Announcement

Collapse
No announcement yet.

apuja kaivattais rekisteröintiin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jhvisto
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 56
    • pori

    apuja kaivattais rekisteröintiin.

    mistä voisi saada käännöksiin apua kun on tuollainen saksanmaalta tuotu e30 318i johon on vaihdettu sielläpäin m20b25 ja tekniikka, ja ne on merkitty saksalaiseen rekisteriotteeseen, mutta sepäs ei katsastus miehille käynyt, joten täytyy hommata suomennos, ja lisäksi päästöselvitys tuosta koneesta.. (kumma juttu ettei normaalin 325:sen päästöt kelpaa) eli mistä mahtaisi saada apua, tai käännöksiä, tms..? onko jollain kokemuksia?

    edit: sivuvilkutikin uupu, ja kehtas vielä valittaa renkaiden pinnasta kun vielä testasi renkaat savuten miten auto kulkee.. prkl
    Last edited by jhvisto; 18-05-2006, 20:44.
    e30 -88 325 *ex*
    e30 -87 316
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Eihän se kääntäminen sun ongelmas voi olla. Jos ei katsarit osaa lukea papereita, niin ostakoon käännöspalvelut ihan firman puolesta. Jos käännätät ne ite jollain, niin miten ne pystyy edes varmistumaan käännöksen aitoudesta?????

    Laita nyt kuitenkin eka tänne ne rivit, jos tekstiä ei ole paljoa ja joku esim. mä käännän ne sulle.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • kje21
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 77
      • Pori. BMW E64 630i cabrio, E91 318d -09

      #3
      Mikä konttori

      oli kyseessä?

      Comment

      • jarci
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 783
        • Sawo

        #4
        ei todellakaan oo sinu ongelma millä kielellä ne lukee, kyllä ne koirat voi sen suomentaa jos kerran vaativat
        Nykyisin mennään X3 E83

        Comment

        • jhvisto
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 56
          • pori

          #5
          tekstiä on itseasiassa aika paljon, mutta jos joku viitsii edes vilkaista ja kertoa kommenttia, konttori on yksityinen satakunnan autokatsastus herralahdessa, jos joku tietää..

          skanneri päätti hajota, joten kameralla kuva, toivottavasti saa selkoa...
          rekkarin muutososa
          e30 -88 325 *ex*
          e30 -87 316

          Comment

          • HellFire
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 280
            • Turku

            #6
            Originally posted by jare ///M3
            ei todellakaan oo sinu ongelma millä kielellä ne lukee, kyllä ne koirat voi sen suomentaa jos kerran vaativat
            Niin mikäs tässä mahtaa se käytäntö olla? Ei kai tässä maassa lain puolesta edellytetä palvelua saatavan kuin suomen ja ruotsin kielillä.
            I wanted a faster horse.

            Comment

            • Autobahnboy
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 400
              • Espoo

              #7
              Siis mikähän tuossa olevinaan on epäselvää katsastusmiehelle? Ei sitä kukaan suomentele niitä tekstejä kun mennään maahantuontikatsastukseen sen tyypillisen fahrzuegbriefin kanssa ja sama homma tässä!
              Pitäskö tuo nyt suomentaa kokonaan vai tuo teksti siinä oikealla? Jos kehtaisit vaikka kirjoittaa sen oikealla olevan niin voin suomentaa kun tuo on hieman epäselvä

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1850
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Originally posted by Autobahnboy
                Siis mikähän tuossa olevinaan on epäselvää katsastusmiehelle? Ei sitä kukaan suomentele niitä tekstejä kun mennään maahantuontikatsastukseen sen tyypillisen fahrzuegbriefin kanssa ja sama homma tässä!
                Pitäskö tuo nyt suomentaa kokonaan vai tuo teksti siinä oikealla? Jos kehtaisit vaikka kirjoittaa sen oikealla olevan niin voin suomentaa kun tuo on hieman epäselvä
                Niin ja voisihan se auto olla tuotu vaikka Belgiasta flaaminkielisillä papruilla. Tuskin niitäkään pitää suomentaa, vai...

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • jhvisto
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 56
                  • pori

                  #9
                  kirjoittaisin jos pystyisin, on muutenkin niin epäselvä käsiala että suomeksikin kirjoitettu vaatisi lähinnä apteekkari koulutuksen...

                  koitan skannata jossain tuon niin näkyy paremmin..
                  e30 -88 325 *ex*
                  e30 -87 316

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    Originally posted by jhvisto
                    tekstiä on itseasiassa aika paljon, mutta jos joku viitsii edes vilkaista ja kertoa kommenttia, konttori on yksityinen satakunnan autokatsastus herralahdessa, jos joku tietää..

                    skanneri päätti hajota, joten kameralla kuva, toivottavasti saa selkoa...
                    rekkarin muutososa
                    No ei tosta tuu kuin silmät kipeeks, mutta siitä vasemmasta saa vähän selvää ja siinä on seuraavat kohdat tärkeitä:

                    Moottorityyppi 256E1 tarkottaa mun mielestä sitä, että autossa ois Euro1:stä kone, eli ilmeisesti kattipeli. Moottori, etu- ja taka-akseli sekä kaikki jarrut on BMW 3/1 eli E30-mallista, jonka Typschlüsselnumero on 4480006. Tossa on kyllä mun mielestä tapahtunut virhe, koska toi jälkimmäinen osa 0006 pitäis tarkottaa valmistajaa, mutta oikeesti BMW:n numero on 0005 ja tollasta 0006:tta ei ole olemassa ollenkaan! Toi alkuosa 448 tarkottaa sellasta E30:stä, jossa on 171 heppaa eli 121 kW ja kuutiotilavuus on 2476. En tiedä mistä vuosimallista tollanen pata voi olla tms., mutta selvitä joku vuosimalli, mihin noi tiedot täsmää. Nuo Schlüsselit löytyy, kun tsekkaa esim. http://www.gdv-dl.de/typen.html

                    Noilla muilla kohdilla ei ole väliä oikeestaan, kun noi on tollasia turhuuksia mitä autoon on vaihdettu esim. lenkr tarkottaa rattia, m-nabe tarkottaa ,että keskiökin on vaihdettu, loput osat on sitten: etuspoikka, helmat, takaspoikka, jouset, iskarit omine koodeineen.

                    Oikeesta puolesta ei juurikaan saa selvää, mutta siinä on jotain merkintöjä DTM-ulostulosesta äänenvaimentajasta ja ilmeisesti aluista ja renkaista.

                    EDIT: Täällä (http://www.krausmotor.de/bmw.htm) sanotaan moottorityypin 256E1 perusteella seuraavaa: Kuutiotilavuus 2494ccm ja kone ollut käytössä vuosimalleissa 1985-1991 ja bemarin konetyyppinä tuo olisi M20-B25.

                    Jostain syystä noissa on kuutiotilavuuden suhteen eroa, mutta jos syöttää tuohon ekan linkin sivustoon (sieltä komplexe suche) bmw ja 3/1, yli 150ps ja 2-3 litranen, niin saa selville, että tuollaiset 2494-koneisen tyyppischlüsseli pitäisi olla 460 ja tehot 170hv/125kW. Joku osaa ehkä sanoa, miten noi padat tunnistaa päältäpäin. Luottaisin kuitenkin tuohon tietoon, että kone on 2474ccm, koska toi schlüsseli on "oikeempi".
                    Last edited by KFZ-Koenig; 19-05-2006, 14:32.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • jhvisto
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 56
                      • pori

                      #11
                      aika hankalaa tutkia noita sivuja tarkemmin, kun saksasta on hallussa lähinnä korkkari-saksa.. pistin maahantuojalle viestiä käännös avusta, mutta vastaus oli aika olematon kantaaottamaton ei. bmw liikkeitä ei liiemmin kiinnosta. tanan kenopäät. täytyy vissiin tutustuttaa ne kerosiinikanisteriin ja sytkäriin.. katsastuksesta kysyin että käykö nämä keskustelun tiedot sinne, no eipä tietenkään..
                      e30 -88 325 *ex*
                      e30 -87 316

                      Comment

                      • jarci
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 783
                        • Sawo

                        #12
                        ite aikoinaa muutoskatsastin uuden tekniikan. vaativat mallieroavaisuus lappuja.. katsastusmiehet sanoivat että erot on todistettava ja kielenä välttää vaikka kiina. itse vein sitten saksalaiset erovaisuuslaput ja siellä sitten porukassa sitä suomennettiin ja leima vaan tuli. konttorista kiinni
                        Nykyisin mennään X3 E83

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          #13
                          Vierestä menee, mutta voisiko joku keroa mitä on alusta saksaksi?
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • tepi_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2185
                            • TKu

                            #14
                            Originally posted by Carbonfiber
                            Vierestä menee, mutta voisiko joku keroa mitä on alusta saksaksi?
                            Eikös se ole Fahrwerk...

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #15
                              Originally posted by tepi_
                              Eikös se ole Fahrwerk...
                              Kiitoksia.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎