Rakensin vahvistimen MAF-signaaliin. Uskomaton juttu, että vedot ovat palautuneet eikä vikakoodia enää tule vaikka on rikkinäinen MAF-anturi. Vahvistin on roiskesuojatussa kotelossa ja se on kytketty suoraan MAF-liittimen väliin, joten mitään auton omia sähköjohtoja ei ole katkaistu/muutettu. Vahvistimen vahvistus on säädetty tyhjäkäynnillä -2% ja täyskaasulla +2%.
Musta tuntuu, että tehoja on enemmän kuin alkuperäisessä. Pitäisi vissiin kokeilla ilman vahvistinta uudella MAFfilla. JA sitten uuteen MAffiin laittaa vahvistin kiinni, niin huomaisi eron.
Ilmeisesti tasaisessa ajossa lambda hoitaa seossuhteen hienosäädön, joten MAF vaikuttaa etupäässä kiihtyvyyteen.
Onko kukaan törmännyt vastaavanlaiseen projektiin? Apua kaivattaisiin vahvistuksen säätämiseen. Vahvistin noudattaa nyt suurin piirtein
out = A*in + B lineaarista kaavaa. Siinä A ja B ovat vakioita.
Säätäminen pitäisi onnistua samoilla keinolla kuin perinteisessä läppä-jousi-potentiometri -ilmamassamittarissa. A vastaa jousen säätämistä ja B vastaa tyhjäkäyntiseossuhteen säätämistä trimmeristä.
Valmiit virityspurkit huijaavat useinmiten lambdaa ja muuttavat ruiskutusaikaa. Onko se merkittävästi parempi tapa kuin MAFfin säätäminen?
Musta tuntuu, että tehoja on enemmän kuin alkuperäisessä. Pitäisi vissiin kokeilla ilman vahvistinta uudella MAFfilla. JA sitten uuteen MAffiin laittaa vahvistin kiinni, niin huomaisi eron.
Ilmeisesti tasaisessa ajossa lambda hoitaa seossuhteen hienosäädön, joten MAF vaikuttaa etupäässä kiihtyvyyteen.
Onko kukaan törmännyt vastaavanlaiseen projektiin? Apua kaivattaisiin vahvistuksen säätämiseen. Vahvistin noudattaa nyt suurin piirtein
out = A*in + B lineaarista kaavaa. Siinä A ja B ovat vakioita.
Säätäminen pitäisi onnistua samoilla keinolla kuin perinteisessä läppä-jousi-potentiometri -ilmamassamittarissa. A vastaa jousen säätämistä ja B vastaa tyhjäkäyntiseossuhteen säätämistä trimmeristä.
Valmiit virityspurkit huijaavat useinmiten lambdaa ja muuttavat ruiskutusaikaa. Onko se merkittävästi parempi tapa kuin MAFfin säätäminen?
Comment