Announcement

Collapse
No announcement yet.

simpukan kiristys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M535iM
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 60
    • Vantaa

    simpukan kiristys?

    Saisko oikeaoppista pikku vinkkiä ohjaussimpukan kiristykseen, siis että kumpaanko suuntaa sitä ruuvia yleensäkin siinä simpukassa "kiristetään", taisi olla niin että joissain simpukoissa "avattiin" kun taas toisissa simpukoissa "kiristettiin" ruuvia, onko jotain ojessäntöä kuinka paljon kiristetään että ohjaus vielä palauttaa vai selviääkö se vain kokeilemalla?
    auto on e28 m535i -86!
    saattaa olla tietty simpukkakin sen verran väsynyt ettei enää kiristykset auta!?
    tänx ohjeista etukäteen!
    316 -77 (1982->1986)
    325 -86 (1986->1987)
    m535i -86 (1987->2007)
    528it -01 (2007->
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Ainakin e34:ssa helvetin vähän kerrallaan ja myötäpäivään kiristyy. Testiajoa välissä ja sen huomaa sitten kun ei enää palauta keskelle kurvin jälkeen. Haulla löytyy myös "oikea" tapa kiristää, mutta mielestäni tuo testiajotapa käsituntumalta on ihan hyvä kun vaan kiristää n. 10 astetta kerrallaan.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • DiisseliKiisseli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 550
      • Uusimaa

      #3
      Jos saa koko etupään ylös niin simpukka on helpompi kiristää eikä tartte käydä lenkeillä. Jos etupää on ylhäällä niin sen tuntee kyllä sitten kun simppu on liian kiree rattia käännellessä. Kireys tulee vastaan ensimmäisenä kun pyörät on suoraan eli rattia kannattaa käännellä keskikohdan yli edes takaisin. Jos saa klapin pois ja keskikohta ei tarraa kiinni niin auto alas ja menoksi!

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎