Announcement

Collapse
No announcement yet.

takavalojen tummennus sprayllä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • persenaama
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 178

takavalojen tummennus sprayllä?

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

tollanen mulla on. se on 540iA ja haluisin takavalot tummiksi.. tummat valot maksaa 300e eikä ebaysta tunnu sellasia löytyvän...

ajattelin pistää sprayta ja kunnon lakka päälle, eikö se aja ihan saman asian kuitenkin hyvin tehtynä? tuskin kytät niitä nyt alkaa rapsuttelemaan jos on asiallisesti tehty?

samoin kiinnostaisi tietää paljonkohan maksaisi tummat sävysivulasit eteen, taaksehan voisi laittaa vaan kalvot... tai itseasiassa ne taitaa maksaa noin 100e/kpl mutta mistä niitä saa? sävylaseja siis.

edit: itseasiassa mulla on sävylasit tuossa mutta ei tarpeeksi tummat. autoon ei saa näkyä sisälle kun on niin ruma kuski.
    Last edited by persenaama; 13-04-2006, 10:31.
  • cool10
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 239
    • Stadi

Kyllähän se hyvin tehtynä näyttää samalta, kuin jos olis ihan "tehdasmustat" valot. Eri asia on, että jos joku ajaa sun perään ja sitten paljastuukin, että takavalot oli itse tummennetut. Voi olla, ettei olekaan enää niin selvää kuka on maksumiehen roolissa.
    EX: 730i -89

Comment

• Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

jos ne takavalot pitää tölätä jollain niin osta ennemmin transparentti maalia (tarkotettu tohon hommaan) tulee paljon paremmat kuin sprayllä ja kiiltokin tulee hyvä, ei tarvii erikseen lakkailla
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

Comment

• persenaama
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 178

ok siis transparenttia.. hmm. black transparent spray tai jotain sellasta vai? ihan maalikaupassa tod näk sitte osaavat neuvoa.. kyllä mä aattelin silti vetää kunnon lakan päälle, epoksilakka kuulemma on rajua tavaraa, ei lähde sitten pois palasia.

Comment

• persenaama
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 178

eikö oo muuten aika hyvässä maalissa auto?

Comment

• m5 lemans
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 190
            • espoo

Mulla on ollut kolmessa autossa tohon tarkoitukseen kehitetty spray-maali, eikä ole lähtenyt kuin acetonilla. Suosittelen.

Comment

• Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

Originally posted by m5 lemans
              Mulla on ollut kolmessa autossa tohon tarkoitukseen kehitetty spray-maali, eikä ole lähtenyt kuin acetonilla. Suosittelen.
              joo ja osa ei lähe ees sillä...eli tuskin mitään lakkoja tarvii.

itelle joskus maalattu ruiskulla ilman mitään tartuntoja yms, värimassaa lakan sekaan ja sillä vetästy ni on hyvän näkönen (siis "spraytummennukseksi") ja eikä lähe kirveelläkään irti.

se vaan tosiaan, niinkuin joku jo mainitsikin, että mitäs esim. peräänajotilanteessa..? tahtoo kumminkin heikentää väkisellä takavalojen näkyvyyttä, jos meinaa saaha niistä yhtä tummat, kuin esim. hellan tummista valoista...mut mut tästähän ei ilmeisesti mielipidettä kysyttykään...

Comment

• ccc
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 510
                • RHMK

Motonetistä saanee vielä niitä transparent purkkeja.
                Itselläni hyviä kokemuksia punaisesta
                oon yleensä vilkut maalannut, eli lopputuloksena takavaloista kaikki paitsi peruutusvalo punaisina.
                Hintaa muistaakseni 4-5€/prk
                F25 X3 setämies-edition
                E36 325 iA Cabriolet

Comment

• Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

Comment

• 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

Originally posted by m5 lemans
                    Itse joskus poistin tummennuksen yhden auton takavaloista ,kun tuli liian tummaksi. Parhaiten poistoon sopii ksyleeni, koska se ei sulata, eikä harmaannuta muovia, niinkuin asetoni voi tehdä, riippuen muovilaadusta. Ksyleeni ei perinteisesti liuota maalia, vaan se lähtee "lastuina". Lamppu kiiltääkin hienosti ksyleeni käsittelyn jälkeen.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

Comment

• Juice
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 820

Heijastinosaa ei saa maalata. Muutoin voi vetää kalvomaalilla tummaks, kunhan valot palaessa näkyy läpi ok.

Hellan ym. sarjoissa tulee mukana erikseen tököt erilliset heijastinosat ja sumuvalo. Miksei niitä voinu säilyttää orginaali paikolla, täytyy vain ihmetellä.

Comment

• GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

Originally posted by 525TDS Touring
                        Itse joskus poistin tummennuksen yhden auton takavaloista ,kun tuli liian tummaksi. Parhaiten poistoon sopii ksyleeni, koska se ei sulata, eikä harmaannuta muovia, niinkuin asetoni voi tehdä, riippuen muovilaadusta. Ksyleeni ei perinteisesti liuota maalia, vaan se lähtee "lastuina". Lamppu kiiltääkin hienosti ksyleeni käsittelyn jälkeen.
                        mä poistin e30:sen takavaloista tummennukset jarrunesteellä... kiehui nätisti pois vahingoittamatta muovia (meni pilalle kun lakkasin vielä tummennuksen päälle)

niin ja siihen päälle lakkaamiseen sitten vielä... eikös se yleensä ole tummennus lakkaa eli ei tarvi päälle enää lakkaa ja saattaa olla että alkaa kiehumaan...
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• RCW
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 363

mä tummensin joku aika sitten e36 valot jollain ad:n spraylla, oli niin paska purkki että vedettiin vielä kunnon ruiskulla lakka päälle, tuli hyvät sitten.
                          mulla on täysin mustat valot, joten tummentui kyllä hyvin mutta ei tullut tasaista jälkeä ilman tota jälkimmäistä lakkausta.
                          Konichiwa, Bitchez!

It's the name they say it's running the game

Comment

• Neutrone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 1320
                            • Tampere

Ihan hyvännäköset tulee tummennusspraylla. Malttaa vetää muutaman ohuen kerroksen ja sit lakalla sama juttu. E34:n valoista parhaimman näköset saa (mun mielestä) kun tummentaa vaan yläosan ja pelkästään lakkaa muuten. Just kaverille tein ja pirun siistit tuli...
                            F10 530d semiVOLL
                            ex. E90 320d M-Sport '06
                            ex. E39 523i M-Sport '00
                            ex. E36 325i Coupe '92
                            ex. E30 316i '89

Comment

• Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

FK:n fkrl 131:http://www.tuningdirekt.com/catalog/...FK/FKRL131.jpg
                              Hinta n.110€/pari.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎