Tänään kun ajoin töistä kotio ilmestyi mittaristoon varoitus jäähd. nesteen pinnasta. Kurkkasin sit konepellin alle. Jäähdytäjän nestettä oli kuskin puoleisen moottori korvakkeen kolosissa. Vuotokohtaa ei näkynyt ilmeisesti jossain vesipumpun ja jakopään kotelon välissä?. Kysynkin onko muita vaihto ehtoja vuoto kohdalle? Letkuista ei näyttänyt tulevan. Aikaisemmin havaitsin moottorin ollessa kylmä et lohkon kylkeä pitkin oli yön aikana valunut noro jäähd. nestettä siitä öljynsuodattimen jalan takaa. Mitään ääntä eikä väljyyttä siinä vesipumpussa ole....voisko silti olla "kaput"?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
735i vm:-90 vesipumppu?
Collapse
X
-
Yksi tapaus muistuu lähimenneisyydestä mieleen jossa vuotopaikaksi osoittautui tuossa kuvassa oleva letku #6, vuoti aivan termarikopan klemmarin kohdalta ja syypää oli halkeama letkussa. Antti O voi varmaan tarkentaa asiaa.
Mulla ainakin vesipumppu vuoti siten että nestevanan erotti juuri ja juuri jakopäänkopasta ja touhutipan näki peilillä kun katsoi vesipumpun alta, muulla sinne ei nääkkään...
Tuossa pari juttua M30:n vesipumpun vaihdosta:
http://evansweb.info/articles/2003/0...mp-replacement
http://home.comcast.net/%7Ejhom365/e...dwaterpump.htm
-
-
No niin... Vesipumppu tuli vaihdettua ei se 140 tkm maailmaa nähnyt enää ihan priima ollut..mut ei nyt loppukaan. En tosin tiedä vuosiko se vesipumpun takana olevasta tiivisteestä vai vesiletkusta siitä joka menee vesipumpulta termarikotelolle. Kävi meinaan niin että kun olin saanut vesipumpun vaihdettua kävin koe-ajolla sammutin auton avasin konepellin saman tien iloinen vesisuihku letkusta klemmarin alta.
Mitä tästä opimme...no jaa..kannattaa varmaan ostaa se vesiletkukin ja klemmarit samalla kun ostaa uuden vesipumpun
Comment
-
-
Originally posted by 6powerNo niin... Vesipumppu tuli vaihdettua ei se 140 tkm maailmaa nähnyt enää ihan priima ollut..mut ei nyt loppukaan. En tosin tiedä vuosiko se vesipumpun takana olevasta tiivisteestä vai vesiletkusta siitä joka menee vesipumpulta termarikotelolle. Kävi meinaan niin että kun olin saanut vesipumpun vaihdettua kävin koe-ajolla sammutin auton avasin konepellin saman tien iloinen vesisuihku letkusta klemmarin alta.
Mitä tästä opimme...no jaa..kannattaa varmaan ostaa se vesiletkukin ja klemmarit samalla kun ostaa uuden vesipumpun
Comment
-
Comment