Announcement

Collapse
No announcement yet.

540iA+lastu ja muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 560Zeta
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 17

    540iA+lastu ja muuta

    Tervehdys. Parikin seikkaa olisi taas selvitettävänä

    Tuossa olis mahkut laittaa autoon (E34 540iA) lastua.. niin tulipa mieleen että pitääkö lastun asentamisen jälkeen ohjelmoida automaattivaihteisto uusiki?
    Ja missä tälläsen päivityksen/ohjelmoinnin vois tehdä?

    Missä muuten voi mättää vai olenko "opettanut" laatikon väärin, kun pistää kaasu pedaalin nopeasti pohjaan ajettaessa 5-vaihteella (ei kuitenkaan niin että kick-down nappi menisi pohjaan) niin laatikko ei vaihda pienemmälle?? Vaan lähtee siitä kiihtymään. Ja muutenkin kun lähtee kiihdyttämään ekonomilla niin tuntuu kiihtyvän turhankin rauhallisesti ja kun tekee kick downit niin nopeus nousee ns. portaittain -> kiekkamittari nousee ja tekee pienen liikkeen taaksepäin ja taas nousee (OUTOA!)

    Ei kuitenkaan kuulosta että kävis vajailla eikä nyi eikä mitään mikä viittaisi puoliin.. voisko ilmamassamittari vaikuttaa??

    Olen juuri vaihtanut uudehkot katit ja uudet lambdat voiko näillä olla jotain tekemistä asiankanssa? Vaihdon jälkeen ajettu varmaan 150km.

    Miten pääsen käsiksi tulppiin / puoliin?? jos kurkkais missä kondiksessa ne on.

    hmh. Kiitän jo etukäteen

    T: kake
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    voishan se ihan hyväksi olla josa vaikka dme:en ja egs:än mukautumat (adaptation values) vaikka nollaisi,
    jos kerta olet uudet lambdat laittanut ja laatikkokin tuntuu oudolta.
    -missä päin 560Zeta muuten vaikuttaa???
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      #3
      Originally posted by 560Zeta
      Tervehdys. Parikin seikkaa olisi taas selvitettävänä

      Tuossa olis mahkut laittaa autoon (E34 540iA) lastua.. niin tulipa mieleen että pitääkö lastun asentamisen jälkeen ohjelmoida automaattivaihteisto uusiki?
      Ja missä tälläsen päivityksen/ohjelmoinnin vois tehdä?

      Kannattaako ollenkaan, itse kokeilin ja poistin en todennut mitään hyötyä


      Missä muuten voi mättää vai olenko "opettanut" laatikon väärin, kun pistää kaasu pedaalin nopeasti pohjaan ajettaessa 5-vaihteella (ei kuitenkaan niin että kick-down nappi menisi pohjaan) niin laatikko ei vaihda pienemmälle??

      Eihän se vaihdakkaan pienemmälle kun vääntöä riittää tarpeeksi nopeuden nostamiseen.

      Vaan lähtee siitä kiihtymään. Ja muutenkin kun lähtee kiihdyttämään ekonomilla niin tuntuu kiihtyvän turhankin rauhallisesti ja kun tekee kick downit niin nopeus nousee ns. portaittain -> kiekkamittari nousee ja tekee pienen liikkeen taaksepäin ja taas nousee (OUTOA!)

      Ei kai vaan olis kyseessä se vaihteen vaihtuminen isommalle kiihdytettäessä.

      Ei kuitenkaan kuulosta että kävis vajailla eikä nyi eikä mitään mikä viittaisi puoliin.. voisko ilmamassamittari vaikuttaa??

      Olen juuri vaihtanut uudehkot katit ja uudet lambdat voiko näillä olla jotain tekemistä asiankanssa? Vaihdon jälkeen ajettu varmaan 150km.

      Miten pääsen käsiksi tulppiin / puoliin?? jos kurkkais missä kondiksessa ne on.

      Availet sen ison suojan siitä padan päältä ja sitten molempien kansien päältä sen suojan pois ja vola siellähän ne puolat sitten on. Ne vaan pois ja alta löytyy tulpat.

      hmh. Kiitän jo etukäteen

      T: kake
      Että tämmöistä.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • kamu
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 182
        • Pori

        #4
        Originally posted by 560Zeta
        Tervehdys. Parikin seikkaa olisi taas selvitettävänä

        Tuossa olis mahkut laittaa autoon (E34 540iA) lastua.. niin tulipa mieleen että pitääkö lastun asentamisen jälkeen ohjelmoida automaattivaihteisto uusiki?
        Ja missä tälläsen päivityksen/ohjelmoinnin vois tehdä?

        Missä muuten voi mättää vai olenko "opettanut" laatikon väärin, kun pistää kaasu pedaalin nopeasti pohjaan ajettaessa 5-vaihteella (ei kuitenkaan niin että kick-down nappi menisi pohjaan) niin laatikko ei vaihda pienemmälle?? Vaan lähtee siitä kiihtymään. Ja muutenkin kun lähtee kiihdyttämään ekonomilla niin tuntuu kiihtyvän turhankin rauhallisesti ja kun tekee kick downit niin nopeus nousee ns. portaittain -> kiekkamittari nousee ja tekee pienen liikkeen taaksepäin ja taas nousee (OUTOA!)

        Ei kuitenkaan kuulosta että kävis vajailla eikä nyi eikä mitään mikä viittaisi puoliin.. voisko ilmamassamittari vaikuttaa??

        Olen juuri vaihtanut uudehkot katit ja uudet lambdat voiko näillä olla jotain tekemistä asiankanssa? Vaihdon jälkeen ajettu varmaan 150km.

        Miten pääsen käsiksi tulppiin / puoliin?? jos kurkkais missä kondiksessa ne on.

        hmh. Kiitän jo etukäteen

        T: kake
        Lastusta sen verran että omassa autossa vaikutti 2000-3000 kierroksen kohdalla= paljon herkempi eli ei tarvi kaasua sotkea niin paljon kuin ennen.
        Dyno käyrät näytti myös että olis enemmän tehoa/vääntöä "alapäässä".
        Ilmaputsari remontti ja lastun vaihto nosti takapyörä tehoa n. 13hv ja
        myös huipputeho tuli hieman ylempänä 5650->5800 rpm/min.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎