Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tds:ssän ahdin paskana? kuvat lisätty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rixamix
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 39
    • JKL

    Tds:ssän ahdin paskana? kuvat lisätty

    Ahtopaineanturi-imusarja välillä kulkevasta pienestä "ahtoputkesta" tulee öljyä?

    Ongelma ilmeni kun yritettiin laittaa ahtopainemittaria paikalleen.

    Vai oliko väärä letku? Tämä siis sijaitsi siinä kuskin puolella imusarjan lähellä, letkun viereen tuli vissiin se ahtopaineanturi liitin???

    Voisiko joku laittaa kuvan ahtopaineanturista jotta tietäisin ollaanko ihan hukassa? autona tosiaan e36 325 Tds -95

    voiko ahtimen korjata?

    paljon maksaa ahdin, alkuperäinen kuulemma noin 1000€?

    olisiko korvaavaa ahdinta joka kävisi heittämällä kiinni?

    alla kuvat. ylemmässä kuvassa liitin johon letku tuli.




    tässä kuvassa näkyy se letku(karvainenletku tuli mieleen ihan mopon polttoaine letku)
    Last edited by rixamix; 09-05-2006, 22:28. Reason: kuvia
    Käyttis e61 530xd
    ex e36 325 TDS
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 489
    • Leppäkoski

    #2
    Voi sen korjata,korjaus noi 350-1000€ ja uus +2000€
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Ettet olis vaan huohottimen letkua (putkesta kun puhuit) avannu, siellä voi öljyä ollakkin, mikä on "normaalia".
      Katoppa noista kuvista mitä putkea olet raotellut, niin neuvotaan lisää ku keritään
      -> http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...46&hg=11&fg=40
      ...

      Comment

      • rixamix
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 39
        • JKL

        #4
        lisäsin kuvat...
        Käyttis e61 530xd
        ex e36 325 TDS

        Comment

        • Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

          #5
          Kyllä se noin yhtäkkiä oikealta letkulta näyttäisi.

          Joko laitoit sen ahtopainemittarin kiinni ja kun olet laittanut, niin onko niitä paineita?

          Tuleeko sitä öljyä sieltä paljonkin..ei varmaankaan, vai kuinka?

          Itse laitoin 360 000 km ajettuun tds:ään viimekesänä ahtopainemittarin samaiseen letkuun, niin tuli sitä öljyä siitä letkusta kun sen katkaisi. Noh, ei siinä mitään. 50tkm railakasta ajoa ja ahdin puhaltaa kuten pitääkin, eikä kone syö öljyä. Tästä päästään sitten siihen, että varmaan sitä ajan mittaan kertyy sinne letkuun. Öljyä/egr:n takaisin kierrättämää nokea(ehkäpä suurin tekij&#228 yms. Aja ja katsele, että miltä näyttää. Kyllä se ahdin mahtaa kunnossa olla.
          Last edited by Happo; 11-05-2006, 04:03.
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #6
            ei ole hätää jos kone ei kuluta öljyä, kaikissa autoissa siellä on öljyä

            Comment

            • rixamix
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 39
              • JKL

              #7
              ok hyvä jos ahdin on kunnossa, ainakin tuntuu että olis(tai mistäs sen tiedän )

              eli laitettiin ahtomittariin virrat ja laitettiin tuohon letkuun väliin se t-haarotin ja siihen sit mittari kiinni... auto käyntiin ja käytti tallaa pohjassa niin ahtoja näytti jotain 0.5... vilkaisu takasin konehuoneeseen niin huomattiin että sieltähän tunki öljyä sinne mittarille päin... noin 5cm letkusta(haaroittimelta mittarille) meni ihan öljyyn...

              uskallanko laittaa mittarin takasin kiinni?

              vai yritänkö jotenkin poistaa öljyt sieltä letkusta?

              kuinka poistaa egr käytöstä(onko joku liitin jonka nappaa pois)?
              Käyttis e61 530xd
              ex e36 325 TDS

              Comment

              • Happo
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 922
                • Kauhajoki

                #8
                Noniin, tämmönen vastaus tuli messengerillä naapurista.

                Eli kun näissä on huohotin vedetty turbon imupuolelle, niin se öljy pääsee sitä kautta sinne imusarjaan ja on näin täysin normaalia. Muuttamalla huohottimen siten, että huohotus tapatuu ulkoilmaan tjsp. pysyy se öljykin ulkona.
                Ford S-Max 2.0
                Kilpuri VW Golf III VR6
                ex:

                F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Originally posted by rixamix
                  ok hyvä jos ahdin on kunnossa, ainakin tuntuu että olis(tai mistäs sen tiedän )

                  eli laitettiin ahtomittariin virrat ja laitettiin tuohon letkuun väliin se t-haarotin ja siihen sit mittari kiinni... auto käyntiin ja käytti tallaa pohjassa niin ahtoja näytti jotain 0.5... vilkaisu takasin konehuoneeseen niin huomattiin että sieltähän tunki öljyä sinne mittarille päin... noin 5cm letkusta(haaroittimelta mittarille) meni ihan öljyyn...

                  uskallanko laittaa mittarin takasin kiinni?

                  vai yritänkö jotenkin poistaa öljyt sieltä letkusta?

                  kuinka poistaa egr käytöstä(onko joku liitin jonka nappaa pois)?
                  Kuten tiedät, se mittari mittaa painetta ja ilman ei pitäisi mennä mittarin läpi, kuten ei öljynkään, eli se öljy liikkuu aikansa ja pysähtyy, mutta ilmanpaineen muutos voi liikuttaa sitä mittarillekkin asti... Mutta edelleen mittari mittaa painetta, oli siellä vettä, kusta, öljyä, ilmaa, niin se toimii! Joten kovaa ajua vaan

                  Ps. tietysti jos vaihdat paikan imusarjaan, niin ettei öljy sinne pääse (yläreuna) niin ei öljy kulkeudu mittariin.
                  Sen egr:n voisit tukkia, ja sitä huohotinta en suosittele laittamaan huohottamaan ulkoilmaan, vakiokiesit, varsinkin bensavehkeet vetää herneen nenukkiin siitä, ja maailma saastoittuu, ja öljyt valuu parkkikselle... Kielioppi unohtu mutta so
                  Last edited by reddewil; 11-05-2006, 20:16.
                  ...

                  Comment

                  • rixamix
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 39
                    • JKL

                    #10
                    Originally posted by reddewil
                    Kuten tiedät, se mittari mittaa painetta ja ilman ei pitäisi mennä mittarin läpi, kuten ei öljynkään, eli se öljy liikkuu aikansa ja pysähtyy, mutta ilmanpaineen muutos voi liikuttaa sitä mittarillekkin asti... Mutta edelleen mittari mittaa painetta, oli siellä vettä, kusta, öljyä, ilmaa, niin se toimii! Joten kovaa ajua vaan

                    reps

                    juu laitoin mittarin uudestaan kiinni letkuihin(letkut putsattuani) pikkusen ehkä vielä tuli sitä mustaa mönjää... ei läheskään niin paljoa enää.

                    ahtoja näyttää 0.5 kun paikallaan painaa kaasun pohjaan

                    mistä kannattaa vetää ahtopainemittarin letku konehuoneesta kabiinin puolelle?
                    Käyttis e61 530xd
                    ex e36 325 TDS

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎