Announcement

Collapse
No announcement yet.

540iA outo käytös

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 560Zeta
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 17

    540iA outo käytös

    Noniin jatkoa edelliseen topikkiin


    Katit vaihdettu ja samoin lambda anturit. -> auto alkoi vastaamaan kaasuunkin. mutta..
    tämänjälkeen auto alkoi pölläyttelemään autoja savupilviä kun tekee kickdownit ja tuntuisi että savuttaa paikallaankin enemmän mitä ennen on savuttanut.

    Olisikohan mahdollisesti vesihöyryä kun ei savu mitenkään erityisen oudolle haise. Eli ei poltä öljyä ainakaan hajun perusteella eikä se tuoksu makealle mikä viittaisi glykoliin. Ja muita huomioita.. kone ei meinaa lämmitä mitenkään puoleenväliin asteikkoa, luulis nyt että V8 lämpiäis herkästikin puolväliin??! Lämpöä kapiinissa on aivan riittävästi ! Ja kun tänään käynnistin auton kierrokset pomppas yli 2000rpm ja laski siitä n.900rpm. Eli pitäisiköhän minun päivittää moottorinohjausyksikkö vai mikähän tässä nyt mättää? Mitä vikoja pitäisi epäillä.. Kansipahvi, kansi? nostajien kumit? auttakee

    Savutus voi tosiaan mennä kosteuden/kondensio veden piikkiin.

    T: kake
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Ei heti pelätä pahinta

    Taitaa olla oppiva moottorinohjaus? Eli nyt se haistelee arvoja uusiksi ja siksi on jonkin aikaa vähän hakoteilla.

    Isot koneet nyt vähän tuottaa vesihöyryä, siitä ei kannata huolestua jos konepellin alle ei joudu nesteitä lisäämään. Termostaatti kannattaa tarkistaa, jos ei meinaa lämmitä.


    t.Ville



    Originally posted by 560Zeta
    Noniin jatkoa edelliseen topikkiin
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=62211

    Katit vaihdettu ja samoin lambda anturit. -> auto alkoi vastaamaan kaasuunkin. mutta..
    tämänjälkeen auto alkoi pölläyttelemään autoja savupilviä kun tekee kickdownit ja tuntuisi että savuttaa paikallaankin enemmän mitä ennen on savuttanut.

    Olisikohan mahdollisesti vesihöyryä kun ei savu mitenkään erityisen oudolle haise. Eli ei poltä öljyä ainakaan hajun perusteella eikä se tuoksu makealle mikä viittaisi glykoliin. Ja muita huomioita.. kone ei meinaa lämmitä mitenkään puoleenväliin asteikkoa, luulis nyt että V8 lämpiäis herkästikin puolväliin??! Lämpöä kapiinissa on aivan riittävästi ! Ja kun tänään käynnistin auton kierrokset pomppas yli 2000rpm ja laski siitä n.900rpm. Eli pitäisiköhän minun päivittää moottorinohjausyksikkö vai mikähän tässä nyt mättää? Mitä vikoja pitäisi epäillä.. Kansipahvi, kansi? nostajien kumit? auttakee

    Savutus voi tosiaan mennä kosteuden/kondensio veden piikkiin.

    T: kake

    Comment

    • Make540M60
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 94
      • Kouvola

      #3
      Jep, samaa mieltä edellisen kanssa. Kyllähän tuota usvaa työntää reippaanlaisesti täällä myös, näillä nollakeleillä varsinkin, mutta niin kuuluukin

      Ja jos lämmöt ei nouse niin ei muuta kun termari vaihtoon, motonetilla kelvollinen 82 asteen termari maksoi muistaakseni jtn alle 40e.

      Pysyykös tuo tyhjäkäynti aina tuolla 900rpm lämpimänäkin?
      *E34 540 -94 ia.*
      *E34 525 -91*
      *E60 530d -03*
      *F10 525d -10*

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎