Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kun biimeri ei käynnisty, mitä tehdä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    Kun biimeri ei käynnisty, mitä tehdä?

    moro!

    olen koittanut kaivella foorumista erinäkösiä syitä jos bemu ei starttaa tai sammuu tien varteen niin mitä tehdä?
    ...joku testilista/tarkistuslista olis hyvä jos esim eukko jää tien päälle niin vois jotain sentään kokeilla

    joihinkin vaivoihin tuntuu toimivan akun irrotus vähäksi aikaa , kai? , mitäs muita konsteja?

    vai onko se vaan hinausauto paikalle...

    toinen lista mitä tarttis niin kaikki uudenmaan biimereitä osaavat korjauspaikat.
    onko biimeri liian outo laite pienemmille puljuille vai pitääkö vaan Laakkoselle tms viedä ?

    -Aki-
    E39 530dA Touring -00
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    #2
    Auton vuosimalli voisi auttaa, jos nyt joku haluaisi heittää ilmoille joitan "vinkkejä", mutta kyllä puhelinneuvomiset taitaa jäädä muutamaan lauseeseen.

    - onko bensaa?
    - onko laturin hihna vielä paikallaan, paloiko laturin valo
    - paloiko öljyvalo (vastausta odotellessa kylmä hiki valuu otsaa pitkin)

    Tämän enempää ei tyttäret YLEENSÄ autoista tiedä, eli "tuleeko kipinää" tai "tuleeko bensaa" -kysymykset voi unohtaa.

    Ja tämän tunnustelun jälkeen puhelin käteen ==> 118 ==> tiepalvelu paikalle (ellet itse ole lähistöllä ja saavu omalla UUDEMMALLA bemarilla paikalle sätittäväksi).
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Sen jälkeen suunnittelet merkinvaihtoa.

      Comment

      • AkiV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 329

        #4
        heh... kova loikka oli seitsemän volvon jälkeen biimeriin lähtee, joten ei heti voi luovuttaa
        no onneksi on volvo vielä pihassa jos biimeri hyytyy

        niin... e39 mallin "tienvarsi" korjausmahdollisuuksia mietin...
        eipä nuo eukot hirveesti tienvarressa varmaan halua edes konepeltiä ruveta avaamaan jos ongelmia tulee
        E39 530dA Touring -00

        Comment

        • dhr
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 207

          #5
          Tulipa mieleen aiheeseen liittyen: Olisi hyvä jos näissä nykyautoissa olisi turvallinen ja jäpäkkä päävirtakatkaisija, jolla akun saisi tarvittaessa virtapiireistä täydellisesti ja ilman virtapiikkejä irti.

          Juuri eilen nimittäin kävin elvyttämässä yhden uudenkarhean auton nyppäämällä akunkengän muutamaksi minuutiksi irti. Ajonesto oli saanut itsensä jumiin, eikä auto inahtanutkaan. Keskuslukitus ei toiminut, kaikki sulakkeet ehjät. No kun akunkengän sitten pisti takaisin ja napsutteli kauko-ohjaimella auki ja kiinni, systeemi viimein tajusi missä mennään ja auto lähti käyntiin.

          Tekniikkaa tuntemattomalle autoilijalle akunkengän irroittaminen ja sulakkeiden tarkistaminen voi olla ylivoimainen tehtävä puhelimitse neuvottuna. Päävirtakatkaisijan kääntäminen saattaisi onnistuakin.

          Onhan etenkin vanhemmissa peleissä ns. johtosulakkeita jonka irti nyppäämällä saadaan sama vaikutus kuin akunkengän irroittamisella. Mutta neuvoppa sellaisen etsiminen ja irroittaminen puhelimitse.

          Comment

          • DiisseliKiisseli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 550
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by dhr
            Tulipa mieleen aiheeseen liittyen: Olisi hyvä jos näissä nykyautoissa olisi turvallinen ja jäpäkkä päävirtakatkaisija, jolla akun saisi tarvittaessa virtapiireistä täydellisesti ja ilman virtapiikkejä irti.
            Niin eikös näissä autoissa toimi se Ctrl-Alt-Del ?! Tai reset ?!

            Tässä on vanha vitsi mikä taitaa olla melkein totta tänä päivänä:

            Microsoft should be into Automobiles,
            General Motors should produce Software

            This is a more than a 20 year old joke, Mostly use in Lectures on Computing,
            to point out Computer technology growth. Now, in its another form

            At a recent computer expo, Bill Gates reportedly compared the computer industry with the auto industry and stated: "If GM had kept up with technology like the computer industry has, we would all be driving twenty-five dollar cars that got 1000 miles to the gallon." In response to Bill's comments, General Motors issued a press release stating the following: "If GM had developed technology like Microsoft, we would be driving cars with the following characteristics:

            * For no reason whatsoever, your car would crash twice a day.
            * Every time they repainted the lines on the road, you would have to buy a new car.
            * Occasionally, your car would die on the freeway for no reason, and you would accept this, restart, and drive on.
            * Occasionally, executing a maneuver such as a left turn would cause your car to shut down and refuse to restart; in which case you would have to reinstall the engine.
            * Only one person at a time could use the car, unless you bought 'Car95' or 'CarNT.' Then you would have to buy more seats.
            * Macintosh would make a car that was powered by the sun, was more reliable, five times as fast, and twice as easy to drive, but would only run on five percent of the roads.
            * The oil, water, temperature and alternator warning lights would be replaced by a single 'general car fault' warning light.
            * New seats would force everyone to have the same back-end size.
            * The airbag system would say 'Are you sure?' before going off.
            * Occasionally, for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to let you in until you simultaneously lifted the door handle, turned the key and grabbed hold of the radio antenna.
            * GM would require all car buyers to also purchase a deluxe set of Rand McNally road maps (now a GM subsidiary), even though they neither need them nor want them. Attempting to delete this option would immediately cause the car's performance to diminish by 50 per cent or more.
            * Every time GM introduced a new model, car buyers would have to learn how to drive all over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car.
            * You'd press the 'Start' button to shut off the engine.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎