Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynti sahaa, pakokaasu arvot kuralla, mikä avuksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2002
    • 89
    • Turku

    Tyhjäkäynti sahaa, pakokaasu arvot kuralla, mikä avuksi?

    Autoni malli: E30, 320i, -85 vanhempaa sarjaa.

    Vika:
    Auto sahaa julmetusti alle 800 kierroksen ja yli 1000 kierroksen välillä tyhjäkäynnissä, sekä moottorijarrutuksessa kone pätkii ikäänkuin se kuristuisi ja taas saisi bensaa jne. Lisäksi pakokaasu päästöt ei korjaantunut vaikka uusisimme muutaman ilmanpaine letkun jotka olivat haljenneet ja säädimme ilmamäärämittarin rikkauden MAKSIMIIN. Normaalistihan säätöruuvissa pitäisi olla säätövaraa molempiin suuntiin. Lisäksi normaalisti voit ajaa 5-vaihteella 60km/h mutta nyt tapahtuu sama kuristus/pätkimisefekti ja pitää ajaa 4-vaihteella. Kuristus efektin ääni näin kirjaimin kerrottuna 5-vaihteella ajettuna on matala/kimeä vouvouvouvou ja samalla siis auto nykii pahasti.

    Mahdollinen foorumilta selvitetty vika pinnitetystä threadista:
    Ilmamäärämittari olisi paskana

    Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta viasta?

    Ihan heti en kehtaisi ostaa kallista ilmamäärämittaria, jos vika voi olla jossakin halvemmassa osassa.

    Seuraavaksi vaihdan tulpat ja virranjakajan kannen, jos vika olisi niissä.

    Kertokaapa näkemystänne asiaan.
  • Nipsu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 202
    • Tampere

    #2
    Veikkaisin kyllä imuilmavuotoa. Haitariletku ilmamäärämittarilta kaasuläpälle on aika yleinen paikka, samalla tarkastaa onko muualla vuotoja, tuolla ohjeita imuvuotojen paikallistamiseen: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66517

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Joo.Jätä nyt ne tulpat vain rauhaan ja tutki kaikki imupuolen mahdolliset murtumat/vauriot. Erityisesti se imusarjan ja ilmamäärämittarin välinen musta haitariputki. Ilmamäärämittari ei ole/voi olla käytännössä juurikaan rikki, vaan korkeintaan hieman kulunut. Tämän voi päivittää/huoltaa siirtämällä potentiometrin neula uudelle piirtouralle. Saitilta pitäisi löytyä ohjeita.

      Comment

      • Juice
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 817

        #4
        ___________________________
        Last edited by Juice; 18-03-2012, 15:02.

        Comment

        • jeroi
          Bimmer Rookie
          • Sep 2002
          • 89
          • Turku

          #5
          Kiitos avusta, ilmapainevuotoa olenkin epäillyt ja siksi me uusittiinkin kaksi haljennutta putkea... eli haitari putken tarkastus olis paikallaan?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎