Announcement

Collapse
No announcement yet.

maalipintaruoste!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyggis
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 415

    maalipintaruoste!!!

    Mitä kokemuksia porukalla on maaliruosteen poistamisesta? Idealla, että ei ole vielä kukassa, mutta "kuplassa" . Kuulin, että ei olisi kovin paha case ... Maalipinta auk,i hionta ja uusi maali päälle .

    Onko muilla vastaavasta kokemuksia? Onko auto jo ruostetuomittu vai vieläkö siitä peli saadaan? Tarkoitus olisi viedä vielä tuon operaation jälkeen korroosionestoon.
    Last edited by Tyggis; 04-05-2006, 16:09.
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Hyvin todennäköisesti siellä on alla reikä. Ja siihen ei oikeen enää pakkeli riitä. Ja vähintäänkin paikka täytyy hiekkapuhaltaa, jotta saadaan kaikki ruoste pois.
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • Tyggis
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 415

      #3
      Voi vittulan väki... Tämä Saksan pään jobbari, joka tuntuu hyvin asiantuntevalta sanoi kyllä, että ei peliä ole vielä menetetty. Auto on nyt menossa tosiaan siellä saksan päädyssä operoitavaksi, mutta vituttaa jo valmiiksi jos joutuu 6kk päästä operoimaan uudestaan Täsmennettäköön, että auto ei vielä edes ole minulla. Kyseessä on -97 E36 farkku ja ruostetta on takakontin reunassa noin 20cm matkalla. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, täytyy odottaa sitä raporttia kun on päälimaalin poistanu. Haluan elää nyt uskossa, että ei se ihan tuomittu ole.

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Helppoja hommiahan nuo pienet ruostekorjaukset ovat, ainakin niin kauan kun ei ole isommalti mätä. Suuritöisin koko hommassa on tuo maalaus. Jos auto ei ole muuten mätä ja takaluukku mätänee totaalisesti niin äkkiäkös siihen uuden takaluukun vaihtaa..

        Comment

        • Tyggis
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 415

          #5
          Toivottavasti tuon vielä voi pelastaa, käsitin että olisi vain ihan arastavaa maaliruostetta minkä saisi helposti kuntoon. Mitäs mieltä porukka on tuosta ruostesuojauksesta? Uudenmaan korihuollosta klubilaiset saa -20% rabatin

          Comment

          • BMWJuge
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 534
            • Jyväskylä

            #6
            Kyllä näille suomen oloille voi ruostesuojausta suositella, itse pidän sitä jo melkeen velvollisuutena Omaan koslaan tehty pari vuotta sitten pohjaan ruostesuojaus, ja tänä keväänä fiksattu/ruostesuojattu sekä konepeiton etureuna että takakontin alareuna sekä kaikki kynnyskotelot yms. on ruiskutettu öljyllä. Taas pärjäillään pari vuotta.
            Eletään vaan vaikka piruuttaan

            Comment

            • cool10
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 239
              • Stadi

              #7
              Originally posted by Tyggis
              Toivottavasti tuon vielä voi pelastaa, käsitin että olisi vain ihan arastavaa maaliruostetta minkä saisi helposti kuntoon.
              Allahan voi muhia vaikka millainen pommi, ei tollaisesta voi sanoa juuta eikä jaata ennenkuin laittaa rälläkän laulamaan ja hitsipillin sihisemään
              EX: 730i -89

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by BMWJuge
                Kyllä näille suomen oloille voi ruostesuojausta suositella, itse pidän sitä jo melkeen velvollisuutena Omaan koslaan tehty pari vuotta sitten pohjaan ruostesuojaus, ja tänä keväänä fiksattu/ruostesuojattu sekä konepeiton etureuna että takakontin alareuna sekä kaikki kynnyskotelot yms. on ruiskutettu öljyllä. Taas pärjäillään pari vuotta.
                Tuo on muuten aika ristiriitanen juttu..En muista oliko se Hemi vai kuka joka perusteli aika samperin hyvin miksi EI saisi pohjia "ruostesuojata". Joku pinnoite tai jotain siellä pohjassa on ja kun sen päälle laittaa jotain sotkua niin soppa on valmis. Varsinkaan sitä tahmeaksi jäävää massaa ei missään tapauksessa suositella koska jos vesi pääsee sen alle niin muhiminen on taattu. Puhumattakaan suolavedestä jota suomenteillä on enemmän kuin riittävästi aina keväisin.
                Kotelojen ja ovien sisään on toki ihan fiksua ruiskia kotelosuojaa jne, mutta kohtuudella ettei vesireiät mene tukkoon.

                Edit: Niin ja tuosta ruosteesta, tuossa joku jo sanoikin että siellä voi olla tosiaan ylläri odottelemassa. Itellä oli entisessä autossa ( corollan romu ) samanlainen pikkuinen läikkä jonka alla sitten olikin kunnon reikä.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • 730ia
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1457
                  • pohjois-pohjanmaa, oulu

                  #9
                  jep uudemissa ei ainakaan suositeltu tuota suojausta tms..

                  enpä oo mitään autoa vielä ruostesuojannut ja hyvin on pohjat kestänyt, ei mitään vikaa ole ollut.
                  F20 118d Aut.
                  ________
                  Volvo S40
                  MB W204
                  e90 320d
                  e46 coupe
                  e32 730ia

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1842
                    • Lappeenranta, Finland

                    #10
                    Yksilöeroja on huomattavasti. Vaikka miten suojaisi, niin joku saattaa hapantua käsiin hetkessä. Toinen kestää suojaamatta vaikka miten pitkään. Ja tietysti toisinpäin myös...

                    Riippuu olosuhteista, käytöstä, säilytystilasta jne. monen muuttujan yhtälö.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • BMWJuge
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 534
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Janzki
                      Tuo on muuten aika ristiriitanen juttu..En muista oliko se Hemi vai kuka joka perusteli aika samperin hyvin miksi EI saisi pohjia "ruostesuojata". Joku pinnoite tai jotain siellä pohjassa on ja kun sen päälle laittaa jotain sotkua niin soppa on valmis. Varsinkaan sitä tahmeaksi jäävää massaa ei missään tapauksessa suositella koska jos vesi pääsee sen alle niin muhiminen on taattu. Puhumattakaan suolavedestä jota suomenteillä on enemmän kuin riittävästi aina keväisin.
                      Kotelojen ja ovien sisään on toki ihan fiksua ruiskia kotelosuojaa jne, mutta kohtuudella ettei vesireiät mene tukkoon.

                      Edit: Niin ja tuosta ruosteesta, tuossa joku jo sanoikin että siellä voi olla tosiaan ylläri odottelemassa. Itellä oli entisessä autossa ( corollan romu ) samanlainen pikkuinen läikkä jonka alla sitten olikin kunnon reikä.
                      Juu tuota tahmeaksi jäävää massaa en itsekkään suosittele. Entiseen autoon oli edellinen omistaja sutinut kaikki ovikotelot ja osan pohjasta noin sentin kerroksen tahmeaa tervan tyyppistä "suoja-ainetta". Saattaahan se jotain suojata mutta sama mitä teki niin sitä tervaa oli aina hiuksissa, käsissä ja nenänpäässä eli jos pohjaa/koteloita haluaa suojata niin suosittelen käyttämään jotain kovettuvaa tuotetta. Ja winkkinä vielä jos pohjaa aikoo massata että säästää operaation syksylle, nimittäin massa saattaa kesäkuumalla tuoksahdella hyvinkin paskalle ja hyvinkin pitkään
                      Eletään vaan vaikka piruuttaan

                      Comment

                      • Tyggis
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 415

                        #12
                        Ajattelin nyt ensiksi laittaa tummennukset ja sitten syksymmällä tuon korroosioneston. Odotamme innolla, mitä sieltä alta maalin alta paljastuu. Toivottavasti se maalarikaveri saksassa hoitaa hommansa, omat taidot ei kyllä tollaseen riittäisi.

                        Comment

                        • Pite^
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 465
                          • Haapavesi

                          #13
                          Mulla oli tuossa etulokasuojan kaaressa sellainen kupru ja otin sen kaaren kokonaan irti ja hiekka puhallin koko pellin ja rälläkällä pala irti ja uus tilalle siihen pakkelit päälle ja hioa se hyvin ja sit maalautukseen.. eipä sille muuta voi tehdä jos haluaa siittä hyvän..
                          Team Ryyppymäki

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            #14
                            Originally posted by BMWJuge
                            Juu tuota tahmeaksi jäävää massaa en itsekkään suosittele. Entiseen autoon oli edellinen omistaja sutinut kaikki ovikotelot ja osan pohjasta noin sentin kerroksen tahmeaa tervan tyyppistä "suoja-ainetta". Saattaahan se jotain suojata mutta sama mitä teki niin sitä tervaa oli aina hiuksissa, käsissä ja nenänpäässä eli jos pohjaa/koteloita haluaa suojata niin suosittelen käyttämään jotain kovettuvaa tuotetta.
                            Sama homma täällä. Nykyisestä autosta löytyy tuota tahmeaa p***kaa kaikista koteloista sisäpuolelta. Lähtenyt edellisellä omistajalla varmaan hieman ruisku hanskasta . Ei muuten, mutta helmi vaihtaa vaikkapa etusivulasi, kun kerran laitat käden oven sisään, niin se pirun "muhju" tarttuu aika reippaasti. Puhumattakaan hifi-asennuksista/johtojen vedoista... Eli kannattaisi tosiaan tuon vahapohjaisen sijaan käyttää jotain kokonaan kuivuvaa, ellet halua myydä autoa ja tehdä jekkua seuraavalle omistajalle...
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by Rockford
                              Sama homma täällä. Nykyisestä autosta löytyy tuota tahmeaa p***kaa kaikista koteloista sisäpuolelta. Lähtenyt edellisellä omistajalla varmaan hieman ruisku hanskasta . Ei muuten, mutta helmi vaihtaa vaikkapa etusivulasi, kun kerran laitat käden oven sisään, niin se pirun "muhju" tarttuu aika reippaasti. Puhumattakaan hifi-asennuksista/johtojen vedoista... Eli kannattaisi tosiaan tuon vahapohjaisen sijaan käyttää jotain kokonaan kuivuvaa, ellet halua myydä autoa ja tehdä jekkua seuraavalle omistajalle...
                              Onha siellä sitä vaha skeidaa jo tehtaalta lähtiessään. Itse ainakin sellaista melkein kovaksi kuivuvaa vahaa ruiskutin omaani koteloihin, oviin en laittanu kun totesin niiden olevan ihan ok.

                              OT: on muute mukavaa puuhaa e36:seen vedellä noille popeille johtoja..
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎