Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irtoava lakka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #16
    Väri on orientblau metallic
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by jsa014
      Väri on orientblau metallic
      Sorry epähuomio... Väri on sama kuin omassa ja siksi tuttu Se ei tee työtä juurikaan sen vaikeammaksi.
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        jsa014: Jos=kun häivytys tehdään ja pilari hiotaan/myllytetään kunnolla, ei sitä huomaa edes ammatti-ihminen mikä on uutta ja mikä on vanhaa aluetta.
        Kyse ei ole välttämättä mistään sästöstä, vaan siitä että takakyljen maalaus kokonaisuutena antaa paremman/siistimmän lopputuloksen kuin jos maalataan koko katto. Näin varsinkin luukullisissa ja tietyn a ja b pilarirakenteen autoissa.
        Tässähän homma on onnistunut visuaalisesti mutta pieni ontuminen on ollut tekniikan puolella. Mikään kotikeinoin korjattava homma tuo ei tuossa kohtaa ole, jos lopputuloksesta halutaan hyvä. Ota hinta/lopputulosarvio muutamasta eri laatumaalaamosta. Korjaus onnistunee paikallisesti uudelleen häivyttämällä, mutta jonkin verran pitää pohjia tehdä ennenkuin se onnistuu.
        Alueen paikkamaalaus/lakkaus häivyttämällä kyllä onnistuu.

        Comment

        • mcly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 354

          #19
          Tässä tää mun "lakkaus virhe" Varmaan tääki maalattu tosiaan joskus huonosti.. Eli toi on niinku tosta ikkunasta tohon kahvaan asti tollasta vähän niinku mattaa ja sitten noi valkoset pisteet.. mitä lie.. Kannattaaks tässä hioo,maalaa ja vetää uus lakka ?
          Last edited by mcly; 28-07-2006, 22:24.

          Comment

          • sko
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 295

            #20
            Maalinpaksuusmittarilla löytyy uusistakin autoista yllättäviä asioita..

            Mutta kuvan vaurion korjaamiseen on saada kaikki "irrallaan" oleva lakka pois ja sitten uudelleen maalaus/häivytys.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Joo, kyllä tuossa on joko massan tai lakan alle jäänyt jotain(öljysumua tai todennäköisimmin vettä. Vähän tuon näköistä syntyy kun aivastat naamari päässä, ja kyljelle pärskähtää naamarista tiivistynyttä kosteutta ja annat pisaroiden vain haihtua kyljeltä(pitää pestä silikoninpoistoaineella ennen ruiskutusta/jää suoloja). Siihen kun vetää päälle massan ja lakan, niin viimeistään muutaman vuoden kuluttua pärskeen kohdat "kuluu" irti pinnasta. Tämä on sinällään helpompi korjata koska tällöin lakka irtoaa vain noiden kuivuneiden pisaroiden kohdalta eikä lohkeile isompina laattoina. Ko.alueen ylimaalauksen se tosin tämäkin vaatii, mutta pohjat on vähän helpommat kuin silloin kun kokonainen alue ei ole saanut riittävää tartuntaa.

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #22
                Originally posted by mcly
                Tässä tää mun "lakkaus virhe" Varmaan tääki maalattu tosiaan joskus huonosti.. Eli toi on niinku tosta ikkunasta tohon kahvaan asti tollasta vähän niinku mattaa ja sitten noi valkoset pisteet.. mitä lie.. Kannattaaks tässä hioo,maalaa ja vetää uus lakka ?
                Näyttäisi ihan ilmakuplilta lakassa? Tainnu liuottimet "kiehua" rajojen kohilta..

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Mikään kiehunta kuitenkin harvemmin antaa noin tasaista pistekokoa/kuviota?
                  Tällä sinällään ei ole kuitenkaan enään merkitystä, koska vaurio on tuossa eikä se enään miksikään muutu. Joka tapauksessa alue pitää hioa ja sulkea
                  2-K hiontapohjavärillä, joten sinällään vaurion syntymekanismillä ei tässä enään ole juurikaan merkitystä. Jos kyse on silikonista, niin se näkyy viimeistään hiontavärivaiheessa. Veikkaan kuitenkin sitä suolaa/+kalkkia.

                  Comment

                  • mcly
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 354

                    #24
                    Originally posted by Hemi
                    Mikään kiehunta kuitenkin harvemmin antaa noin tasaista pistekokoa/kuviota?
                    Tällä sinällään ei ole kuitenkaan enään merkitystä, koska vaurio on tuossa eikä se enään miksikään muutu. Joka tapauksessa alue pitää hioa ja sulkea
                    2-K hiontapohjavärillä, joten sinällään vaurion syntymekanismillä ei tässä enään ole juurikaan merkitystä. Jos kyse on silikonista, niin se näkyy viimeistään hiontavärivaiheessa. Veikkaan kuitenkin sitä suolaa/+kalkkia.
                    Iteltä ei ruiskua löydy.. onko sulla tietoo paljon joku maalaamo vois tollasesta velottaa? kuitenki noin pieni alue mutta vaatii työtä..

                    Comment

                    • Jamppu_83
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 40

                      #25
                      Onkohan saksasta tuotuja autoja joilla toi lakka irtoilee?????

                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        #26
                        Mun tapaus on tuotu Saksasta.
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Taitaa ainakin nämä vanhemmat bemut olla kaikki Saksasta tuotuja...
                          No, lähes mahdoton mitään tarkkaa on sanoa, muutakuin sen että varsinkin tämän tyyppisen vaurion/korjauksen kanssa kannattaa ottaa tarjoukset molelta maalaamolta. Hinta voi vaihdella satoja prosentteja riippuen halusta ja taidoista kuinka pienellä työllä tuon saa korjattua. Sanotaan että paljon yli 250€ alkaa olemaan kallis ja alle menevät edullisia.

                          Comment

                          • mcly
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 354

                            #28
                            Originally posted by Hemi
                            Taitaa ainakin nämä vanhemmat bemut olla kaikki Saksasta tuotuja...
                            No, lähes mahdoton mitään tarkkaa on sanoa, muutakuin sen että varsinkin tämän tyyppisen vaurion/korjauksen kanssa kannattaa ottaa tarjoukset molelta maalaamolta. Hinta voi vaihdella satoja prosentteja riippuen halusta ja taidoista kuinka pienellä työllä tuon saa korjattua. Sanotaan että paljon yli 250€ alkaa olemaan kallis ja alle menevät edullisia.
                            Niinpä.. eli kannattais ite tehä.. tosin taitoa ei ihan hirveesti ole.. onkohan jollain foorumilaisella tarvittavat tarvikkeet tuon korjaamiseen.. sulla Hemi ? Ja joo on munki auto saksasta tuotu..

                            Comment

                            • M.A.G.E
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 443

                              #29
                              Tästä lakka ja maaliaiheesta on OCF:ssa enemmänkin juttua (itse en ooppelifoorumilla käy ) ... http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.ph...643ec210407f4a

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by mcly
                                Niinpä.. eli kannattais ite tehä.. tosin taitoa ei ihan hirveesti ole.. onkohan jollain foorumilaisella tarvittavat tarvikkeet tuon korjaamiseen.. sulla Hemi ? Ja joo on munki auto saksasta tuotu..

                                Ei varmasti omatekoisesti onnistu!! Mulla on firma jossa tehdään 95% maalauksista lakkahäivytyksenä!! Laita pm:ää...
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎