ajelin tossa lauantai iltana länsimäentietä ja siellä oli sitte syvä ja terävä kuoppa tiessä eikä oltu merkitty millään tavalla, lähes mahoton huomata pimeellä. Rengas meni paskaks ja vanteeseen luultavasti jotain pientä mutta ei näkyvää sekä laakeri rupes hieman ääntelee. Vituttaa vaa ku oli 3pv vanhat vanteet ja renkaat. Pystyyköhän tollasessa tilanteessa pistää esim. vantaan kaupungin syypääks? soitin tiehallituksee ja sano et on vantaan kaupungin tie ja käski soittaa sinne. Kellään kokemusta vastaavasta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kuoppa tiessä
Collapse
X
-
eikös näissä asioissa ole tienlaitoksella tai tienomistajalla velvollisuus korvata jos kuoppa on syvempi kuin kymmenen senttiä tms.
ainakin joskus muistan näitä korvauskeskusteluja olleen ja tollanen mielikuva on jäänyt.
Kannattaa tosta ottaa yhteyttä ja vaatia korvausta noilla perusteilla.Konichiwa, Bitchez!
It's the name they say it's running the game
-
-
kokemuksia olis
eli itse ajoin pikku kylällä pikku hiekkatietä pitkin noin 24H sitten ostamallani e30 bemulla suoralla noin 20 cm syvään koko tien levyiseen "kuoppaan" tulva vesi oli vienyt tiestä osan johon suhauttelin nuoruuden innolla seurauksena kaikki renkaat ja vanteet rikki kori kieroksi ja takaiskarit heiluivat takakontin puolella
siinä sitten ihmettelemään että mitäs nyt kun ei kaskoakaan ollut vielä kerennyt ottamaan ja auto lunastus kunnossa soitin poliisit paikalle ja sanoivat että selvä tapaus ei mitään varotus merkkejä ja että tien kunnossapitäjä on vastuussa jonka jälkeen soitin ko henkilölle joka tietysti väitti että ei voinut tietää kuopasta mikä on tullut varmaan edellis yönä soittelin varmaan 3 päivää joka ikiseen paikkaan joka olis voinut tietää asiasta jotain jonka seurauksena paikallinen posteljooni soitti että se kuoppa oli ollut jo muutaman päivän siinä ja että hän on ilmoittanut asiasta kunnossapitäjälle tämän tiedon jälkeen soitin ja vaadin että korvaa autoni ja oli hän itsekkin soittanut lakimiehelle ja asia ratkesi maksoi minulle auton ostohinnan ja sain pitää vielä romunkin
eli lyhennettynä kyllä voit saada korvauksen !!E39 530d
E61 530d 331hp/820nm
700 ls -64
E30 325i m50
Comment
-
-
Kannattaa käydä ottaan kuvia siitä kuopasta ja mahd paikasta missä pitäis olla varoitus merkki... noilla kuopilla kun on tapana kadota jos meet asiasta valittaan/ paikalle ilmestyy varoitusmerkki hetkessä..
Varsinkin jos korvauksia alat vaatimaan..
Näin olen kuullut käyvän.Last edited by bassmekanik; 24-04-2006, 18:37.Minä vahingossa Volkkarin onko tämä paha?
Ex. X3 -04 "tarvin vetokoukun edition"
Ex. 740iA -97 "Wanha rouwa"
Ex. 328i -95 Jokohan seuraava ois seiska?
Ex. 525Tds -94 Hirvipalovarkaus.
Ex. 316 -87 Elämäni ensirakkaus.
Comment
-
-
Olin itse juuri kunnalla töissä vuoden, ja mitä siellä tuli nähtyä niin äkkiä vaan kunnon vaatimukset vetämään ja tietysti juuri nuo kaikkien sanomat kuvat on varmasti plussaa, kun tuolla ollessani maksettiin yhteen rekkaan uudet renkaat ja erääseen mersuun öljypohja ym. ja nämä oli vielä hidastetöyssyihin ajettuja vehkeitäRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkisOlin itse juuri kunnalla töissä vuoden, ja mitä siellä tuli nähtyä niin äkkiä vaan kunnon vaatimukset vetämään ja tietysti juuri nuo kaikkien sanomat kuvat on varmasti plussaa, kun tuolla ollessani maksettiin yhteen rekkaan uudet renkaat ja erääseen mersuun öljypohja ym. ja nämä oli vielä hidastetöyssyihin ajettuja vehkeitä
Auton on tietenki oltava aina lainmukainen, mutta pitääkö aina löytyä todistaja, että on ajanut hidasteeseen niin hiljaa kuin mahdollista, ja silti töyssy on aiheuttanut vaurion?
Comment
-
-
Ja jos ne ei tota yhtä sillan kantta rupee pian ja vähä äkkiä uusimaan, ja jos ei kukaan muu, niin mä käyn kohta kyllä ihan ite pudottaas sen puukantisen lapiolla paikkaillun lahonneen kannen siihen alapuolella kulkevalle 'pikku' tielle... (länsiväylä... )"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Asiasta kannattaa tehdä ensin esitutkintapyyntö Poliisille, on sit helpompi saada korvaukset. Tielaitos on velvollinen korvaamaan, mutta tuskin ilman esitutkintaa. Ekana yhteys Poliisiin ja sitten vasta Tielaitokseen. Saattavat muuten peittää kuopan ennen Poliisin tutkimuksia.
Ite ajelin ex-e34:n oikean vanteet n.60km/h 15cm syvään ja 80cm halkasijaltaan olevaan reikään, kun ajelin yövuorosta sadekelillä kotio. Samana päivänä Poliisit mittas ja tutki kuopan, sillä lapulla oli SUURI merkitys vakuutusyhtiölle, kun tielaitos ei suostunut korvaamaan.***Puuttuva järki korvataan liian usein voimalla***
Ex: 524td e28 -87
525tdic aut.-92
318i touring -89
Comment
-
-
Originally posted by hulwol86Mitenkäs tuo käytännössä menee jos sattuu hidastetöyssyyn ajamaan niin että jotain hajoo? Kun itselläkin öljypohja suht matalalla keikkuu ja täällä noita töyssyjä on enemmän kuin laki sallii
Auton on tietenki oltava aina lainmukainen, mutta pitääkö aina löytyä todistaja, että on ajanut hidasteeseen niin hiljaa kuin mahdollista, ja silti töyssy on aiheuttanut vaurion?
edit: Topikin alottajalle.. Käy vaan ottamassa kuvia. Vielä parempi ois jos oisit ottanut poliisiin yhteyttä heti tapahtuman jälkeen. Ainakin mulle sanoivat tielaitokselta etten ois saanut mitään omassa tapauksessa jos en ois ilmottanut poliisille..Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
-
Originally posted by xtcMiks siihen hidastukseen pitäis ajaa niin hiljaa kuin on mahdollista? Minun mielestä niiden pitäis olla sillä korkeudella et pystyy ajamaan katsastetulla autolla melkein nopeusrajoitusta. Ei silleen et täällä pystyis ajamaan..
Kaupunginhan olisi helppo kuitata vaurio sanomalla, että on ajanut töyssyyn vain liian kovaa, eikä töyssyssä ole mitään vikaa..
Ja onko kellään tiedossa tapauksia, joissa joku olisi valittamalla saanut aikaa muutoksen esim. hidastetöyssyn korkeudessa tai jyrkkyydessä?
Comment
-
-
Originally posted by hulwol86Mitenkäs tuo käytännössä menee jos sattuu hidastetöyssyyn ajamaan niin että jotain hajoo? Kun itselläkin öljypohja suht matalalla keikkuu ja täällä noita töyssyjä on enemmän kuin laki sallii
Kyllä noihin voi saada muutoksia aikaan jos riittävän usean valituksen samasta asiasta saa valtuustoon ja jaksaa pommittaa niitä, niin voi saada jopa salaoja putkituksetkin teetettyä omaan taloon/tontille, kunnan piikkiinRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by xtcMiks siihen hidastukseen pitäis ajaa niin hiljaa kuin on mahdollista? Minun mielestä niiden pitäis olla sillä korkeudella et pystyy ajamaan katsastetulla autolla melkein nopeusrajoitusta. Ei silleen et täällä pystyis ajamaan.. Pitäis varmaan käydä kunnassa kohta valittamassa..
edit: Topikin alottajalle.. Käy vaan ottamassa kuvia. Vielä parempi ois jos oisit ottanut poliisiin yhteyttä heti tapahtuman jälkeen. Ainakin mulle sanoivat tielaitokselta etten ois saanut mitään omassa tapauksessa jos en ois ilmottanut poliisille..
Comment
-
-
Juu näistä hidastetöyssyistä sun muista kuopista on välillä riesaa.
Jyväskylässä paikalliset tietää Kuokkalasta Jyskään päin menevän tien Itseasiassa tällä samalla tiellä sattui kaverille "vahinko" joka pisti itseä huvittamaan. Eli kaveri ajeli 50 km/h alueella jollain '92 Toyota Carinalla about 80 km/h tunnissa, samallla fiilistellen jonkun biisin tahdissa eikä huomannut tiessä olevaa kuoppaa. Losautti sitten siihen ja seurauksena etuiskarit pohjaan ja moottori irtosi kannakkeistaan Voi helvata että repesin kun kuulin tuon Hyvä ettei kaveri nykässy leukaan Tässä tapauksessa syy oli kyllä täysin kuskin, korvauksista ei puhettakaan.Eletään vaan vaikka piruuttaan
Comment
-
Comment