Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä ruiskun osa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne75
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 80

    Mikä ruiskun osa?



    Mikä tämä osa on?
    Tämmöinen on bensaletkussa yksi ennen polttoaineramppia ja yksi bensanpaineensäätimen jälkeen paluuletkussa.
    Päällä lukee "WAHLER 1286362 1 1/4"

    Oma veikkaus olisi: Paineentasaaja, Paineakku
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    paineen tasaajan kannalla kanssa..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      joo se tasaa paine sykäyksiä pa järjestelmässä.

      paine akku se ei ole

      Comment

      • janne75
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 80

        #4
        Originally posted by larmatin
        joo se tasaa paine sykäyksiä pa järjestelmässä.

        paine akku se ei ole
        Vähän kumma että niitä painesykäyksiä pitää tasata vielä paluuputkestakin

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #5
          Itekin mietin miks autossani on tuollainen paluuputkessa enkä keksiny sille mitään virkaa. Boschin kaavioissakaan sitä ei näy.

          Tuolla on jotain hassuja tehtäviä, auttaa käynnistyksessä (pitää painetta järjestelmässä sammutuksen jälkeen), tasaa hieman pumpun antamaa painetta (hammaspyörä-, geroottori- ym, malliset pumput antavat hammasluvun mukaista painekäyrä&#228 sekä muuta pientä.

          Sisällä on jousikuormitteinen kalvo.

          Mutta mitä se tekee paluuputkessa...

          EDITTIÄ:

          Tuossa pätkä tekstiä:

          Fuel accumulator
          The fuel accumulator maintains the pressure in the fuel system for a certain time after the engine has been switched off. When the engine is running it serves to deaden the noise of the electric fuel pump. After the engine has been switched off, the fuel accumulator maintains the pressure in the fuel system in order to facilitate re-starting, particularly when the engine is hot. The design of the accumulator housing is such that it deadens the noise from the fuel pump when the engine is running. The interior of the fuel accumulator is divided into two chambers by means of a diaphragm. One chamber serves as the accumulator volume for the fuel, the other chamber contains a spring. During operation the accumulator chamber is filled with fuel. This causes the diaphragm to bend back against the force of the spring until it is halted by the stops in the spring chamber. The diaphragm remains in this position, which corresponds to the maximum accumulator volume, as long as the engine is running.
          Last edited by TheLoial; 16-05-2006, 23:20.

          Comment

          • janne75
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 80

            #6
            Kiitän

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎