Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aurauskulmista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Siis jos mm.camberkulmat on pielessä eikä autoa ole madallettu(eikä jouset kuoleentuneet), voi se johtua vain kolmesta syystä.
    Eli joko siitä että nivelissä ja/tai puslissa on niin paljon vikaa että ko.cambermuutos on mahdollinen. PALJON pitää olla kyllä alustassa loppu, mikäli renkaiden sisäkantit kuluu kankaille noin nopeasti.
    Toinen vaihtoehto on se että alustan tuentoja on syystä tai toisesta vaurioitunut/vääntynyt. Kolmas vaihtoehto on se että autoa on kolaroitu muualla kuin Suomessa tai sitten Suomessa mutta auto ei ole kiertänyt AVK:n valvonnan kautta eli kolaroitu "yksityisesti" ja korjaus tehty heikoin eväin.
    Kahdessa ensimmäisessä vaihtoehdossa väljistyneiden/vioittuneiden osien tilalle uutta palikkaa ja eiköhän ne camberkulmatkin sieltä löydy. Tosin aika kallis offensiivi voi olla tiedossa koska kyse ei voi olla mistään yksittäisestä nivelestä/puslasta, vaan koko alustan pitää olla kohtuullisen finaalissa.
    Kolmannessa skenaariossa käytännön vaihtoehtoja on kolme: Eli, joko auto osin purkuun ja robotin venutettavaksi/väänneltäväksi. Toinen vaihtoehto on ottaa se "vinku" kauniiseen käteen ja tehdä ne tarvittavat säädöt. Kolmas vaihtoehto on ajaa edelleen renkaita syövällä, hengenvaarallisesti käyttäytyvällä ja vetelevällä autolla joka jonain talvena joka tapauksessa lähtee ennakoimattomasti lapasesta ja päätyy AVK:lle ja jonka jälkeen ne kulmatkin vihdoin saadaan kuntoon.

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Hemi
      Toinen vaihtoehto on ottaa se "vinku" kauniiseen käteen ja tehdä ne tarvittavat säädöt.
      Muissakin asiaa sivuavissa topiceissa on puhuttu tästä "vinku"-työkalusta. Mikähän työkalu oikein on kyseessä?
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #18
        Originally posted by O.K.
        Muissakin asiaa sivuavissa topiceissa on puhuttu tästä "vinku"-työkalusta. Mikähän työkalu oikein on kyseessä?
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          "Vinku"= Suorahiomakone:



          =Laadukas suorahiomakone ammattikäyttöön...

          Comment

          • kehveli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 276
            • Lappeenranta

            #20
            Originally posted by Hemi
            Siis jos mm.camberkulmat on pielessä eikä autoa ole madallettu(eikä jouset kuoleentuneet), voi se johtua vain kolmesta syystä.
            Eli joko siitä että nivelissä ja/tai puslissa on niin paljon vikaa että ko.cambermuutos on mahdollinen. PALJON pitää olla kyllä alustassa loppu, mikäli renkaiden sisäkantit kuluu kankaille noin nopeasti.
            Toinen vaihtoehto on se että alustan tuentoja on syystä tai toisesta vaurioitunut/vääntynyt. Kolmas vaihtoehto on se että autoa on kolaroitu muualla kuin Suomessa tai sitten Suomessa mutta auto ei ole kiertänyt AVK:n valvonnan kautta eli kolaroitu "yksityisesti" ja korjaus tehty heikoin eväin.
            Kahdessa ensimmäisessä vaihtoehdossa väljistyneiden/vioittuneiden osien tilalle uutta palikkaa ja eiköhän ne camberkulmatkin sieltä löydy. Tosin aika kallis offensiivi voi olla tiedossa koska kyse ei voi olla mistään yksittäisestä nivelestä/puslasta, vaan koko alustan pitää olla kohtuullisen finaalissa.
            Kolmannessa skenaariossa käytännön vaihtoehtoja on kolme: Eli, joko auto osin purkuun ja robotin venutettavaksi/väänneltäväksi. Toinen vaihtoehto on ottaa se "vinku" kauniiseen käteen ja tehdä ne tarvittavat säädöt. Kolmas vaihtoehto on ajaa edelleen renkaita syövällä, hengenvaarallisesti käyttäytyvällä ja vetelevällä autolla joka jonain talvena joka tapauksessa lähtee ennakoimattomasti lapasesta ja päätyy AVK:lle ja jonka jälkeen ne kulmatkin vihdoin saadaan kuntoon.
            Kiitän tästä valistuksesta, elikä eikun alustaa tutkimaan, että mikä siellä kusee.
            Tälläistä vastausta vähän odottelinki. Tietysti onhan tuo vinguttamien vaihtoehto.
            Pitää vielä tutkia tuota vinku topiccia vähän paremmin.
            Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
            Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎