Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tdsa touring...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Panze
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 109
    • Seinäjoki

    525 tdsa touring...?

    Onko kellään mitään tietoa käyttö pirssinä tollasesta 525 tsda touringista?
    Esim tyyppiviat ja saako sen pakux?
    Onko semmonen yleensäkkään kovin järkevä valinta..?
    Dieseliä tekis mieli ja merkkihän ny on jo selvä!!! :lol:
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    #2
    paku-asiaa: http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ic.php?t=23115

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      todella hyvä peli ajaa ja yleensä aina parempi kuntoisia kuin sedanit koska ovat monesti hyvin erilaisessa käytössä kuin sedanit ja etenkin tdsa touringit. tuo diesel kone on todella pitkäikäinen kone kun huoltaa ajallaan, eikä normaalikäytössä pitäisi hajota millään. mottorista saa todella paljon tehoa irti kun on valmiiksi jo turbo ja myös litratilavuuttakin löytyy ja 6 sylinteriä ja jokaiselle männälle jäähdytys. itselläni alkaa kohta moottorin piristely. tuplakattoluukussa saattaa tulla ongelmia avautumisen kanssa (ilmeisesti tyyppivika) mutta hieno varuste kun toimii, itselläni on luukku jumissa
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • Panze
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 109
        • Seinäjoki

        #4
        Re: 525 tdsa touring...?

        Olen vain kuullut että jakajapumppu olisi tyyppi vikana ja se maksaa noin 1000 äyriä eikä niitä tahdo saada mistään...
        Pitääkö paikkansa?

        Comment

        • poikaja
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 30
          • Siperia

          #5
          Joopa joo, itsellä meni pumppu vaihtoon pari kuukautta auton (-95 525 tdsa touring) oston jälkeen. Kyllähän niitä pumppuja löytyy, mutta ne tosiaan maksaa aika paljon (>1000 €).

          Kaiken maailman tärinöitä tuntuu löytyvän (multa ja ilmeisesti muiltakin), mutta niihinhän tältäkin foorumilta löytyy korjausvinkkejä. Ilmastoinnin remppa imi myös tukun euroja, mutta nyt tulee kylmää. Kuskin penkinlämmitin ei toimi, mutta sillekin voi tehdä itse jotain. Mittaristo (vaihteen ilmaisin) ei meinaa lämpimänä toimia, mutta tämäkin on foorumin ohjeiden mukaan korjattavissa jne.

          Kaiken kaikkiaan korjaus- ja huoltokulut on ollut ainakin tähän asti aika korkeat. Mutta kaikki on suhteellista ja toivotaan ettei rahaa pala samaan malliin tulevaisuudessa. Muutoin aukeaa perse totaalisesti...

          Muutoin olen tyytyväinen, mukava ajaa varsinkin pitempää matkaa. Tilaa löytyy tarpeeksi. Oman romun sain vielä pakuksi. Tämä tosin kannattaa tarkistaa ennen ostoa sillä kaikkia malleja ei saa 1+4 pakuiksi.

          Comment

          • veppe
            Newbiemmer
            • Jun 2004
            • 21

            #6
            Mikä niihin pumppuihin oikein tulee?Olen myös kuullut niitä vaihdettavan, mutta kaverilla on ollut 10v ko.kone autossaan ja ei ole ollut propleemia pumpun suhteen, tuuriako? No toivottavasti omaan kiesiin ei tuo ongelma iske. Mittaristoon pitäis mullakin vaihtaa varmaankin ne kondensaattorit, mistähän löytyis tyypit, jotta vois hommata ne valmiiksi, ei meinaa automaatin valinta näyttö pelata, eikä kilometritkään näy lämpimänä.
            -Vesku

            Comment

            • rei7pir8
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 248

              #7
              Originally posted by veppe
              Mikä niihin pumppuihin oikein tulee?Olen myös kuullut niitä vaihdettavan, mutta kaverilla on ollut 10v ko.kone autossaan ja ei ole ollut propleemia pumpun suhteen, tuuriako? No toivottavasti omaan kiesiin ei tuo ongelma iske. Mittaristoon pitäis mullakin vaihtaa varmaankin ne kondensaattorit, mistähän löytyis tyypit, jotta vois hommata ne valmiiksi, ei meinaa automaatin valinta näyttö pelata, eikä kilometritkään näy lämpimänä.
              -Vesku
              En voi itsekkään muuta kuin ihmetellä noiden saksasta tuotujen bemareiden pumppuja!! Yks pumpunkorjaaja kertoi korjanneensa vuoden sisällä toistakymmentä M51:sen pumppua!
              Meinas että huonolaatusta dieseliä sielläpäin(itäsaksa?).
              Niissä uudemmissa(-94>>) induktiivisella tunnistimella varustetuissa pumpuissa ei enää ole pahemmin ongelmia!
              525iA -91
              518i -90
              324tdic -88

              Comment

              • veppe
                Newbiemmer
                • Jun 2004
                • 21

                #8
                Onkohan mulla semmonen, auto otettu käyttöön 7/94, onko siihen jotain tuntomerkkejä pumpussa?
                -Vesku

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #9
                  mua kiinnostaa kans tuo että mistä saan tietää onko mun kiesissä tuo induktiivinen mikä lie härveli :lol:
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • poikaja
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 30
                    • Siperia

                    #10
                    No mulla kuitenkin pumppu laukes vaikka auto on mallia 01/95.

                    Comment

                    • sivulti
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 151
                      • Helsinki

                      #11
                      En voi itsekkään muuta kuin ihmetellä noiden saksasta tuotujen bemareiden pumppuja!! Yks pumpunkorjaaja kertoi korjanneensa vuoden sisällä toistakymmentä M51:sen pumppua!
                      Mä oo ihmetelly samaa, mulla on vaihettu pumppu (12/95) ja se kilahti noin kolmen kuukauden ajon jälkeen. Miten tää voi olla mahdollista?

                      Meinas että huonolaatusta dieseliä sielläpäin(itäsaksa?).
                      Oon kuullu et meillä on paljon huononpaa (liian puhdasta) dieseliä. Neste puhdistaa kaikki voitelevat osa pois aineesta ja lisää keinotekoisia lisäaineita, joissa ei ole voitelu ominaisuuksia.

                      Mikähän mahtaa olla totuus?

                      Onko kellään tietoo toimittaako kukaan muu dieseliä asemille kuin Neste, olis kiva suorittaa vertailua ku tietoo en oo saanu (tai osannu hakee oikeesta paikasta)

                      Timppa
                      E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • EFNU

                        #12
                        Originally posted by sivulti
                        Onko kellään tietoo toimittaako kukaan muu dieseliä asemille kuin Neste, olis kiva suorittaa vertailua ku tietoo en oo saanu (tai osannu hakee oikeesta paikasta)
                        Teboilin tavara lienee sieltä toisesta ääripäästä. Kolikolla on aina kääntöpuolensa..
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        • jpeltoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 600
                          • pirkanmaa

                          #13
                          Vaihteeks taas juttua TDS:n pumpusta (ollu aikasemminkin tarinaa). Se sama boshin jakaja on ties missä vw yms kärryssä, ja jos se ei niissä ole ongelma niin kuis sitte bimmeris. Enivei siellä on piirilevypotikka sen ylimmäisen kannen alla. Potikka ui dieselissä, eli kaikki paska mitä löpös on, voi tarttua hyvällä tuurilla siihen potikkaan ja ongelma on valmis. Niitä pumppuja on vaihdettu turhaan, kun pelkkä putsaus olis riittänyt. Mutta jos se schaisse on hieronut potikan vastuspinnat rikki, tai muuten kärryllä ajettu tsiljoona, niin sitte se on rikki mikä rikki. Sen anturi osan saa uudenkin, mutta uuden asennus ja pumpun säätö maksaa saman kun vaihtopumppu. Mun mielestä kannattaa putsata se potikka ajoissa, kun merkkejä alkaa ilmaantua. Kannattaa vaihtaa se tiiviste kanssa siihen kanteen, ei maksa kun pari euroo. Putsauksessa kannattaa olla tarkkana, jos ne hentoset laahaimet pääsee vääntyy, niin voi tulla romua....kannattaa kysellä elektroniikkaan perehtyneiltä tyypeiltä vinkkejä, sopivat aineet ja välineet.

                          Ja samalla kannattaa putsata se ahtoilman lämpömittari imusarjassa (kun sen imusarja joutuu kuiteski irrottaa). Se ohjaa syöttöä myöskin, ja anturiin jää kaikki mömmö mitä EGR:n kautta tulee pakopuolelta. Eli yks syy lisää tukkia koko EGR.
                          __________________________________________________ ________________________
                          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                          Comment

                          • Panze
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2003
                            • 109
                            • Seinäjoki

                            #14
                            No miten sen esim. koe ajolla voi tietää et pian pumppu laukee...?

                            Comment

                            • jpeltoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 600
                              • pirkanmaa

                              #15
                              Jos se sammuu mystisesti esim. liikennevaloihin tullessa. Mutta lähtee heti taas startista käyntiin.
                              __________________________________________________ ________________________
                              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎