yhteydessä?kaikki on valmiina öljyt ja suodatinmut nyt vihjeet puuttuvat,nyt ois mahdollisuus pienentää riski tekijätjoten auttakaanii ja sit pidänkö 1 tai 2 päällä kun poistan öljyjä?näin ainakin ajattelisin

    iso kiitos kaikille auttajille
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Tuossa pari ohjetta: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_24.htm
    http://paulaxford.com/bmw730i/auto_trans_fluid.htm

    Ja yhdet ohjeet löytyy myös E34 FAQ:ssa olevasta service manualista...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Ei nyt välttämättä aiheeseen liity, mutta muistutetaan nyt kumminkin: Tästä...
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • teinit
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 22

        #4
        Originally posted by Leka
        Tuossa pari ohjetta: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_24.htm
        http://paulaxford.com/bmw730i/auto_trans_fluid.htm

        Ja yhdet ohjeet löytyy myös E34 FAQ:ssa olevasta service manualista...
        siis annanko 1 tai 2 pyöriä tyhjäkäynnillä kun poistan vanhoja öljyjä pois?ja sit riittääkö pelkällä tunkilla nosto?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Onko tietoa koska öljyt on viimeksi vaihdettu? Jos ei ole, onko riskit tiedostettu?

          Comment

          • teinit
            Newbiemmer
            • Mar 2006
            • 22

            #6
            tuota niin

            Originally posted by Hemi
            Onko tietoa koska öljyt on viimeksi vaihdettu? Jos ei ole, onko riskit tiedostettu?
            ei oo tietoa onko koska vaihdettu öljyt mut kilometrejä ainakin on takanaei vaan toimaa kun 1 ja 2 pitää katella onko siel öljy lainkaan vai onko muuten mustaa punasen tilalla

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by teinit
              siis annanko 1 tai 2 pyöriä tyhjäkäynnillä kun poistan vanhoja öljyjä pois?ja sit riittääkö pelkällä tunkilla nosto?
              Missä noin sanotaan ? Öljy valutetaan pois laatikosta tyhjennysropusta tai ottamalla öljypohja pois. Uusi suodatin sinne kannattaa vaihtaa samalla ilman muuta ja varuilta ostaa myös uuden öljypohjan tiivisteen jos vanha menee rikki. Tyyli tyhjennykseen on vapaa, kunhan laitat uutta öljyä saman määrän takaisin mitä otit sieltä pois, lopullista öljymäärän tarkistusta unohtamatta.

              Ja todellakin, varoituksen sana lienee vielä paikallaan niinkuin muut ovat jo tehneet:

              Now, as for changing the fluid on an older tranny which hasn't been changed in a long time: it could lead to the ultimate failure of the transmission. What happens is the new fluid is highly detergent & will clean out the old crud in the transmission. The friction surfaces on the clutch packs can also disintegrate
              Tässä sun öljynvaihdossa alkaa olla mun mielestä sen verran epävarmuustekijöitä että kannattaa viedä ne vaihdettavaksi semmoiselle joka asian osaa.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • teinit
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 22

                #8
                Originally posted by Leka
                Missä noin sanotaan ? Öljy valutetaan pois laatikosta tyhjennysropusta tai ottamalla öljypohja pois. Uusi suodatin sinne kannattaa vaihtaa samalla ilman muuta ja varuilta ostaa myös uuden öljypohjan tiivisteen jos vanha menee rikki. Tyyli tyhjennykseen on vapaa, kunhan laitat uutta öljyä saman määrän takaisin mitä otit sieltä pois, lopullista öljymäärän tarkistusta unohtamatta.

                Ja todellakin, varoituksen sana lienee vielä paikallaan niinkuin muut ovat jo tehneet:

                Tässä sun öljynvaihdossa alkaa olla mun mielestä sen verran epävarmuustekijöitä että kannattaa viedä ne vaihdettavaksi semmoiselle joka asian osaa.
                siis ajan etupään pukille ja poistan roput ja tiputaan öljyt pois ja vaihran suodattimet ja pistän uudet tilalle sit tyhjäkäynnillä jonkun aikaa ja tarkistan öljyt onko tarpeeksi?kun ajattelen et siel on liian vähän.en oo viel tutkinu mut jos tänään tutkis

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎