Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ovikytkimien liittäminen hälyttimeen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Damien83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 527
    • Seinäjoki

    Ovikytkimien liittäminen hälyttimeen.

    "Ongelmia" on useita. Minulla niitä on tällä hetkellä kolme:
    1. Laiskuus
    2. Tietämättömyys
    3. Mukavuuden halu
    Teidän ratkaistavaksenne, ystävät hyvät, jättäisin näistä kuitenkin vain tietämättömyyden eli asiaan...

    Mistä löydän johdon (E36 sedan -93), joka maadoittaa MINKÄ TAHANSA oven avautuessa (mielellään vielä myös takakontti). Asensin hälyttimen ja kuvittelin homman toimivan liittämällä hälyttimeen vain yhden ovikytkimen, joka minun tapauksessani oli apukuskin ovi. Tämän liitännän otin toisesta ovikytkimen johdoista.

    Hälyttimessäni siis on toiminto, joka lukitsee ovet uudelleen ja aktivoi hälyn uudelleen jos ovea ei avata 30sekunnin kuluessa kaukosäätimen painamisesta tai sytytysvirtaa ei kytketä saman ajan kuluessa. En vain millään jaksaisi kaikista ovista erikseen etsiä näitä piuhoja, joten osaisiko kukaan antaa vinkkiä esim. kattovalo??

    Kiitos ja anteeksi.
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    no eiköstä kaikista ovista tule kattovaloon maa ohjaus... eli kytket sen sinne katto valon johtoon. takaluukulle sit vielä oma johto...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • juuze
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 1938
      • Oulu

      #3
      Originally posted by GOOFY
      no eiköstä kaikista ovista tule kattovaloon maa ohjaus... eli kytket sen sinne katto valon johtoon. takaluukulle sit vielä oma johto...
      Näinhän se tekee. e30:ssa ainakin piti ottaa molemmilta puolilta, siis molemman puolen valoilta se maadoitus. Jos hälyyttimessä ei ole useampaa piuhaa noille tunnistimille (esim. oikean puolen ovet, vasemman puolen ovet ja peräkontti), täytyy johtojen väliin laittaa diodit, jos haluaa valojen toimivan vielä niinkun on tarkoitettu. Tämä siis jos kaikki kolme ovitunnistimen johtoa kytkee samaan piuhaan hälyyttimeen.
      Jussi
      F31 320xda & e39 530d Msport
      ex e87, e39, e34, e28 & e30

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        heh.. itelläni audiovox.. eli jenkkihälytin, minkä äänen kuuleekin monessa elokuvassa.. siinä on jännitetunnistin,.. äh,. sori ajatukset karkasi.
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • Terou
          BTCF Member
          • May 2005
          • 791
          • Tampere

          #5
          Originally posted by juuze
          Näinhän se tekee. e30:ssa ainakin piti ottaa molemmilta puolilta, siis molemman puolen valoilta se maadoitus. Jos hälyyttimessä ei ole useampaa piuhaa noille tunnistimille (esim. oikean puolen ovet, vasemman puolen ovet ja peräkontti), täytyy johtojen väliin laittaa diodit, jos haluaa valojen toimivan vielä niinkun on tarkoitettu. Tämä siis jos kaikki kolme ovitunnistimen johtoa kytkee samaan piuhaan hälyyttimeen.
          Tuosta palautui hämärästi mieleeni, että myös Cobran hälyttimissä piti laittaa diodeja sinne, koska oliko se nyt niin että etu ja takaoville oli omat maajohtonsa. Ne kaikki johdot tulee sinne hanskalokeron takana olevaan boksiin, että sieltä vaan tutkimaan mihin johtoon vaikuttaa mikäkin ovi.
          E46 M3 perän lukkoyksikkö
          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            Originally posted by Terou
            Tuosta palautui hämärästi mieleeni, että myös Cobran hälyttimissä piti laittaa diodeja sinne, koska oliko se nyt niin että etu ja takaoville oli omat maajohtonsa. Ne kaikki johdot tulee sinne hanskalokeron takana olevaan boksiin, että sieltä vaan tutkimaan mihin johtoon vaikuttaa mikäkin ovi.
            siis mitä ihmeen diodeja...? ja miksi... eihän sillä nyt ole mitään merkitystä että montako ovi liittimiin tarkoitettuja johtoja hälyttimestä lähtee... jos yks niin kytkee sen kattolampulle ja sillä hyvä... tähän samaan jos kytkee konepellin ja perä luukun niin kattovalot vain syttyy kun avaa konepellin tai peräluukun mut yleensähän noille on omat johdot... en nyt ymmärrä miks pitää värkätä joidenkin diodien kans...?

            niin joo muuten... vaikuttaahan siihen kattolamppu kytkentään vissiinkin se että onko 1 vai 2 katto valoa...
            Last edited by GOOFY; 09-06-2006, 21:30.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • Terou
              BTCF Member
              • May 2005
              • 791
              • Tampere

              #7
              Originally posted by GOOFY
              siis mitä ihmeen diodeja...? ja miksi... eihän sillä nyt ole mitään merkitystä että montako ovi liittimiin tarkoitettuja johtoja hälyttimestä lähtee... jos yks niin kytkee sen kattolampulle ja sillä hyvä... tähän samaan jos kytkee konepellin ja perä luukun niin kattovalot vain syttyy kun avaa konepellin tai peräluukun mut yleensähän noille on omat johdot... en nyt ymmärrä miks pitää värkätä joidenkin diodien kans...?

              niin joo muuten... vaikuttaahan siihen kattolamppu kytkentään vissiinkin se että onko 1 vai 2 katto valoa...
              No jos sisävalossa on viive niin tuo viritys ei toimi useimmilla hälyillä, koska hälyt luulee että ovi on vielä auki kun painat hälyttimet päälle. Ja tällöin ovikytkimien hälytys ei mene päälle. Tai sitten sun pitää joka ainut kerta odottaa se viive.

              Edit: ja miksi diodit, jos alunperin ovilla on juurikin vaikka omat lamppunsa tai niillä on jostain muusta hyvästä(?) syystä omat piuhansa. Täytyy tällöin ne pitää myöskin itsenäisinä, muutenhan jos sulla on hälyssä vain yksi johto, niin pitää kaikki ovikytkimet kytkeä siihen samaan johtoon ja sitten ne ei toimi enää erillisinä. Diodeilla ne saa pidettyä erillisinä.
              Last edited by Terou; 09-06-2006, 22:09.
              E46 M3 perän lukkoyksikkö
              Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

              www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎