Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkimessä "väljää"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LEQ
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 7
    • Vandaali

    Kytkimessä "väljää"

    E32 -91 730:nen kulkineeni alkoi kiukutella eilen. Ehkä oleellista, että ongelma tuli vastaan H:gin keskustassa, ilman lämpötilan ollessa 30 astetta.

    Lähdettäessä ajoon kaikki oli ok, kytkin tuntui täysin normaalilta.
    Vähän ajan kuluttua syntyi "löysää" polkimeen, joka vain kasvoi koko ajan ja kasvoi niihin mittasuhteisiin, että kytkimen varsinainen liikerata ei enää riittänyt ja kytkin siis ei irrottanut. Oletin tämän johtuneen nesteiden kiehumisesta (tuontiauto: ei siis mitään hajua, minkä ikäiset nesteet) ja siis vaihdoin laiskana vain jarrunesteet säiliöstä olettaen sen korjaavan vian. Nesteet eivät olleet huvenneet mihinkään, vaan olivat ihan sillä tasolla, missä pitääkin.

    Sama kuitenkin toistui heti illalla uudestaan ajoon lähtiessä. Kylmä auto (nesteet lämpenevät jostain syystä helvetisti ajossa) ja ei ongelmia, mutta heti ajoon lähdettyä alkaa taas mennä huonommaksi, kunnes kytkin ei enää irrota.

    Pitäis saada pikaisesti kuntoon, kun ei viitsi vaimon pikku-Rellulla lähteä kesälomien viettoon, joten kaikki vihjeet tervetulleita.

    T:LEQ
  • jhvisto
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 56
    • pori

    #2
    työsylinteri taitaa vuotaa, se mikä on polkimessa kiinni.. ihan veikkaus, mutta samalta tuntui omassa oireet..
    e30 -88 325 *ex*
    e30 -87 316

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Kovasti se nyt vaan kuulostais siltä, että olis kytkimen työsylinteri antanut periksi.

      Edit: Se mikä on siellä polkimen päässä, niin on kyllä pääsylinteri.


      Comment

      • LEQ
        Newbiemmer
        • Apr 2006
        • 7
        • Vandaali

        #4
        Jaa-a työsylinteri-hommia siis tiedossa.
        Itsellä kun ei ole monttua tai muuta järkevää mahdollisuutta päästä auton alle, niin taidanpa käydä hakemassa osat ja viedä kaverille vaihdettavaksi.

        MotoNet:ista katsoin, siellä olisi myynnissä seuraavaa:
        NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT BMW 700-SARJA E23/E32 --94
        700s E32 87--94 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6703 47.77€
        700s E23/32 77--94 TYÖ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6816 57.86€

        NESTEKYTKIMEN TIIVISTESARJA BMW 700-SARJA E23/E32 --94
        700s E32 86--94 PÄÄSYL Tiivistes jos FAG. . . . . . . . . . 84-6525 7.40€
        700s E23/32 77--94 TYÖSYL Korjauss jos ATE. . . . . . . . . 84-6624 12.50€
        700s E32 86--94 TYÖSYL Tiivistes jos FAG. . . . . . . . . . 84-6696 4.90€

        Tässä kiireessä ei varsinaisesti ole hinnasta kiinni, mutta riittääkö tuon työsylinterin uusinta, vai pitäisikö samalla vaikka vaitaa pääsylinteri tai laittaa siihen uusi tiivistesarja?
        Ylimääräistä aikaa kun ei ole yhtään...

        T:LEQ

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Jos on kiire, niin unohtaisin nuo tiivistesarjat. Unohtaisin ne kyllä varmaan joka tapauksessa. Eihän se nyt suuren suuri homma ole sitä sylinteriä purkaa, mutta ite en ainakaan jaksais. Säästyy paljolta vaivalta, kun uusii koko sylinterin.

          Enkä nyt ihan satavarma ole, että onko sulta kyrvähtänyt juuri tuo työsylinteri, saattaa olla pääsylinterikin. Eli kai siinäkin säästää aikaa, kun ottaa molemmat kerralla, kuin että käy vasta sitten hakemassa sen toisen, kun ei vika ollutkaan ekassa.

          Jos ensimmäinen kyrvähti nyt, niin saattaa olla, että ei se toinenkaan enää kauan kestä. Vois vituttaa, jos sekin leviää just lomareissulla.


          Comment

          • LEQ
            Newbiemmer
            • Apr 2006
            • 7
            • Vandaali

            #6
            kiitti Bullit, näin itsekin päättelin
            Lähdenpä siis hakemaan sekä työ-, että pääsylinteriä.
            Keskiviikkona auto työn alle ja torstaina matelemaan Juhannusruuhkaan Heinolan tielle. Jos ei siellä laukea, niin ei sitten missään.
            Kuskin pinna siellä palaa ainakin


            T:LEQ

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎