Tuli mieleen tästä asiasta että mulla 325 tds:ssä on vaihdettu molemmat tiivisteet.
Toisen vaihto oli pikkujuttu eikä maksanu niin paljoa että edes muistaisin sitä.
Nyt vaihdettiin se toinenkin, maksoi melkein 1000e!!
Venttiilikopan kansi, imusarja, EGR-putki sekä koko pumppu irrotettiin, myös käyttöhihna tai ainakin pelkkä kiristyssysteemi oli irti.
Koko pumppu piti purkaa ja koota sekä säätää uudestaan, ne laittoi samalla vähän syöttöjä lisää. Nyt koko auto kuulostaa niin erilaiselta ettei tahdo samaksi autoksi tunnistaa! Vähän vaan haittaa testausta kun on kortti hyllyllä. Olen tässä yrittäny ettiä tietoa mistä äänen muuttuminen johtuu, onko se syöttöjen lisäys vai ennakon säätäminen vai molemmat yhdessä?
Kumpi tiiviste sulla vuotaa? Muistaakseni se oli niin päin että ylätiiviste oli halpa juttu ja alatiiviste kallis juttu. Ne sano että jostain syystä Saksasta tuoduissa autoissa on yleisesti tätä että tiivisteet menee.
Alemman kannen tiiviste vuotaa. Kävin diesel pojilla tampereella hintaa kyselemässä ja yli 500 egee tekee työt, osathan ei mitään maksa. Olisin sinne saanut vasta kolmen viikon päästä, en ottanut aikaa sinne koska muutto etelään edessä.
Diesel pojilla oli yksi opel ja kaksi bemua jonossa samaan remppaan...
Auto on e39 525tds ja pumppu vuotaa kylmänä kuin seula. Ihme homma kun kone lämpenee niin vuoto lähes lakkaa kokonaan..
Just sain tänään vaihdettua ton ylemmän kannen tiivisteen mutta ei vaikuttanu mitään.
Onko kenelläkään tietoa voiko sen mustan boxin pumpun kyljestä irrottaa ja onko siinä joku tiiviste jos vaikka sen vielä yrittäis tehdä ennen kun vie pajalle.
VITUN KIVA AJAA KUN KYLMÄNÄ LÄHTEE NIIN JÄÄ HIENO NAFTA VANA ASFALTILLE!!!
Tein tänään soittokierroksen korjaamoille. Tammer diesel ehdotti vaihtopumppua, töineen n.1600egee.
Espoosta löyty sitten parin puhelun jälkeen diesel-laite Oy, joka sanoi hoitavansa tiivisteiden vaihdon pumpun ollessa kiinni, sanoi että -> hinta: 200-300 egee.
Ja mulla tosiaan vuotaa ainakin se alempi kansi...
Comment