Announcement

Collapse
No announcement yet.

huismurtumia m5 3.8l lohkossa - onko se finito?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.

    huismurtumia m5 3.8l lohkossa - onko se finito?

    No niin kävin siis tänään katsomaan vanha lohkoni bemu oy'ssa. R koneistamo millä kai on jonkun verran kokemuksia viritys alalla antoi lausunto että romukoppaan vaan.

    Tässä on kuva onnistuneista ja pahimmasta halkemasta





    niitä oli 3-4 vastaavia

    Muuten lohko on priima. Harmittaa siis hieman.

    Onko se siis finito?

    No, "uusi" moottori saapui eilen muiden m5 purkuosien kanssa. "Uusi" lohko on kyllä tiedossa joten rakenetaan siiten toinen vara kone kun finanssit antaa mahdolisuutta siihen.
    Last edited by EPDM; 04-04-2006, 21:58.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    ........
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:51.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Melko selvältä näyttää, eli särki eikä voi ehjätä. Vuotaako se, tai sotkeeko nesteitä?
      ...

      Comment

      • RcMTm5
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 65
        • Kotka

        #4
        Ikävän näköisesti on halkeillut. Kannattaa tarkoin harkita ottaako riskin. Projekti on muutenkin (ilman uutta lohkoa) sen verran kallis, että sen varmasti tekis mielellän kerralla kuntoon.

        Ootko mitä toiminpiteitä muiltaosin suunitellu moottoriin?

        Näyttäis männissä kanssa olevan hiukan kulumaa helmoissa, mitenhän sylinterit...
        BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4624
          • Lahti.

          #5
          Originally posted by reddewil
          Melko selvältä näyttää, eli särki eikä voi ehjätä. Vuotaako se, tai sotkeeko nesteitä?

          ei se vuotaa tai sotke nesteet. Se onkai vaikea sanoa koska jos koskaan se ryhtyy tekemään noin. Mutta riski ei kai voi ottaa...
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #6
            Originally posted by RcMTm5
            Ikävän näköisesti on halkeillut. Kannattaa tarkoin harkita ottaako riskin. Projekti on muutenkin (ilman uutta lohkoa) sen verran kallis, että sen varmasti tekis mielellän kerralla kuntoon.

            Ootko mitä toiminpiteitä muiltaosin suunitellu moottoriin?

            Näyttäis männissä kanssa olevan hiukan kulumaa helmoissa, mitenhän sylinterit...
            .

            siinä se odotta asennusta.



            Ohivuodot ovat testattu saksassa (mutta testataan vielä uudestaan bemu oy'ssa) ja se kulki ihan hyvin sen 500km matka ostospaikaltaan purkupaikkaan, vaihdetaan ketju/ja ohjureita ja kumiletkut ja tietysti litkut ja asenetaan lohkolämmitin.
            Last edited by EPDM; 04-04-2006, 22:44.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Onkohan tosi, että nykypäivänä tuollasta ei voi korjata mitenkään?
              Noilla kuvillahan sinä voit kysellä muualtakin kuin bemu oy:stä.

              Minä voi tuoda romukopan mihin saat tuon lohkon sitten nakata.
              Voishan tuosta tehdä pyödän tai kattokruunun.
              Last edited by Luntti; 31-12-2006, 07:34.

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #8
                Hyvin näkyy burnatun kylmänä... tai sit sammutetun kuumana.

                Ei vedätystä, ennen kuin lämmöt normaalissa. Ei sammutusta, ennen kuin 1-2 min. kovan ajon jälkeen.


                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • larmatin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1118
                  • Perttula

                  #9
                  Originally posted by EPDM
                  No niin kävin siis tänään katsomaan vanha lohkoni bemu oy'ssa. R koneistamo millä kai on jonkun verran kokemuksia viritys alalla antoi lausunto että romukoppaan vaan.

                  Tässä on kuva onnistuneista ja pahimmasta halkemasta





                  niitä oli 3-4 vastaavia

                  Muuten lohko on priima. Harmittaa siis hieman.

                  Onko se siis finito?

                  No, "uusi" moottori saapui eilen muiden m5 purkuosien kanssa. "Uusi" lohko on kyllä tiedossa joten rakenetaan siiten toinen vara kone kun finanssit antaa mahdolisuutta siihen.
                  mulla omasta meni öljyä veden joukkoon (reilusti) ja kannen kun avasin niin samoista kohti halki. hioin nuo halkeamien rösöt pois ja kasasin koneen siten että pulttien reikiin silikoonia ja pulttien kierteisiin kanssa silikoonia.
                  nytten on 15000 ajettu sen jälkeen ja tippaakaan ei ole tullut enää öljyä paisariin.

                  Comment

                  • LeWe
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 168

                    #10
                    Ikävä olla oikeassa näissä asioissa. Oma vastaava projekti hoidettiin pinnapulteilla ja "riittävällä" määrällä kierrelukitetta. Ihan vastaavan näköiset halkeamat oli meidän huolena. Toistaiseksi ei ole pissat ja kakat menny sekaisin. Toivottavasti uudessa tulokkaassa on lohko ehjä. Kone oli ajosta suoraan, mutta halkeamat löytyi kyllä. Hauska pointti oli, että lohko oli ollut kansitasohionnassa, jossa ei oltu huomattu mitään???????? Onko tulokaskone 6 vai 5- vaihteinen??? Kun nääs tehdas korjaili 5veen vikoja kuusveessä.

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #11
                      Millä menetelmällä tuon nyt korjaisi? En kyllä näe mahdolliseksi, että raudan saisi noitten halkeamien osalta takaisin yhtenäiseksi. Valuraudan ongelmanahan on siinä oleva fosfori, joka tekee raudasta hyvinkin juoksevaa. Näin hitsaaminen on poiss suljettu optio. Tietty vaikka se olisikin mahdollista(taitava seppä tekee mitä vaan...),, niin sitten hitsaaminen aiheuttaa aika paljon lämpötilavaihteluista tulevia muutoksia koneistetussa lohkossa, jolloin se pitäisi koneistaa kokonaan uudelleen. Mikä noin niinkuin S38:ia ajatellen tuntuu aika epätoivoiselta operaatiolta.

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4624
                        • Lahti.

                        #12
                        Olen kysynnyt erilaisia mielipiteita eri maiden foorumista. On monen mielesta aika normaali ilmiö 3.8l motissa. Joten jos se ei sekoita litkut tai vuota niin kasaan vaan ja ajoon....hmmm..
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Näin entisellä moottorirakentajan näkemyksellä: Lohko kelpaa enään verkonpainoksi. Tästä ei ole edes epäilystä, ikävä kyllä.

                          Comment

                          • Saku
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 343
                            • Jkl

                            #14
                            Originally posted by EPDM
                            Olen kysynnyt erilaisia mielipiteita eri maiden foorumista. On monen mielesta aika normaali ilmiö 3.8l motissa. Joten jos se ei sekoita litkut tai vuota niin kasaan vaan ja ajoon....hmmm..
                            Eikös lohkon saa tuolla tavoin rikki kun kannentiivistettä vaihtaessa jättää pultinreiän puhdistamatta vedestä/öljystä (jota sinne on mennyt kantta irroitettaessa) ja kiristää pultin? Vai syntyykö tuollaiset halkeamat tosiaan normaalikäytössä? Jos syntyy niin susihan tuo on koko lohko jo uutena.

                            Eihän tuossa muuta ongelmaa ole kuin riski etteivät nesteet pysy omilla osastoillaan. Eiköhän sillä uskalla kokeilla jos muillakin on ollut onnea. Racekäyttöön tuota ei tulisi laitettua.
                            E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

                            Comment

                            • rjkl
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 104

                              #15
                              Mitenkähän isot raot ovat kuumassa koneessa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎