Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 moottori+aski AVK:lla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FroZ
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 298
    • jkl

    #31
    Originally posted by Calypsocoupe
    Tosta sun lainauksesta puuttui nämä pari olennaista pykälää :wink:

    c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;

    d) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus;
    eli laitetaan nyt vielä kerran... e28 535:sessa ja M5:ssa on sama kori... kun pulttaat tohon 535 koriin noi m5 jarrut + muut alusta hilppeet jne niin tehoraja yllättäen muuttuu... koska auto vastaa sitä m5:aa koriltaan ja muulta tekniikaltaan... niin tottakai siihen saa pultata sen m5 motin...

    en jaksa näitä lämpimikseni enää tänne jankuttaa/väitellä...

    mutta näin niitä tehdään... bmw:ltä varmaan saa "tärkeimmät rakenteelliset muutokset" lappuja kun soittaa ja pyytää... sellasen kanssa vaan sitten katsikonttorille ja asiallisesti esittämään asiaa...

    onhan suomessa tehty tekniikanvaihtoja vaikka kuinka.. muihinkin kun bemareihin...

    eli kuten jo aiemmin sanoin.. toiset höpisee ja toiset tekee :wink: ei ne autot valmistu sillä että netissä väitellään...

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • Vihti

      #32
      Originally posted by FroZ
      eli laitetaan nyt vielä kerran... e28 535:sessa ja M5:ssa on sama kori... kun pulttaat tohon 535 koriin noi m5 jarrut + muut alusta hilppeet jne niin tehoraja yllättäen muuttuu... koska auto vastaa sitä m5:aa koriltaan ja muulta tekniikaltaan... niin tottakai siihen saa pultata sen m5 motin...
      Mutta silti rekisteriotteessa lukee 535 eikä M5. Pullakahvitarjous pykälistä on edelleen voimassa..

      Ja jos joltain onnistuu inssin munauksen avustuksella, niin ei pidä toitottaa että se olisi sen jälkeen laillista kaikilla.
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • FroZ
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 298
        • jkl

        #33
        Originally posted by Calypsocoupe
        Originally posted by FroZ
        eli laitetaan nyt vielä kerran... e28 535:sessa ja M5:ssa on sama kori... kun pulttaat tohon 535 koriin noi m5 jarrut + muut alusta hilppeet jne niin tehoraja yllättäen muuttuu... koska auto vastaa sitä m5:aa koriltaan ja muulta tekniikaltaan... niin tottakai siihen saa pultata sen m5 motin...
        Mutta silti rekisteriotteessa lukee 535 eikä M5. Pullakahvitarjous pykälistä on edelleen voimassa..

        Ja jos joltain onnistuu inssin munauksen avustuksella, niin ei pidä toitottaa että se olisi sen jälkeen laillista kaikilla.
        ei kukaan oo väittänytkään että siitä tulee alkuperäinen M5... eikö teilläpäin maailmaa oo kuultu tekniikanvaihdoista... se vaan vastaa teknisesti M5:sta... :wink: alunperinhän kyse oli vaan toisen tekniikan upottamisesta toiseen autoon ja siitä että on ihan sama onko autot samaa mallisarjaa vai ei... keskustelu vaan lähti rönsyilemään eri raiteille.

        edit: ja rekisteriotteessahan ei tarvitse lukea M5, että siihen saa pistää M5 tekniikan laillisesti...

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #34
          2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen.

          Eli kuten tossa sanotaan sen vertailumoottorin täytyy olla samasta mallisarjasta, ja riippuen siitä mitä tässä ny on spekuloitu että onko kuuluuko M5 samaan mallisarjaan ku e28 määräytyy se tehoraja.

          Eli vaihtoehto a.) Jos M5 e28 luetaan kuuluvaksi eri mallisarjaan ku niormaali e28 on suurin sallittu teho 218 x 1,2 = 261,6.

          b.) Jos M5 luetaan samaan mallisarjaan, on max tehot 286 x 1,2 = 343,2

          Tähän ei sitten vaikuta se vaikka iskisit sinne Airbus 340-600:en levyjarrut alle.

          Edit: koitan huomenna muistaa soittaa akelle tai käydä konttorilla näkemäs ne mallisarjat jollain paperilla nii loppuu vitun spekuloinnit :wink:
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • FroZ
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 298
            • jkl

            #35
            Originally posted by nut
            2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen.

            Eli kuten tossa sanotaan sen vertailumoottorin täytyy olla samasta mallisarjasta, ja riippuen siitä mitä tässä ny on spekuloitu että onko kuuluuko M5 samaan mallisarjaan ku e28 määräytyy se tehoraja.

            Eli vaihtoehto a.) Jos M5 e28 luetaan kuuluvaksi eri mallisarjaan ku niormaali e28 on suurin sallittu teho 218 x 1,2 = 261,6.

            b.) Jos M5 luetaan samaan mallisarjaan, on max tehot 286 x 1,2 = 343,2

            Tähän ei sitten vaikuta se vaikka iskisit sinne Airbus 340-600:en levyjarrut alle.

            Edit: koitan huomenna muistaa soittaa akelle tai käydä konttorilla näkemäs ne mallisarjat jollain paperilla nii loppuu vitun spekuloinnit :wink:

            vähän sisälukutaitoa kiitos...

            2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen

            Comment

            • FroZ
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 298
              • jkl

              #36
              Originally posted by nut

              Tähän ei sitten vaikuta se vaikka iskisit sinne Airbus 340-600:en levyjarrut alle.
              koska e28 535 ja e28 m5 on koriltaan samoja autoja.. niin sen 535 saa jarrut + muut tarvittavat tilpehöörit vaihtamalla vastaamaan teknisesti M5:sta... ja näin tekniikanvaihdon voi tehdä..

              ANTEEKSI jos ymmärsit vahingossa/tahallesi päin persettä, että jos ladaan pulttaa ferrarin jarrut niin sinne voi myös pultata ferrarin koneen...

              edit: luulisi että ne mallisarjat kuitenkin määrittää BMW eikä katsikonttori..

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                #37
                Originally posted by FroZ
                Originally posted by nut

                Tähän ei sitten vaikuta se vaikka iskisit sinne Airbus 340-600:en levyjarrut alle.
                koska e28 535 ja e28 m5 on koriltaan samoja autoja.. niin sen 535 saa jarrut + muut tarvittavat tilpehöörit vaihtamalla vastaamaan teknisesti M5:sta... ja näin tekniikanvaihdon voi tehdä..

                ANTEEKSI jos ymmärsit vahingossa/tahallesi päin persettä, että jos ladaan pulttaa ferrarin jarrut niin sinne voi myös pultata ferrarin koneen...

                edit: luulisi että ne mallisarjat kuitenkin määrittää BMW eikä katsikonttori..
                Joo no siis tätä tarkotin just tolla vaihtoehdolla b. ja näin muistelinkin että 500-sarjassa homma toimis näin.

                Mutta esim. just e36 m3 ja normaalit kolmesatkut luetaan eri mallisarjaan tai toisin sanoen koriltaan eri autoiksi.

                Originally posted by FroZ
                vähän sisälukutaitoa kiitos...

                2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen
                No en kyllä oo väittänytkään ettei sinne saa tehokkaampaa konetta laittaa mutta vain 20% tehokkainta vertailumoottoria tehokkaamman ja iskutilavuudeltaan vastaavasti max. 25% suuremman koneen. Ja kuten tuolal aiemmin mainitsin sen koneen ei oo sitten väliä vaikka olis peräpuikko saabista.
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • FroZ
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 298
                  • jkl

                  #38
                  Originally posted by nut

                  Originally posted by FroZ
                  vähän sisälukutaitoa kiitos...

                  2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen
                  No en kyllä oo väittänytkään ettei sinne saa tehokkaampaa konetta laittaa mutta vain 20% tehokkainta vertailumoottoria tehokkaamman ja iskutilavuudeltaan vastaavasti max. 25% suuremman koneen.
                  lähinnä hain sitä tolla boldilla että sen moottorin ei tarvitse kuulua mallisarjaan :wink:

                  näin yhtenä esimerkkinä:
                  onhan niitä fiatin koneitakin iät ajat laitettu ladoihin... eikä pitäs olla samaa mallisarjaa vaikka lada onkin fiatin lisenssillä tehty... :wink:

                  mulle on ihan sama jos porukka tahtoo jumittaa noissa mallisarjoissa... onhan maailmassa monta muuta uskontoakin.. jotkut voi luulla jopa vielä että maailma on litteekin :wink:

                  Comment

                  • FroZ
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 298
                    • jkl

                    #39
                    Originally posted by nut

                    Joo no siis tätä tarkotin just tolla vaihtoehdolla b. ja näin muistelinkin että 500-sarjassa homma toimis näin.

                    Mutta esim. just e36 m3 ja normaalit kolmesatkut luetaan eri mallisarjaan tai toisin sanoen koriltaan eri autoiksi.
                    tuleepa nyt quotailtua :lol:

                    mutmut.. jos noissa e36 ja e36m3:sissa ei oo koriltaan mitään eroa (en mene vannomaan koska en ihan varmaksi tiedä) niin tekniikan vaihdon kyllä pitäis onnistua ihan perinteisin keinoin... ei ne voi valittaa mistään kun korit on kuitenkin samat.. ja jos vaihtaa kaiken muun sälän niin nehän on samoja autoja... ainut vaan että toinen on alkuperäinen....

                    e30 ja e30m3 koreissahan on jo eroakin... toki ne voi samanlaisiksi muuttaa... mutta en mene vannomaan että menee katsikonttorilla läpi...

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      #40
                      Originally posted by FroZ
                      mutmut.. jos noissa e36 ja e36m3:sissa ei oo koriltaan mitään eroa (en mene vannomaan koska en ihan varmaksi tiedä) niin tekniikan vaihdon kyllä pitäis onnistua ihan perinteisin keinoin... ei ne voi valittaa mistään kun korit on kuitenkin samat.. ja jos vaihtaa kaiken muun sälän niin nehän on samoja autoja... ainut vaan että toinen on alkuperäinen....

                      e30 ja e30m3 koreissahan on jo eroakin... toki ne voi samanlaisiksi muuttaa... mutta en mene vannomaan että menee katsikonttorilla läpi...
                      No siis sama korihan se on about fyysisesti MUTTA otetaan nyt vaikka e36 325i johon haluttais vaihtaa m3 tekniikka.

                      Nyt siihen halutaan ettiä vertailumoottori. Sitten luetaan lakia taas :wink:

                      2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen.

                      Eli vertailumoottori on se suurin mosa minkä siihen malliin on nokalle saanut. Mutta nyt kun ruvetaan tutkailemaan papereita huomataan, että 325 kuluu e36 300-sarjaan, kun taas M3 kuuluu M-sarjaan. Tällöin vertailumoottoria ei voida ottaa M3:sta koska se on eri mallisarjaa ja vertailumoottorinhan piti olla tarkoitettu käyttöön samassa mallisarjassa. Eli vertailumoottoriksi voidaan ottaa m52b28 josta irtoo sen 193 hp.

                      Tätä tarkotin sillä, ettei alustan vaihto auta, kun se auto alunperin kuuluu eri mallisarjaan ku M3. Eli sen vertailumoottorin voi ottaa vaan samasta mallisarjasta mitä se TV aihio on ennen mitään vaihtoprojekteja. Tämän oli joku foorumilainen, oliskohan hogi, käyny tarkistamassa henk. koht. AKElta.

                      Sikäli kun autot luetaan samaan sarjaan, niinku esim. 5-sarjassa tapahtuu mun mielestä eli M5 kuuluu samaan mallisarjaan ku se tekniikanvaihtoaihio, ei ongelmia tuu ja asiat pitäs rullata just niinku sanoit eli M5 alusta alle, motti nokalle ja leimalle
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • FroZ
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 298
                        • jkl

                        #41
                        Originally posted by nut
                        Sikäli kun autot luetaan samaan sarjaan, niinku esim. 5-sarjassa tapahtuu mun mielestä eli M5 kuuluu samaan mallisarjaan ku se tekniikanvaihtoaihio, ei ongelmia tuu ja asiat pitäs rullata just niinku sanoit eli M5 alusta alle, motti nokalle ja leimalle
                        300-sarjasta en tosiaan mene vannomaan... pitäisiköhän huomenissa ihan työajalla soittaa bmw:lle ja tiedustella asiaa... ja pyytää jonkinlaista todistusta jos ne samaan sarjaan bmw:llä luetaan... tai vaikka olisivatkin eri mallisarjaa mutta tekniikanvaihdon voisi toteuttaa sen porsaanreijän kautta että autoissa on sama kori...

                        silloin akella & katsimiehellä ei olisi mitään nokannaputtamista... ja akelle ei kannata muutenkaan soitella... siellä on niin laiskaa natsiporukkaa että vastaavat kysymykseen kun kysymykseen että "EI SAA TEHDÄ"

                        Comment

                        • nut
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1613
                          • Vaasa/Kauhajoki

                          #42
                          Originally posted by FroZ
                          Originally posted by nut
                          Sikäli kun autot luetaan samaan sarjaan, niinku esim. 5-sarjassa tapahtuu mun mielestä eli M5 kuuluu samaan mallisarjaan ku se tekniikanvaihtoaihio, ei ongelmia tuu ja asiat pitäs rullata just niinku sanoit eli M5 alusta alle, motti nokalle ja leimalle
                          300-sarjasta en tosiaan mene vannomaan... pitäisiköhän huomenissa ihan työajalla soittaa bmw:lle ja tiedustella asiaa... ja pyytää jonkinlaista todistusta jos ne samaan sarjaan bmw:llä luetaan... tai vaikka olisivatkin eri mallisarjaa mutta tekniikanvaihdon voisi toteuttaa sen porsaanreijän kautta että autoissa on sama kori...

                          silloin akella & katsimiehellä ei olisi mitään nokannaputtamista... ja akelle ei kannata muutenkaan soitella... siellä on niin laiskaa natsiporukkaa että vastaavat kysymykseen kun kysymykseen että "EI SAA TEHDÄ"
                          Jees siitä ei liioin hajua kuka noi oikeen luokittelee noi mallisarjat. Ainaki luonnollisesti tosiaan olettas että valmistaja ja jos tosiaan BMW:ltä vetää lapun esiin missä joku Dipl. Ing. nimellään todistaa että samaa mallisarjaa ovat niin eipä siinä luulisi paljon olevan AKElla jakoa. Tosin todennäköstä on että ne vetää herneet nenään ja huutaa paniikis "EI SAA EI SAA EI SAA" :lol:
                          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                          Comment

                          • FroZ
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 298
                            • jkl

                            #43
                            Originally posted by nut
                            Jees siitä ei liioin hajua kuka noi oikeen luokittelee noi mallisarjat. Ainaki luonnollisesti tosiaan olettas että valmistaja ja jos tosiaan BMW:ltä vetää lapun esiin missä joku Dipl. Ing. nimellään todistaa että samaa mallisarjaa ovat niin eipä siinä luulisi paljon olevan AKElla jakoa. Tosin todennäköstä on että ne vetää herneet nenään ja huutaa paniikis "EI SAA EI SAA EI SAA" :lol:
                            :lol: :lol: :lol:

                            Comment

                            • Calypsocoupe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 2932
                              • Vihti

                              #44
                              Yhdet pullakahvit vetoa siitä että koko "mallisarja"jupakan takana on BMW Suomi, joka on myös tunnettu siitä että sieltä on suht hankala saada mitään dokumentteja minkään vaihtamiseen mihinkään. Hassua muuten että hinnastoissa M3 on kolmossarjan kanssa eikä M-sarjalaisten kanssa... Luulisi että tuo on se lähde missä mallisarjat erottaa toisistaan.

                              Btw. E36 325i ja M3 eroaa koriltaan, ainakin taka-akseliston seudulla on vahvistuksia. ETK tarjoaa kyllä samaa peruskoria molempiin. Pitää tutkia tarkemmin ajan kanssa.

                              Edit: Kun nyt tuli nuo korien erot puheeksi, niin joskus vuonna 1 ja 2 BMW Club Finlandin aktiivit tiesivät että E30 325i:ssä on pistehitsisaumat tiheämmin kuin mopommissa versioissa, pystyykö kukaan vahvistamaan tai kumoamaan?
                              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                              Comment

                              • hOGi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 1295
                                • Espoo

                                #45
                                E36 M3 Cabrio ja 325 cabrio ovat koriltaan identtiset - varaosanumerot täsmäävät joten mitään eroa ei ole. Tuskin on Coupessa tai Taxi-mallissakaan muutoksia... Alpinan koreihin on tehty muutamia vahvistuksia, mutta ne ovatkin sitten asia erikseen.

                                Olen jutellut sekä AKE:n, muutaman eri katsastustoimipaikan sekä BMW Finlandin edustajien kanssa, ja hankalalta tuo M3-tekniikanvaihto vaikuttaa. Katsastus vaatii todistuksen siitä, että korit ovat identtiset, koska 3-sarja ja M-sarja ovat tosiaan luokiteltu erikseen.

                                BMW Finlandin kaveri taas ei anna kyseistä todistusta. Hän sanoi, että tuo mallisarjajuttu ei ole heidän keksimänsä, vaan tehdas on antanut "suosituksen", jonka mukaan tekniikanvaihdot eivät ole kannustettavia. Siksi BMW Finland ei anna hyväksymistodistusta. Tähän ei kuulemma saa poikkeusta (yritin kovasti :wink ja sama käytäntö heillä on kuulemma ollut jo monta vuotta. Ei siis välttämättä kannata soitella heille ja kysellä asiaa. Tietty jos haluatte hakata päätä puuhun niin siitä vaan... Tai ehkä ne jossain vaiheessa kyllästyvät kun riittävän moni soittaa :lol:
                                www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎