Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten saisi vanoksen 'kytkettyä pois päältä'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dws
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 85

    Miten saisi vanoksen 'kytkettyä pois päältä'

    Surkean tyhjäkäynnin ja muutenkin epämääräisen vedon (etenkin alakierroksilla) syyn etsintää tässä jatketaan. Voisiko Vanos sitten säätää nokkia väärin?! Tuplavanos siis kyseessä. Miten saisi kokeiltua niin, että nokkien säätöä ei tapahtuisikaan? Saisi vähän osviittaa missä mennään tuon vanoksen toiminnan kanssa...
    Last edited by dws; 04-05-2006, 21:19.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Tuplavanos? Mikä moottori olikaan kyseessä?

    Comment

    • dws
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 85

      #3
      Sori joo, unohtu mainita....eli M52B20TU

      jotain hataria muistikuvia on, että jossain olisi mainittu että kytkemällä tuon ohjaussolenoidin maihin saisi blokattua vanoksen pelistä pois(?) Meneeköhän sinne päinkään?

      Olen enemmän kuin kiitollinen kaikista vastauksista ja kommenteista
      Last edited by dws; 05-05-2006, 15:14.

      Comment

      • Jinja1l
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 36
        • oulu

        #4
        Solenoidin piuha vaan irti, niin ei pääse vanos säätelemään ajotuksia.

        Comment

        • tonza76
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 29
          • Riihimäki

          #5
          Mistähän tuon solenoidin piuhan löytää?
          Aiheuttaako jotain riskitekijöitä?kone tai kansivaurioita?
          Rupesi myös kinnostamaan itselläni on 325i -94 vanos ja havainnut myös laiskuutta alakierroksilla.

          Comment

          • dws
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 85

            #6
            Mieli tekisi kokeilla ajoa tuo solenoidin piuha irti, mutta ei oikein tohdi ennen kuin saa kommentteja ja vastauksia tuohon Tonza76:sen esittämään kysymykseen "Aiheuttaako jotain riskitekijöitä?kone tai kansivaurioita?"

            Tonza, se sen solenoidin pistokkeen löydät siitä melkein heti öljynputsarikotelon takaa. Solenoidilta lähtevää ohkasta piuhaa seuraamalla toki helpoiten löytää. Kuitenkin sen verta ahtaaseen paikkaan ängetty tuo pistoke, että itse ainakin purin ilmaputsarikotelon ja laturille menevän ilmanohjaimen ennen kuin pääsin käsiksi pistokkeeseen.

            En kuitenkaan vielä tohtinut käynnistää pistoke irti...

            Comment

            • BMWFW24
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 276
              • Jämsä

              #7
              Mulla on kokemusta vain singlevanoksesta ja säätö on siinä on/off mutta...Jos vanos ei säädä mitään niin nokka-akselihan on kokoajan vähän myöhäsellä. Tuo myöhäinen asetus on nokan perusasento josta sitä lähdetään sitten muuttamaan. IMHO Ei luulisi olevan mitään vaaraa käyttää käyttää moottoria solenoidin johto irti, koska tilanne on sama jos solenoidi sanoo sopimuksen irti ja ei toimisi enään. Vikakoodihan tosta jää muistiin. Ja itse olen kokeillut noin...
              Ei kai tuplavanoksellinen ole niin paljoa erilainen......
              ex. 316i e36 1991
              ex. 318iS Coupe e36 1992
              ex. 528iA Touring e39 1997
              ex 316i e30 1990, vaimon
              ex. X5 4.4i e53 2001
              ex 316 e46 2003, vaimon
              525iX e60 2008
              Z4 e85 2003, vaimon​

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎