Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i ja lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1713
    • Vantaa/Lappeenranta

    535i ja lämmöt

    Ongelma. Mies Treellä, auto Järvenpäässä ja pitäisi saada se Turkuun. Noh, tilannehan oli se,että Jpäässä ollessani auto nosti lämmöt, viskas vedet pihalle joten jätin sen sillä reissulla sinne.

    Hinaus nyt olisi hintansakin puolesta viimeisin vaihtoehto, joten millä prosentilla selviän ehjänä Turkuun, kun todennäköisesti ongelma on joko termarissa tai siinä, että visko pyörii "vapaana". Tuon nyt selvittäisi helposti, mutta ennenkuin lähen junalla reissaamaan, olisi kiva saada pientä mielipidettä.

    Kun auto tosiaan oli vedet viskannu ulos, lisäsin vettä melkein tappiin asti, jonka jälkeen se hetken tiputti ja pian ei ollenkaan. Lämmöt eivät myöskään nousseet yli puolen välin sinä 5 minuuttina mitä auto oli käynnissä.
    Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1211
    • Tampere

    #2
    vaihda kummatkin. onnistuu helposti vaikka tienpäällä jos on kalut mukana.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Visko ei ole maantiellä ongelma ollenkaan, ei se ehjänäkään vaikuta mitään kun ajoviima jäähdyttää syyläriä.

      Jos vika on termarissa, niin helppohan tuo ainakin m20 koneessa on napata padasta pois. Kotelo auki, termari ulos, kotelo kiinni.

      Voi koneen lämpeäminen viedä aikaa, mutta parempi kuin ylikuumallakoneella ajaminen.

      t.Ville

      Comment

      • advance
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1687

        #4
        Ei muutako hanaa vaan seuraa lämpöjä ja vettä mukana ei anna sen keittää niin hyvin menee.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Kyytsis
          Visko ei ole maantiellä ongelma ollenkaan, ei se ehjänäkään vaikuta mitään kun ajoviima jäähdyttää syyläriä.

          Jos vika on termarissa, niin helppohan tuo ainakin m20 koneessa on napata padasta pois. Kotelo auki, termari ulos, kotelo kiinni.

          Voi koneen lämpeäminen viedä aikaa, mutta parempi kuin ylikuumallakoneella ajaminen.

          t.Ville
          Viskoa ei tosiaan tarvita niinkään matka-ajossa ja ei tuo termarin vaihto M30:iin ole kovin kummoinen juttu kenttäolosuhteissakaan...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • kosti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1713
            • Vantaa/Lappeenranta

            #6
            Originally posted by Leka
            Viskoa ei tosiaan tarvita niinkään matka-ajossa ja ei tuo termarin vaihto M30:iin ole kovin kummoinen juttu kenttäolosuhteissakaan...
            Samaan syssyyn, kokemuksia termareista Motonet vs. KL ? Kaverilla ei kuulemma edes sopinu tuo motonetin kapine.

            Tarvinnee vaan ottaa vettä pöniköihin ja koittaa päästä turkuun asti, ei oikein ehdi ennen reissua ostaakaan termaria mistään. jos se nyt on edes paskana.

            edit: joku Järvenpään asiantuntijoista vois vilkaista autoa huomenna iltapäivällä kun siellä olen. Tietäis sitten mitä sille pitää tehä
            Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by kosti
              Samaan syssyyn, kokemuksia termareista Motonet vs. KL ? Kaverilla ei kuulemma edes sopinu tuo motonetin kapine.
              KL:stä ainakin oikea termari kerrasta...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Samoin motonetistä eikä ongelmia. Eikös sinulla juuri korkannut jotain jäähdytysjärjestelmästä kun hinausautolla autoa kuskasit turkuun?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • kosti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1713
                  • Vantaa/Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by Cell
                  Samoin motonetistä eikä ongelmia. Eikös sinulla juuri korkannut jotain jäähdytysjärjestelmästä kun hinausautolla autoa kuskasit turkuun?
                  Mjoo, vesipumppu sano sillon kaput..sen vaihdolla ja ilmauksella homma rupesi taas pelittämään, kunnes nyt tämä...
                  Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                  Comment

                  • Enska325i
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 333
                    • Masku

                    #10
                    Originally posted by Cell
                    Samoin motonetistä eikä ongelmia.
                    Voi myös saada sellaisen mikä ei sovi, kuten "kaulukseltaan" millin liian ison termostaatin. Ja se jos mikä rupeaa vituttamaan, kun luule saavansa auton kuntoon. Eivätkä motonetissa anna rahoja takaisin pienemmistä summista, vaan antavat hyvityksen ostaessa tavaraa. Ja sama termostaatti päätyi luultavasti hyllyyn seuraavan asiakkaan murheeksi.
                    E46 330i M-sport touring

                    ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                    sigpic

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Paska mäihä?

                      Saa niitä vääriä osia muualtakin kuin motonetistä, on häviävän pieni mahdollisuus että noita olisi useammassakin erässä ollut.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Enska325i
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 333
                        • Masku

                        #12
                        Originally posted by Cell
                        Paska mäihä?

                        Saa niitä vääriä osia muualtakin kuin motonetistä, on häviävän pieni mahdollisuus että noita olisi useammassakin erässä ollut.
                        Voipi olla, että oli huonoa tuuria mukana. Omalla kohdalla se huono tuuri vaan on ollut useammin motonetin suhteen, kuin kl-varaosan. Tosin pitäisi itsekkin olla tarkempana, kun motonetista ostaa, kun tietää, että sieltä löytyy monen sortin osaa.

                        Sit osittain takaisin asiaan. Onko m20:ssä ja m30:ssä sama termostaatti?
                        E46 330i M-sport touring

                        ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                        sigpic

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by Enska325i
                          Onko m20:ssä ja m30:ssä sama termostaatti?
                          Näyttäis olevan. Jännä juttu, niin näyttäis olevan myös m50b20 motissa tuo samainen termari
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • kosti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1713
                            • Vantaa/Lappeenranta

                            #14
                            Nakkasin termarin pois ja ajelin menestyksellä 200km kotipihaan..lämmöt ei kertaakaan noussu yli puolen välin ja kovimmissa motarinopeuksissa tippui jopa yhden pykälän alle..luonnollisesti. Tosin ei aivan ilman damagea tämäkään reissu..onnistuin tankatessani hajoittamaan bensatankin luukun ihan totaalisesti...don't ask how

                            Nyt sitten itse asian kimppuun.
                            Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎