Announcement

Collapse
No announcement yet.

miksi 525 tds nykii ja käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jape34
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 12

    miksi 525 tds nykii ja käy huonosti

    Pystyykö kukaan kertomaan, mikä on vikana?
    Kyseessä on 525tds e34 -95.
    Ongelmia ovat huono tyhjäkäynti ja nykiminen ajettaessa alle 2500 r/min.
    Mittaamalla on selvitetty että, mottori ei saa polttoainetta eli neulanliiketunnistin ei anna impulssia aina, ja tyhmempikin kuulee jos kone käy välillä 4 ta 5 pytyllä.
    Tähän mennessä vaihdettu: syöttöpumppu (Bosch vaihto), 4.Suutin, pyörintänopeusanturi, nokkaketjut,suodattimet yms.
    Seuraavat mittaukset ovat antaneet normaalit arvot: määränsäädin, pyörintänopeusanturi,poljinanturi
    Eli vian pitäisi löytyä jostain muualta.
    Niin ja vielä jottei tämä olisi liian yksinkertaista, nykiminen häviää ja tyhjäkäynti korjaantuu hetkeksi (jopa 1-2min) jos polkee kunnolla kaasua eli nostaa kierrokset rajoitinta vasten.
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Onko Tankin siirtopumppu / sen tuottama paine mitattu? Näkyykö siellä pumpun tuloputkessa ilmaa/ oletko huomannut eroa käynnissä tyhjällä/täydellä tankilla? Entä se wanha kikka jos nostaa tyhjäkäyntiä sähköisesti, muuttuuko käynti tasaisemmaksi? Oletko käyttänyt muut suuttimet testissä?
    Last edited by jpeltoma; 08-05-2006, 12:19.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • Jape34
      Newbiemmer
      • May 2006
      • 12

      #3
      testattu on ja kokeiltu on

      Suuttimet on testattu - kunnossa
      Siirtopumppu -toimii, painetta ei ole mitattu.
      Ilmavuodot tarkastettu- pumpun ja suodattimen välissä oli kirkas letku- ei ilmakuplia. Juotettu pumppua suoraan astiasta lyhyellä letkulla- ei vaikutusta..
      Ilmavuoto letkuista tulopuolella mielestäni mahdoton.
      Tyhjäkäynnin nostamista sähköisesti ei kokeiltu,koska pitäisi nostaa yli 2200 r/min jotta käynti tasaantuisi..
      Tyhjän ja täyden tankin välillä ei ole eroa.
      t:jape34

      Comment

      • E65
        Bimmer Rookie
        • Jan 2003
        • 130

        #4
        Savuttaako?

        Comment

        • Jape34
          Newbiemmer
          • May 2006
          • 12

          #5
          Ei savuta.

          Comment

          • DiisseliKiisseli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 550
            • Uusimaa

            #6
            Ei mitään...

            Comment

            • Jape34
              Newbiemmer
              • May 2006
              • 12

              #7
              ei savuta juuri lainkaan, vähemmän kuin vanhalla pumpulla. Mustaa ei saa tulemaan kuin ekoilla polkaisuilla kylmällä koneella. Eli normaalisti tai jopa vähemmän.

              Comment

              • Jape34
                Newbiemmer
                • May 2006
                • 12

                #8
                Alkaa olla paukut kohta lopussa selvitellä vikaa..
                Pystysikö joku kertomaan edes sellaisen pajan,korjaamon tai gurun yhteystiedot joka olisi tarpeeksi ennakkoluuloton selvittämään ja jopa korjaamaan vian. Budjetti ei riitä siihen enään, että vaihdetaan osia yksi kerrallaan ja vika senkuin pahenee.
                Viimeisimmät epäilykset ovat suuntatutuneet vauhtipyörään tai ohjainboksiin.
                Eli kertokaa voiko vauhtipyörä olla paskana/aiheuttaa käyntihäiriöitä, vaikkei se pidä ääntä.
                Jos vielä saisi jostain ehjän boksin kokeiltavaksi, niin olisihan silloin taas pari mahdollisuutta suljettu pois.!

                Comment

                • Shadow-line
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 245
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Veikkaampa, että vika kaikesta huolimatta olisi syöttöpumpussa/määränsäätimessä, joka mielestäni TDS-pannussa on surkea tekele(siis toi pumppu).
                  Oma e39 tds vehkeessä hivenen samantapaisia oireita, ei kuitenkaan niin "rajuja" kuin sulla. Osaa vaihdettu/kokeiltu ja pajalla käytetty, kaikki "asiantuntijat" epäilevät vian tuossa em. osassa.
                  Uudella syöttöpumpulla kuulemma oireet on poistettu, eikä maksa ei.......

                  Comment

                  • kaitsute
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 79

                    #10
                    Originally posted by jpeltoma
                    Onko Tankin siirtopumppu / sen tuottama paine mitattu? Näkyykö siellä pumpun tuloputkessa ilmaa/ oletko huomannut eroa käynnissä tyhjällä/täydellä tankilla? Entä se wanha kikka jos nostaa tyhjäkäyntiä sähköisesti, muuttuuko käynti tasaisemmaksi? Oletko käyttänyt muut suuttimet testissä?
                    Vehje toimii ilman siirtopumppua, siis ainakin mun 525 tds - 92.

                    Comment

                    • Jape34
                      Newbiemmer
                      • May 2006
                      • 12

                      #11
                      Originally posted by Shadow-line
                      Veikkaampa, että vika kaikesta huolimatta olisi syöttöpumpussa/määränsäätimessä, joka mielestäni TDS-pannussa on surkea tekele(siis toi pumppu).
                      Oma e39 tds vehkeessä hivenen samantapaisia oireita, ei kuitenkaan niin "rajuja" kuin sulla. Osaa vaihdettu/kokeiltu ja pajalla käytetty, kaikki "asiantuntijat" epäilevät vian tuossa em. osassa.
                      Uudella syöttöpumpulla kuulemma oireet on poistettu, eikä maksa ei.......
                      Samaa mieltä olen ollut itsekin, ja sitä epäili myös vaihdon tehnyt liike.. Niinpä he ottivat pumpun irti ja penkittivät sen. Valitettavasti kaikki oli OK.
                      Boschin joku valtakunnallinen diesel-expertti oli kertonun autoa korjanneelle asentajalle, että vastaavanlaisia selvittämättömiä "tapauksia" on hänellä tiedossa n. 10 kpl. Löytäisipä yhdenkin näistä, joka vielä olisi saanut auton kuntoon.

                      Comment

                      • Jape34
                        Newbiemmer
                        • May 2006
                        • 12

                        #12
                        Samoilla linjoilla olen, ja jos olisin tajunnut mekaanisen pumpun edut niin...
                        mutta jossittelut sikseen, mikäli se sinun boksi sattuisi olemaan sopiva, niin sitä tekisi mieli kokeilla ja parhaassa tapauksessa ostaakin.
                        En jaksa lähtee tarkastaan numeroita tähän hätään boksista, mutta vuosimallin perusteella osaa sanoa jo, onko se mahdolisesti sopiva. eli mulla auto on vm.-95. Vm-92 boksi ei ainakaan käy,nimittäin sovitettu on.
                        Ps. Kaikki suttumet on pumpattu läpi ja ne on ok.

                        Comment

                        • Jape34
                          Newbiemmer
                          • May 2006
                          • 12

                          #13
                          Originally posted by LASSI-S
                          94 vuoden ihan lopussa tehty toi mun kosla. numerotkin voin tsiigata jos haluat
                          Joo, katso vaan ja ilmoittele, niin pääsen sitten vertailemaan.

                          Comment

                          • kole
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 506
                            • Joensuu

                            #14
                            Onko tähän ongelmaan löytynyt mitään uutta. Alkaa jo mennä itsellä hermot samanlaiseen nykimiseen.

                            Comment

                            • Tom1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 669
                              • .

                              #15
                              Originally posted by kole
                              Onko tähän ongelmaan löytynyt mitään uutta. Alkaa jo mennä itsellä hermot samanlaiseen nykimiseen.
                              Entäs kaasupotentiometri ja ECU?
                              Tuon potentiometrin luulis voivan melko helposti mitata joten noista saisi rajattua toisen pois.

                              Eräs kaveri keneltä kävin osia hakemassa sanoi nykimisvikojen parantuneen ecun vaihdolla.
                              F31 328i M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎