Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lambda asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauritius
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 327
    • KRS

    Lambda asiaa

    Tuli vaihdettua tarvike lambda omaan 325 -93 autoon 4 viikkoa sitten ja nyt sitten on se perkeleen tarvike lambda mennyt rikki jo. Pensa valuu suoraan läpi ja tulee putkesta ulos ja auto nykii ja käy huonosti. Merkki oli joku Intermotor ja oli ilman liitintä, maksoi 55e. Mua kyllä varoitettiin siitä että tarvike lambda ei M50 koneessa kestäisi, ja sen sai nyt sitten todeta.

    Elikkä hyvä neuvo: älkää ostako tarvike lambdoja vaan hankkikaa suoran se boschin lambda, siinä säästä pidemmän päälle rahaa, huolia ja hermoja vaikka onkin kalliimpi.
    Pitää nyt vaan itte laittaa motonettiin tilaus bosch lambdasta.
  • Ville-325
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 213

    #2
    Toivottavasti ei oo katit hajonnu jos on raakaa pensaa päässy putkeen..

    Comment

    • Patriot
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 274

      #3
      Miten tässä tapauksessa lopulta kävi? Voiko epäkurantti lambda aiheuttaa tuollaisen bensahuuhteluun pakoputkeen? Mistä ostit tuon tarvikelambdan? Mikä oli alkuperäinen ongelma?
      E39 540iA M62TUB44

      Comment

      • goldenm
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 544

        #4
        Useammat tarvikkeena myytävät lambda-anturit ovat testattuja tehtaalla..
        Asentaessa kun vain muistaa käyttää puristusliitosta, ei saa tinata..
        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1995
          • Tampere

          #5
          Originally posted by goldenm View Post
          Useammat tarvikkeena myytävät lambda-anturit ovat testattuja tehtaalla..
          Asentaessa kun vain muistaa käyttää puristusliitosta, ei saa tinata..
          Ja vielä tärkeämpää on suojata ne puristusliitokset kunnolla, ettei pääse kosteutta sisään.

          Mutta eiköhän se ole aivan sama tinaako vai käyttääkö puristusliitoksia kunhan tekee homman huolella. Lambdan johdot menevät kuitenkin aika pitkän matkan ennenkuin päätyvät ecun piirille.

          Omat lambdat jotka oli hankittu motonetista eivät kestäneet puoltakaan vuotta vaikka liitokset oli hyvin tehtyjä ja suojattuja.

          Comment

          • goldenm
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 544

            #6
            Mutta eiköhän se ole aivan sama tinaako vai käyttääkö puristusliitoksia
            Ei tinaa. Vertailuhappi kulkee johtimien sisällä.. Puristusliitos ja kutistesukkaa päälle..
            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #7
              omassa tarvike lambda (blueline) sanoi sopimuksen irti männä viikolla, n.8000km ajettuna, no nokkelana otin sen irti ja polttelin pilleillä karstat pois ja sehän alako pelaan ei anna enää vikakoodia.
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Patriot
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 274

                #8
                Originally posted by jsr85 View Post
                omassa tarvike lambda (blueline) sanoi sopimuksen irti männä viikolla, n.8000km ajettuna, no nokkelana otin sen irti ja polttelin pilleillä karstat pois ja sehän alako pelaan ei anna enää vikakoodia.
                Tuli mieleen, että miten esim. tässä tapauksessa voitaisiin varmistua, että vika on lambdassa, eikä väärissä säädöissä olevassa moottorissa? Eli olisiko alkuperäinen lambda karstoittunut yhtä lailla ja pimentynyt?
                E39 540iA M62TUB44

                Comment

                • jam75
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 654
                  • Tornio

                  #9
                  Originally posted by Patriot View Post
                  Tuli mieleen, että miten esim. tässä tapauksessa voitaisiin varmistua, että vika on lambdassa, eikä väärissä säädöissä olevassa moottorissa? Eli olisiko alkuperäinen lambda karstoittunut yhtä lailla ja pimentynyt?
                  Ei varmaankaan, vikaa on jossain muualla... originaalit "pitäis" kestää sen satatuhatta tai jotain ja sitten vaihto vaikka pelaiskin. Jonkun boschilaisen opuksen kertomaa, vanhuuttaan muuttuvat hitaaksi ja päästöt kasvaa jne jne ja tämä olis se kehoitus vaihtoon.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Esim. M50B25 tapauksessa lambdasäädön toiminnan loppuminen ei ole välttämättä lainkaan itse anturista johtuvaa, vaan kyseisen kulkineen moottorinohjauksen ohjelmiston tunnetusta, jopa tehtaan tunnustamasta, tyyppiviasta johtuva. Kyseessä siis ns. thermoshokki-vika.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎