Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahtoputkien pysymisongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    Ahtoputkien pysymisongelma

    Onko muilla klubilaisilla ollut ongelmia ahtoputkien pysymisen kanssa?
    Omassa m50b25 turbossa irtoaa aina ilmamassamittarin ja kaasuläpän välinen kumiputki (ilmamassamittarin puoleisesta päästä) kun ahdot nousee yli 0.5barin.
    Onko tuota mahdollista saada pysymään jollain konstilla, vai kannattaako tuo joustava kumiputki korvata kunnon metalliputkella?
    Aika harvoin näissä turboautoissa olen nähnyt käytettävän tuota alkuperäistä kumiputkea.

    Tässä vielä kuva:
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 687
    • jyväskylä

    #2
    Silikoonipinnotteista letkua ja kunnon klemmarit

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Tuossahan on sellanen pieni huuli, mutta ei tilaa kiristää sellasella isolla klemmarilla. Puhdista kunnolla rasvasta ym. liukkareista ja tiukkaan kiinni, joku liima väliin?
      Koneen liikkuminenhan sitä irtoamista auttaa, eli vois olla paikallaan se metalliputki mutkalla ja letkuilla kiinni imusarjaan sekä ilm.mittariin.
      ...

      Comment

      • samis7
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 59

        #4
        Volvoon joskus sai semmosia metalli"klipsuja" jotka laitettiin kumi letkuun. Piti kun tauti. Näyttää vähän u kirjaimelta. En tiedä auttako tää mitään mut, . Kunpa ittelläkin ois viäl TURBO

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3059
          • Suomi

          #5
          Hommaan auttaa kummasti jos vaihtaa tuon imusarjan tulon toiselle puolelle konetta ...

          Kunnon pullistukset ja kunnon klemmarit ja kunnon letku..jos ei pysy niin sitten laittaa semmoset tangot ja hitsaa niille kiinnikkeet putkiin jne. eli metalliputkee väliin ja tangot siihen sitten letkujen yli niin alkaa pysymään.
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #6
            Joo meni hermot tuohon alkuperäiseen kumihaitariputkeen. En saanut sitä pysymään vaikka laitoin "täysleveän" klemmarin. Aina räjähti irti kun ahdot nousivat sinne n. 0.5barin kohdille. Heitin sen niin kauas kun jaksoin ja laitoin tilalle 90c käyrän teräsputkea. Teräputken päihin laitoin sitten tuota silikoniputkea. Testaamaan en ole vielä päässyt koska ahtoputket on vielä maalista märkiä. Toivottavasti nyt kestää..
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎