Jos on ylimääräinen 35 euroa niin vaihdatettavaksi vain.. en muuten tiedä mutta onhan se helppoa kun siitä rahalla selviää. Mutta ei sen vaihto vaikeaakaan ole, vanha irti (voi tosin olla tiukassa) ja uusi tilalle. Kierteillä se on kiinni siellä putkessa ja toinen pää pistokkeessa jossain päin konehuonetta. Simppeli juttu..
Joka pojalla vain ei ole semmoista avainta joka sinne koloon mahtuu/ mahtuu myös liikuttamaan ellei pura hiukan pakoputkea pois, itse en jaksanut ruveta purkamaan vaan tein norm. kiintolenkistä kuumentamalla oikean muotoisen
en kyl tajuu tosta avain hommasta ku itte kyl sen lambdan sain heittämällä pois normi kiintolenkillä...ja oon muute 2 kertaa sen vaihtanut...eka oli joku erikoinen lambdaaja 80 euroo hintaa ja kesän kesti ja hajos...nyt ollu bosch koko talven ja kestää!
joo testeri on vähän semmonen että ei se lambdaa välttis ees huomauta jos se on vain väsynyt kampe!! Harmi kun muute unohdin mainita että ois kannattanut viedä lähimpään bosch serviceen luetuttamaan koodit on halvempaa huomattavasti ja näkevät kyl kaiken ihan samalla tavalla kuin merkkiliikkees...
Muista sit jos vaihdat itse lambdan niin tyhjennä vikamuisti muuten ei vaikuta vaihto välttämättä mitään! eli akun navat irti vain puoleksi-tunniksi...
Itte kyl tän foorumin kautta selvitin että se on sökö antura kun on aika monella tota samaa vikaa...
en kyl tajuu tosta avain hommasta ku itte kyl sen lambdan sain heittämällä pois normi kiintolenkillä...ja oon muute 2 kertaa sen vaihtanut...eka oli joku erikoinen lambdaaja 80 euroo hintaa ja kesän kesti ja hajos...nyt ollu bosch koko talven ja kestää!
joo testeri on vähän semmonen että ei se lambdaa välttis ees huomauta jos se on vain väsynyt kampe!! Harmi kun muute unohdin mainita että ois kannattanut viedä lähimpään bosch serviceen luetuttamaan koodit on halvempaa huomattavasti ja näkevät kyl kaiken ihan samalla tavalla kuin merkkiliikkees...
Muista sit jos vaihdat itse lambdan niin tyhjennä vikamuisti muuten ei vaikuta vaihto välttämättä mitään! eli akun navat irti vain puoleksi-tunniksi...
Itte kyl tän foorumin kautta selvitin että se on sökö antura kun on aika monella tota samaa vikaa...
siis mulla ei minkään näköinen avain mahtunut putken ja pohjan väliin auto oli kyllä 320i mahtasko olla erinlainen tai hiukan eri kohdassa, mene ja tiedä
joo mulla on tuola koko päivän sisätilan lämmitin huutanu autossa mut eipä se taida mitään auttaa!
Raottele niitä mattoja auki mahdollisimman paljon ja työnnä jotain kiilaksi pitämään ylhäällä. Sitten asetat lämmittimen jalkatilaan siten, että se puhaltaa maton alle. Tämän teet joka jalkatilalle erikseen. Vuorokausi ei ole pitkä aika tässä hommassa. Ikkunaa/ -noita on syytä pitää raollaan kosteuden poistumisen mahdollistamiseksi.
Raottele niitä mattoja auki mahdollisimman paljon ja työnnä jotain kiilaksi pitämään ylhäällä. Sitten asetat lämmittimen jalkatilaan siten, että se puhaltaa maton alle. Tämän teet joka jalkatilalle erikseen. Vuorokausi ei ole pitkä aika tässä hommassa. Ikkunaa/ -noita on syytä pitää raollaan kosteuden poistumisen mahdollistamiseksi.
joo niin olen tehnytkin...ja ei ne nyt oo ainakaan tuntuneet märiltä!
MUTTA! aamulla lähin ajaan niin check panel näyttää et jäähdytys neste vähissä! vittu...oisko nyt kuitenki niin et se on jäähdytinnestettä joka vuotaa jostain kennolta tms??? seuraavan kerran ku tuntuu et matto/matot märkänä täytyy olla karkia mies ja hinkata ensin kädellä mattoo ja sitte nuolla sormet...eli siis että maistuuko se makealta! you know!
saatan ku ei pääse auton alle missään et pystyis vaihtaa sen lambdan...yli viikon jonot joka paikassa
joo niin olen tehnytkin...ja ei ne nyt oo ainakaan tuntuneet märiltä!
MUTTA! aamulla lähin ajaan niin check panel näyttää et jäähdytys neste vähissä! vittu...oisko nyt kuitenki niin et se on jäähdytinnestettä joka vuotaa jostain kennolta tms??? seuraavan kerran ku tuntuu et matto/matot märkänä täytyy olla karkia mies ja hinkata ensin kädellä mattoo ja sitte nuolla sormet...eli siis että maistuuko se makealta! you know!
saatan ku ei pääse auton alle missään et pystyis vaihtaa sen lambdan...yli viikon jonot joka paikassa
Kai se koko auto haisis jäähdytysnesteelle, jos siellä matossa sitä ois. Ainakin silloin, ku kuivattelet sitä. Epäillyttää myöski se, että koko matto on märkä. Tuskin kai se jäähdytysneste jokapaikkaan pääsee. Jäähdytysnestettä voi kulua, jos sinä pidät sitä autoa koko ajan lämpöpistokkeessa kiinni.
Tuo lohko lämppäri haihduttaa nestettä jonkin verran ja jos se on päällä koko ajan, niin luultavasti nestettä haihtuu enemmän. Muutenki kannattaa vähentää turhaa hätäilyä. Harvemmin ne viat on sieltä pahimmasta päästä. Ainahan käytetyn auton oston jälkeen löytyy jotain vikoja. Kyseessähän ei kuitenkaan ole uusi auto.
Luultavasti törmäisit samankaltaisiin vikoihin myös ooppelissa, eikä ne ois sen halvempia korjattavia, koska boschin osiahan sinnekkin laitetaan.
Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Jos tuo olisi minun auto, niin ottaisin koko lattiahuovan irti koska se ei ole loppupeleissä hirveän iso homma. Sisätilan lämmittimellä kuivaaminen on hyvän lopputuloksen kannalta ihan turhaa, koska täysin kuivaksi sitä ei sillä saa.
Sitten kun lattiahuopa olisi poissa, niin olisi helppo paikallistaa mistä sitä vettä lattialle tulee. Auto vaan käyntiin, lämmöt päälle ja ukko sisälle katsomaan että vuotaako se lämppäri. Jos ei vuoda, niin sitten letkulla reilusti vettä auton päälle ja ukko sisälle katsomaan että mistä kusee. Myös kaikki ovien ja luukkujen saumat, ilmanottokotelo yms. kannattaa samalla tarkastaa veden kanssa kunnolla ettei tarvitse parin viikon päästä purkaa uudestaan.
Tuossa viime kesänä kuivateltiin yhtä E36:tta, jonka lämppärin letku vuoti ja se kasteli lattiahuovan ihan edestä takajalkotiloja myöten. Ikkunat oli aina huurteessa pakkasilla ajaessa. Huopa irti kokonaan ja vuoto oli sen jälkeen helppo paikallistaa. Kuivumisaika läpimärällä huovalla oli lämpimällä kesäkelillä katoksessa noin 1 viikko, että sitä rataa
Comment