Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton maalausta, Part III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbo Terminator
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 334
    • Villi Pohjola

    Auton maalausta, Part III

    Noniin, en ole vieläkään joutanut viemaan autoa maalarille, mutta viikko sitten tein pohjat. Parista kohti on tullut jo ruoste läpi, siis pohjamaalin läpi.
  • [Vuti]
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 131
    • Kalakukkoland

    #2
    onnee valitsemallasi tiellä... sitä tulet tarvitsemaan... erittäin paljon :(b)
    \\\V Wannabe-Power

    Comment

    • icebox
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 194
      • Tampere

      #3
      Viikko ja ruosteet läpi? Varmaan maalari kiittelee hyvin tehdystä työstä, jos auton sinne asti joskus saat :lol:
      "Without Hope,
      Without Fear"

      Comment

      • jazma
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1115
        • Oulu

        #4
        Niin se kuumailmapuhallin ei ole ihan turha keksintö :lol: :lol: :lol: Varmaan ruosteiden poisto auttaa myös
        e30 318i

        Comment

        • Turbo Terminator
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 334
          • Villi Pohjola

          #5
          Originally posted by jazma
          Niin se kuumailmapuhallin ei ole ihan turha keksintö :lol: :lol: :lol: Varmaan ruosteiden poisto auttaa myös
          Poistin kyllä ruosteen omasta mielestäni hyvin, mutta minkäs teet kun nuo paskat 80-luvun bemarit on mätiä sisäpuolelta.

          Mihin tarvitsen kuumailma puhallinta?

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by Turbo Terminator
            Originally posted by jazma
            Niin se kuumailmapuhallin ei ole ihan turha keksintö :lol: :lol: :lol: Varmaan ruosteiden poisto auttaa myös
            Poistin kyllä ruosteen omasta mielestäni hyvin, mutta minkäs teet kun nuo paskat 80-luvun bemarit on mätiä sisäpuolelta.

            Mihin tarvitsen kuumailma puhallinta?
            kai eka kuivasit sen kunnolla ja sit se happomaali päälle ja sit pohjamaali??? jos vedät spray pohjamaalia suoraan pellille nii varmaa tulee ruosteet läpi... eikä pohjamaalit yleensäkkään kestä kosteutta!
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • cricke
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1977
              • espoo

              #7
              turha nyt mitää pohjamaaleihin tuhlaa rahaa ku hankintalistall pitööis olla elämä tai vähintään järki tai elämä :!: :!: :!:
              E38 740ia -94
              E46 316 -00
              Volvo S60
              EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
              E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

              Comment

              • E36-coupe
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1099
                • Ylämylly

                #8
                Originally posted by Turbo Terminator
                Originally posted by jazma
                Niin se kuumailmapuhallin ei ole ihan turha keksintö :lol: :lol: :lol: Varmaan ruosteiden poisto auttaa myös
                Poistin kyllä ruosteen omasta mielestäni hyvin, mutta minkäs teet kun nuo paskat 80-luvun bemarit on mätiä sisäpuolelta.

                Mihin tarvitsen kuumailma puhallinta?

                Jos koritöihin lähdetään niin yleensä korjataan MYÖS SISÄPUOLELTAKIN NE RUOSTEVAURIOT.....tottakai ne tulee läpi jos toisella puolellakin on syvä korroosio...Elikkäs korjaas toiselta puolenkin ne korroosiot, niin eiköhän se siitä...
                *545i E60 -05*

                Comment

                • hakilesa
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2003
                  • 119
                  • Lempäälä

                  #9
                  kai eka kuivasit sen kunnolla ja sit se happomaali päälle ja sit pohjamaali??? jos vedät spray pohjamaalia suoraan pellille nii varmaa tulee ruosteet läpi... eikä pohjamaalit yleensäkkään kestä kosteutta!
                  Valase vähän, mitä on happomaali :?:
                  En oo ikinä kuullut :shock: , onko tää joku toimiva juttu :?:
                  --Non nimm poikamm--

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Itse suosittelen terminaattorille näiden spraypohjamaalien käyttöä mielummin sisäisesti. Parhaan lopputuloksen saa kun ruiskuttaa kunnon kerroksen mieluiten puuvillaiseen(ei sula) T-paitaan ja käärii paidan mytyksi. Tästä kun sitten syvään hengitellen kunnolla imuttaa, niin näyttää maalipintakin kuin juuri tehdyltä. Samalla saa värinvaihdonkin hieman pirteämpään sävyyn(jos oranssista nyt sattuu pitämään?).

                    Comment

                    • anttiva
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 819
                      • .

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Itse suosittelen terminaattorille näiden spraypohjamaalien käyttöä mielummin sisäisesti. Parhaan lopputuloksen saa kun ruiskuttaa kunnon kerroksen mieluiten puuvillaiseen(ei sula) T-paitaan ja käärii paidan mytyksi. Tästä kun sitten syvään hengitellen kunnolla imuttaa, niin näyttää maalipintakin kuin juuri tehdyltä. Samalla saa värinvaihdonkin hieman pirteämpään sävyyn(jos oranssista nyt sattuu pitämään?).
                      todellaki

                      Comment

                      • Timpe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 539
                        • Tre

                        #12
                        Originally posted by anttiva
                        Originally posted by Hemi
                        Itse suosittelen terminaattorille näiden spraypohjamaalien käyttöä mielummin sisäisesti. Parhaan lopputuloksen saa kun ruiskuttaa kunnon kerroksen mieluiten puuvillaiseen(ei sula) T-paitaan ja käärii paidan mytyksi. Tästä kun sitten syvään hengitellen kunnolla imuttaa, niin näyttää maalipintakin kuin juuri tehdyltä. Samalla saa värinvaihdonkin hieman pirteämpään sävyyn(jos oranssista nyt sattuu pitämään?).
                        todellaki
                        Veikkaan et sitä on tullu harrastettuakin :lol:

                        Comment

                        • jazma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1115
                          • Oulu

                          #13
                          kato terminator kun ilmassa on aina kosteutta enemmän tai vähemmän, niin kun puhallat lämmintä ilmaa siihen pellille niin se poistaa kosteuden siitä pinnalta eikä se jää sinne maalikerroksen alle muhimaan. Tai no jos ei poista niin ainaki vähentää paljon.

                          Esimerkiksi jos vaikka maalaat jossain katoksessa ja ulkona sataa tai jos uhkaavasti näyttää että sataa niin arvaappa onko ilmassa paljon kosteutta???

                          Plus se että lämmittely nopeuttaa maalien kuivumista aika paljon..
                          e30 318i

                          Comment

                          • kotkavaara arttu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 142
                            • Rauma

                            #14
                            Maalaus

                            Tikkurilan Maalilinja päivystää 9-16. Kai sielt joku vinha löytyy. :(b) :(b) :(b) :(=)
                            Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by bemu2000
                              Originally posted by Turbo Terminator
                              Originally posted by jazma
                              Niin se kuumailmapuhallin ei ole ihan turha keksintö :lol: :lol: :lol: Varmaan ruosteiden poisto auttaa myös
                              Poistin kyllä ruosteen omasta mielestäni hyvin, mutta minkäs teet kun nuo paskat 80-luvun bemarit on mätiä sisäpuolelta.

                              Mihin tarvitsen kuumailma puhallinta?
                              kai eka kuivasit sen kunnolla ja sit se happomaali päälle ja sit pohjamaali??? jos vedät spray pohjamaalia suoraan pellille nii varmaa tulee ruosteet läpi... eikä pohjamaalit yleensäkkään kestä kosteutta!
                              väärin. hiot pellin esim solukumilaikalla ja ruosteenesto pohjamaali päälle, niin kestää semmosenaan n. 3kk sateessa ettei tule ruoste läpi.. mutta riippuu tietenkin siitä kuinkahyvin hioo..

                              EDIT: kannattaako mädän päälle maalata? :lol:
                              alan hiljalleen yhtyä erään toisen osion kommentteihin, turpo jyrää!!
                              ammatti miehiä :lol: :lol: :lol:
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎