muutoskatsastuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herni
    BTCF Member
    • Mar 2005
    • 263
    • Kalajoki

    muutoskatsastuksesta

    juu eli pitäs auto muutoskatsastaa ku on tullu alustasarja ruuvattua ja 17"vanteet mitenkähän on yleinen käytäntö joutuuko näistä kummastakin erikseen eli alustasta ja vanteista maksamaan sen muutoskatsastus hinnan eli noin 30-50eroo vai meneekö ne samaan?
    e91 330d m-sport
    ex: e39 530da m-sport
    ex: e39 535i m-sport
    ex: e28 518i
    ex: e36 320
  • tuffisetä
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 53

    #2
    mutu tuntumalla mennään, mutta eiköhän nuo samaan mene...

    Comment

    • Wiking
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1641
      • Laihia

      #3
      Kyl ne samaan menee ja täälläpäin maksaa "vain" 29e
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • Wanna
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1393
        • Lohja

        #4
        Hakua käyttämällä tähänkin kysymykseen ois löytyny vastaus aikaa sitten...

        A-katsastuksen konttorilla menee samaan ja hinta on about 65-70e
        ¨
        ~* Tin Can Tuners *~

        Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5728
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by Wanna
          A-katsastuksen konttorilla menee samaan ja hinta on about 65-70e
          Mutta eiköhän tuo hinta ole noin puolet halvempi oikeesti... 29-33 ekee välil ollu joka paikas mitä tiedän..
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Wanna
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1393
            • Lohja

            #6
            Originally posted by jmp2002
            Mutta eiköhän tuo hinta ole noin puolet halvempi oikeesti... 29-33 ekee välil ollu joka paikas mitä tiedän..
            Sitten sä tiedät ne "oikeat" paikat, mä oon duunissa A-katsastuksella ja firman sisäisen säännön mukaan alustamuutos on "iso"muutoskatsastus joka maksaa esm meillä 68e
            ¨
            ~* Tin Can Tuners *~

            Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

            Comment

            • -Mikko M-
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 111
              • Varkaus

              #7
              Originally posted by Wanna
              Sitten sä tiedät ne "oikeat" paikat, mä oon duunissa A-katsastuksella ja firman sisäisen säännön mukaan alustamuutos on "iso"muutoskatsastus joka maksaa esm meillä 68e
              Kävin eilen -93 325cab katastaa vanteet 15-->18 ja alustasarjan ja maksoin 29egee. A-Katsastus oli firma.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5151
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Samoin kun itse kävin A-katsastuksessa muutoskatsastamassa niin 29e
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • jsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 324
                  • Savonlinna

                  #9
                  Mites muuten porukka on tehnyt, jos auto on niin matala ettei pääse puskureita särkemättä testereihin tai nosturin päälle?
                  Chevrolet captiva -07

                  ex. e91 320d touring -06
                  ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                  ex. e36 325i sedan -91
                  ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                  Comment

                  • ankkuli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 938
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Wanna
                    Sitten sä tiedät ne "oikeat" paikat, mä oon duunissa A-katsastuksella ja firman sisäisen säännön mukaan alustamuutos on "iso"muutoskatsastus joka maksaa esm meillä 68e
                    kun kerran olet A:lla töissä, niin osaatko kertoa mihin 68€ hinta perustuu? onneksi eivät perineet multa sellaista hintaa rekisteröintikatsastuksen hinnan lisäksi Riihimäellä. olis ruvennu ohimolla tykyttämään oikeen kunnolla, mun mielestä 152€ on jo ryöstöä sekin.

                    js^: laitetaan pidemmät jouset ja isommat renkaat ynnä heitetään rumalla lasikuitupalikalla kuikkaa. ei vaan, jos alustassa ei ole säätömahdollisuutta, tai ei halua/pysty muuttamaan korkeutta, niin voi koittaa etsiä "ymmärtäväistä" ja matalakynnyksistä konttoria.
                    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                    Comment

                    • Wanna
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1393
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by ankkuli
                      kun kerran olet A:lla töissä, niin osaatko kertoa mihin 68€ hinta perustuu? onneksi eivät perineet multa sellaista hintaa rekisteröintikatsastuksen hinnan lisäksi Riihimäellä. olis ruvennu ohimolla tykyttämään oikeen kunnolla, mun mielestä 152€ on jo ryöstöä sekin.
                      Rekisteröintikatsastus sisältää automaattisesti kaikki tuollaset alusta/rengas yms muutokset. Niistä ei siis peritä erillistä maksua...

                      Meille tuli joskus "pääkonttorista" kirje missä oli sanottu että alustamuutokset luokitellaan isoiksi muutoksiksi työn laajuudesta ja vaativuudesta johtuen. Voin yrittää kattoo duunissa jos löydän sen vielä jostain, mut.. Alkaa tulee vähän avuton olo, tiedän kyl mitä työssäni teen, mut silti joudun sitä perustelemaan. Taidan vetäytyä takavasemmalle...
                      ¨
                      ~* Tin Can Tuners *~

                      Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2479
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by Wanna
                        Rekisteröintikatsastus sisältää automaattisesti kaikki tuollaset alusta/rengas yms muutokset. Niistä ei siis peritä erillistä maksua...

                        Meille tuli joskus "pääkonttorista" kirje missä oli sanottu että alustamuutokset luokitellaan isoiksi muutoksiksi työn laajuudesta ja vaativuudesta johtuen. Voin yrittää kattoo duunissa jos löydän sen vielä jostain, mut.. Alkaa tulee vähän avuton olo, tiedän kyl mitä työssäni teen, mut silti joudun sitä perustelemaan. Taidan vetäytyä takavasemmalle...
                        No teillä nyt muutaman rivin kirjoittaminen rekisteriotteeseen maksaa yhtä paljon.. ..mutta ehkä sekin on insinööreille sitten niin laaja ja vaativa työ.
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • Behemoth
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 561

                          #13
                          Pitääkö autoa muutoskatsastaa, jos siihen vaihtaa esim: vilkkujen ja ajovalojen optiikkaa normaalista tummaksi tai pistää eri puskuria keulalle?
                          E66 730Ld LCI

                          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                          Comment

                          • masi300
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 262
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by Behemoth View Post
                            Pitääkö autoa muutoskatsastaa, jos siihen vaihtaa esim: vilkkujen ja ajovalojen optiikkaa normaalista tummaksi tai pistää eri puskuria keulalle?
                            Ei, jos et välttämättä tahdo Jos joku oikee mulkku inssi on niin semmoinen varmaa voi sitäkin vaatia Tai nuo ajovalot kyllä varmaan on aika tarkka juttu...:think
                            - Muutamia riisejä
                            - Muutamia saksalaisia
                            - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                            - Ex E30 320i -84

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              #15
                              ............
                              Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:28.
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              Working...
                              X