Announcement

Collapse
No announcement yet.

cäbi tulessa pohjasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtc
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 2908
    • Heinävesi<->Kuopio

    cäbi tulessa pohjasta

    Tänään se kirottu paska teki viimisen temppunsa.. Ajateltiin siinä lähteä ajamaan kevään ensimmäiset ajot. No auto taas kävi tosi huonosti.. Eli tälleen plym plym plym.. Tyhjäkäynti n.300-400. Tehoja ei mitään.. Eli noin 20 heppaa.

    Ajattelin et tankissa on vaan vähän kosteutta eli tankki täyteen ja kovaa ajoa. Kerettiin siinä pihalla ajaa 20 metriä kunnes joku kysy et onko täällä joku polttanut kumia?

    Mitä helvettiä... Takarenkaan takaa tulee savua..

    Auto sammuksiin kaikki kipot ja kattilat hyötykäyttöön ja kantamaan vettä. Liekkiä näkyy jossain vaihdelaatikon takana(bensasäiliön vieressä).

    Soitto 112 että perkele mun auto on tulessa.. Palokunta on tulossa mutta kerkeekö tää palaa ennen sitä..

    No sit kävi onneks kuningasajatus et vedetään letkulla vettä. Ei kun letku kiinni ja suoraa suihkua pohjaan. Sammuhan se lopulta.. Ja samalla hetkellä palokuntakin tuli paikalle ja puol kylää uteliaita ihmisiä.

    Eli eli.. Sen verran katottiin siinä vitutuksessa että yksi pakoputken kannatin oli palanut ja se haisi kumille.. Mitenkä voi pakoputki kuumeta noin paljon? Jokuhan siellä on vahvasti vialla.. Voisko olla putki tukossa?

    Pistäkäähän jotain tietoa mikä voi aiheuttaa tuommosta.. Bensa ei haissut eli sitä ei ollut ylimääräistä.
    Pommit:
    BMW 325 cäbi HooCee optik
    Audee Q7
    Vivaro
    2xFL6
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #2
    Katalysaattori tukossa...

    Comment

    • xtc
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 2908
      • Heinävesi<->Kuopio

      #3
      Originally posted by Maza
      Katalysaattori tukossa...
      No tätä minä vähän itsekkin epäilin kun putken päästä lensi "mehiläisenpesiä"..
      Pommit:
      BMW 325 cäbi HooCee optik
      Audee Q7
      Vivaro
      2xFL6

      Comment

      • Ari Lipsanen
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 268
        • Juva

        #4
        joku rotta tehny pesäsä sinne
        mut joo harmi et näin kävi cäbit on mun mieleen onneks ei pahemmi sattunu!
        BMW 325i e36, vm-94 taxi

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Kyllähän tuo on aika tyypillinen lopputulos katin murentumiselle ja tätä kautta putken tukkeutumiselle. Katinpalaset kun tukkii putken niin se hehkuu parhaimmillaan lähes valkoisena. Jossain vaiheessa ollut reipasta ilmavuotoa=haitariputki rikki jos/kun katin sisuskalut on irronneet kuorestaan. Varmasti Lambda on samaan kyytiin kaputt.

          Comment

          • 730ia
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1457
            • pohjois-pohjanmaa, oulu

            #6
            hah,eikö tuo oo se sakin vanha cabi? aina huono tuuri..
            F20 118d Aut.
            ________
            Volvo S40
            MB W204
            e90 320d
            e46 coupe
            e32 730ia

            Comment

            • xtc
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 2908
              • Heinävesi<->Kuopio

              #7
              No Heinäkuussa vasta katastus... Jos ens viikonloppuna ottais putken irti, tyhjentäis katin, vaihtais lamdan ja takapöntön. Eihän mikään hajoo enenmpää jos hommaan uuden katin vasta katastukseen?
              Pommit:
              BMW 325 cäbi HooCee optik
              Audee Q7
              Vivaro
              2xFL6

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2481
                • Lohja

                #8
                Kai tossa autossa nykysin sentään vakuutukset on tommosta varten?
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Tai sitten sytytyspuolella oli katkoksia: Kaverin auto syttyi vähän aikaa sitten kun suorasytkän yhden pytyn ohjauspiuha irtosi. Käynti oli tietysti hieman vajaata mutta hyvin kuitenkin pääsi liikkumaan.. Sammuttamisen jälkeen putki hehkui punaisena ja sytytti kardaanitunnelista massat palamaan.

                  Porukalla ihmeteltiin että voiko tuollaista tapahtua, kunnes asianomaisen naapurin Volvo S40 teki saman..
                  ---

                  Comment

                  • xtc
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 2908
                    • Heinävesi<->Kuopio

                    #10
                    No pitää perjantaina ottaa ensin putki irti ja antaa vähän kaasua.. Jos ei toimi niin lyödään piuhaan.

                    Puolat oli ainakin paikallaan ja piuhatkin meni ihan oikeisiin kohtiin..
                    Pommit:
                    BMW 325 cäbi HooCee optik
                    Audee Q7
                    Vivaro
                    2xFL6

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by -Tapi
                      Tai sitten sytytyspuolella oli katkoksia: Kaverin auto syttyi vähän aikaa sitten kun suorasytkän yhden pytyn ohjauspiuha irtosi. Käynti oli tietysti hieman vajaata mutta hyvin kuitenkin pääsi liikkumaan.. Sammuttamisen jälkeen putki hehkui punaisena ja sytytti kardaanitunnelista massat palamaan.

                      Porukalla ihmeteltiin että voiko tuollaista tapahtua, kunnes asianomaisen naapurin Volvo S40 teki saman..
                      Myös näin. Eli puola kun pimenee, niin sekin tietenkin on helposti katin ja lambdan sekä murentuessaan myös putken menoa jos kiesillä mennään ajelemaan vaikka kaikki ei ole kotona. Tämä ongelma koskee myös VAG-tuotteita. Yleensä nämä vanhempien e36:ten kattien murenemisista johtuu kuitenkin pitkäaikaisista ilmavuodoista/käymisestä laihalla(=lähinnä haitariputken). Usein kun tuon puolan pimeneminen lopettaa myös isommat ajelut...siis yleensä?

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Osaa olla kovanonnen auto tuo..Onko yhtään kilometriä ollu "viattomia" ?
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • xtc
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 2908
                          • Heinävesi<->Kuopio

                          #13
                          Originally posted by Janzki
                          Osaa olla kovanonnen auto tuo..Onko yhtään kilometriä ollu "viattomia" ?
                          Kyllähän sitä päästiin viimekesänä ajamaan jo n.8000 kilometriä ilman vikoja. Ei toi auto ois tuossa nyt jos se ei ois toiminu kunnolla käyttöautona syksyllä..
                          Pommit:
                          BMW 325 cäbi HooCee optik
                          Audee Q7
                          Vivaro
                          2xFL6

                          Comment

                          • xtc
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 2908
                            • Heinävesi<->Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            Myös näin. Eli puola kun pimenee, niin sekin tietenkin on helposti katin ja lambdan sekä murentuessaan myös putken menoa jos kiesillä mennään ajelemaan vaikka kaikki ei ole kotona. Tämä ongelma koskee myös VAG-tuotteita. Yleensä nämä vanhempien e36:ten kattien murenemisista johtuu kuitenkin pitkäaikaisista ilmavuodoista/käymisestä laihalla(=lähinnä haitariputken). Usein kun tuon puolan pimeneminen lopettaa myös isommat ajelut...siis yleensä?
                            Osaako Hemi sanoa että miten saan kokeiltua kaikkien puolien toiminnan? Ja hajooko ne kerralla vai menettääkö vaan tehoansa?
                            Pommit:
                            BMW 325 cäbi HooCee optik
                            Audee Q7
                            Vivaro
                            2xFL6

                            Comment

                            • xtc
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 2908
                              • Heinävesi<->Kuopio

                              #15
                              Otin äsken takapöntön irti.. Käynti vähän parani ja pääsi jo liikkeelle.. Kun olin ottanut pöntön irti niin toinen putki oli ihan kuiva mutta toisessa oli märkä pohja niin kauaksi kuin siitä taskulampun kanssa näki..

                              Kannattaako ottaa putki vielä pakosarjalta irti vai ruveta ettimään vikaa muualta. Auto käy näin böböböböböböböböböböb ja kun painaa kaasua niin näin bööböbbööbööböbööböööbööböböböb.. Ja ottaa TOSI huonosti kierroksia..
                              Pommit:
                              BMW 325 cäbi HooCee optik
                              Audee Q7
                              Vivaro
                              2xFL6

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎