Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia koneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbo Terminator
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 334
    • Villi Pohjola

    Ongelmia koneessa

    Nyt tiedän mistä jälkikäynti johtuu mun koneessa. Ainakin luulen niin....
    Kaasu jumittaa välillä "päälle". Jos ajaa kunnon racing ajoa niin kaasu jää vähän päälle ja sitten kun sammutan koneen niin se yskii puoli minuuttia ja sitten nousee savua ja se sammuu. Ja seuraavassa ajossa se toimii taas normaalisti (eli samalla tavalla).

    Myös tyhjäkäynti on epätasaista ja kiihdyttäessä NYKÄISEE vittumaisesti.
    kone on 1.8 kaasari. Antakeepa neuvoja?
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Sytytysennakko on pielessä sinulla....mutta miksi ylipäätään rääkätä vanhaa kiesiä?

    Comment

    • Check Control
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 502
      • Kuopio

      #3
      Myös 98 oktaaninen bentsiini helpottaa asiaa... :juo
      R.I.P
      E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

      Comment

      • Turbo Terminator
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 334
        • Villi Pohjola

        #4
        Originally posted by Check Control
        Myös 98 oktaaninen bentsiini helpottaa asiaa... :juo
        ei helpottanut.

        Comment

        • Turbo Terminator
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 334
          • Villi Pohjola

          #5
          Originally posted by Lanttu
          Sytytysennakko on pielessä sinulla....mutta miksi ylipäätään rääkätä vanhaa kiesiä?
          Oletko varma? eikös nämä 1.8 kaasari koneet olleet paskoja jo uusina? Nämähän on tehnyt mossen koneesta


          Joku sanoi että korvauskaasari auttaa? mistä niitä saa? paljo maksaa?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Sanopas Terminator kun kerran olet itseäsi neroksikin mainostanut, mistä mahtaisi johtua autosi "käyminen" vaikka olet vita-avaimesta sytytysvirran katkaissut? Pitäisi tähänkin palikkatestiin löytyvän yksinkertainen ja nopea ratkaisu kaltaiseltasi "huippunerolta"?

            Comment

            • Turbo Terminator
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 334
              • Villi Pohjola

              #7
              Originally posted by Hemi
              Sanopas Terminator kun kerran olet itseäsi neroksikin mainostanut, mistä mahtaisi johtua autosi "käyminen" vaikka olet vita-avaimesta sytytysvirran katkaissut? Pitäisi tähänkin palikkatestiin löytyvän yksinkertainen ja nopea ratkaisu kaltaiseltasi "huippunerolta"?
              No kaasu hirttää kiinni. En usko että käyminen johtuu siitä, että kone on löysä.

              Jälkikäyminen on silloin voimakkaampaa kun revittelen kunnolla ja sen seurauksena tyhjäkäynti on noussut, josta voidaan loogisesti päätellä että kaasuvaijeri on jäänyt kireälle?

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • thomas
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2002
                  • 67
                  • Helsinki

                  #9
                  Tolle jälkikäynnille voi olla monia syitä. Toi kaasuvaijerin kiristyminen on ehkä se epätodennäköisin vaihtoehto, enkä tiedä miten se edes aiheuttaisi jälkikäyntiä.
                  Kannattaa tarkistaa kaasarin ja sytkän säädöt. Ainakin liian laiha seos aiheuttaa jälkikäyntiä. Tuo epätasainen tyhjäkäynti viittaisi imuvuotoon, jolloin myös seos laihenee.
                  -- All Go, No Show

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Sanopas Terminator kun kerran olet itseäsi neroksikin mainostanut, mistä mahtaisi johtua autosi "käyminen" vaikka olet vita-avaimesta sytytysvirran katkaissut? Pitäisi tähänkin palikkatestiin löytyvän yksinkertainen ja nopea ratkaisu kaltaiseltasi "huippunerolta"?
                    Tää on selvä tapaus... Siellä on kotiviini käymäs männän päällä. 8)
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Jos diagnoosi on että kaasuvaijeri hiertää ja olet siitä varma, niin vaihda se. Toinen lähtökohta on se, että pierburkki on "vähän hankala" (aika diplomaattisesti ilmaistu) ja että korvauskaasareista löytyy juttua serchilla.

                      Comment

                      • PeGEEE
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2003
                        • 38
                        • Joensuu

                        #12
                        Ton vedättelyn, ja jälkikäynnin yhteys on helposti myös tulpissa. Jos sulla on kovin karstaiset ja ihan piessä olevat tulpat, jää ne kovan ajon jälkeen toviksi hehkumaan, vaikka virta katkaistaankin, joten ne sytyttävät polttoainetta edelleen. Ja kaasarikoneessa kun ei bensan syöttö heti lopu virtojen hävittyä. Tästä _VOI_ johtua jälkikäynti...vaikkakin sun juttus tietäen, en ihmettele, jos vika olisikin ihan jossain muualla.. :roll:
                        AC Schnitzer S3

                        Comment

                        • sqxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 902
                          • no man's land

                          #13
                          Sitä mäkin tässä vähän mietin että mistäs se auto saa kipinää siihen jälkikäyntiin jos avaimesta kääntää ja sytytysvirtaa ei (ilmeisesti :?: :!: ) sitten enää tule? :shock:

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2481
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by Turbo Terminator
                            Originally posted by Lanttu
                            Sytytysennakko on pielessä sinulla....mutta miksi ylipäätään rääkätä vanhaa kiesiä?
                            Oletko varma? eikös nämä 1.8 kaasari koneet olleet paskoja jo uusina? Nämähän on tehnyt mossen koneesta


                            Joku sanoi että korvauskaasari auttaa? mistä niitä saa? paljo maksaa?
                            Tehty mossen koneesta.. hmmm.. ..mitenköhän päin se nyt menikään?
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • Timpe
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 539
                              • Tre

                              #15
                              Vai kuuluiskohan tää sittenkin tonne ongelmat-osioon!?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎