Announcement

Collapse
No announcement yet.

ämmä hävitti käynnin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • penariM5
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 62

    ämmä hävitti käynnin

    Elikkä otsikon mukainen ongelma. Lähdin aamulla ajamaan kone kävi hienosti ja muuta, pari sataa metriä myöhemmin pelit seis.Sen jälkeen auto kyllä starttaa hyvin mutta ei edes lupaa käynnistyä.
    tähän asti katottuja bensansuodatin,kipinä löytyy ja bensapumppu tuottaa startatessa ainakin ´n.4bar ennen suuttimia. Puolan resistansseja on mittailtu ja ensiö näyttäis 0,5 ja toisio 9.008kohmia.

    apua kaivataan ja hyviä vinkkejä.
    autona on e34 m5 3.6 -89
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Ettei jonku näkönen ajonesto olisi paukkunut päälle?

    Eikös jossain sarjassa ollut niin että ajonesto estää tuon bensan saannin? Kipinä jne. tulee mutta suuttimet ei pelaa..

    Edit, tsekannu sulakkeet?
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • full
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1211
      • Tampere

      #3
      kokeiles käyttää akkukenkää irti jonkunaikaa ja kokeile sitten.

      sulakkeet myös tarkistukseen.. toivottavasti lähtis piakkoin
      BMW M535iA -86
      Volvo V90 -18

      Comment

      • Werkke
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 9

        #4
        Pari viikkoa sitten sama vika, autona tosin e36 2.5 94.oli mennyt kampiakselin joku tunnistin, ei anna lupaa käynnistyä,starttaa kyllä normaalisti.Hartikaisella löysivät tietokoneella vian.

        Comment

        • penariM5
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 62

          #5
          Kaikki sulakkeet on käyty läpi pumppukin pumppaa mutta riittääkö se n.4 baria
          kun ainakin e34:n korjausopas väittää että pumpun pitäis työntää 6.3-6.9baria? Itsekkin ajattelin tuota kampiakselin tunnistinta, mutta laakkoselle kun soitin niin väitti ei anna tai antaa hyvin pienenkipinän jos tunnistin hajalla.

          Comment

          • Hile
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 439
            • Kuopio

            #6
            omassa m50b25 kun kampiakselin asentotunnistin meni, niin ei antanut kipinää eikä bensapumpulle herätettä.. yleismittarilla mittaamalla selviää, onko anturi sökö.
            Kauppareissuille: E91 325dA -07
            Kesän aurinkoon: Kawasaki Z750 +Yamarin435s
            Talven umpiseen: Ski-Doo Freeride 800R e-tec 137" -12
            So many assholes... so few bullets.
            -Ford Fairlane-

            -KUOPION PUTKIMIEHET- team

            Comment

            • penariM5
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 62

              #7
              mitenköhän se mittaus menee ja mitä arvoja sieltä pitäisi saada ulos?

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by penariM5
                mitenköhän se mittaus menee ja mitä arvoja sieltä pitäisi saada ulos?
                Jos asentotunnistin anturissa on samat vastusarvot kuin M20/M30 niin tästä. Kanttiaaltoa jos käytössä on oskiloskooppi.

                Edit: S38B36:ssa näyttää olevan asentotunnistimen vastusarvo 960+-10%.
                Last edited by Leka; 22-06-2006, 22:19.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • penariM5
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 62

                  #9
                  pitää huomenna kokeilla ja kattoo mitä sanoo.

                  Comment

                  • penariM5
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 62

                    #10
                    kävin mittaamassa noi tunnistimen johdot.
                    toisesta johtoparista ei anna mitään lukemaa ja toisesta 523.5ohmia...

                    Comment

                    • Hile
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2002
                      • 439
                      • Kuopio

                      #11
                      Ei löytynyt cd-pinosta tähän hätään autodata2005.sta, mutta m50 koneessa kampiakselin akselinanturin arvo oli 400-800 (tai 800-2000 ohmia). En muista tarkaan kumpi, koska toinen on nokka-akselintunnistimen arvo. Jos se mittari ei näytä mitään (=ääretönt&#228, niin se anturi on sökö. Alle 75€ paukku. Toivotaan nyt, ettei olisi mennyt kallis boksi.
                      Last edited by Hile; 29-06-2006, 07:09.
                      Kauppareissuille: E91 325dA -07
                      Kesän aurinkoon: Kawasaki Z750 +Yamarin435s
                      Talven umpiseen: Ski-Doo Freeride 800R e-tec 137" -12
                      So many assholes... so few bullets.
                      -Ford Fairlane-

                      -KUOPION PUTKIMIEHET- team

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by Hile
                        Ei löytynyt cd-pinosta tähän hätään autodata2005.sta, mutta m50 koneessa kampiakselin akselinanturin arvo oli 400-800 (tai 800-2000 ohmia). En muista tarkaan kumpi
                        Mun aapiset näyttää M50/M60 moottoreihin 1280+- 10% ohm. vastusarvoa tuolle.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • penariM5
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 62

                          #13
                          ajattelin ruveta rakentamaan sitä check engine valoa tossa viikonloppuna.
                          Jos oikein kattelin sähkökaaviota niin tuo motronicilta tuleva johto olisi maa?
                          eli näin ollen mittaristossa sitten on plussa siihen valmiiksi?
                          eli kun tulee vika niin motronic maadoittaa tuon valon?

                          jos kyseinen vekotin toimii noin niin eikö voisi periaatteessa laittaa ihan tavallisen lampun vaikka konehuoneeseen testausvaiheessa.

                          eikö periaatteessa tohon käy mikä tahansa kampiakselin asento tunnistin missä vaan sattuu olemaan noi tarvittavat ohmit? ainakin s38b38:ssa näyttäis olevan sama anturi.

                          ja miten se tulpanjohdon induktioanturi juttu? oisko siihen mitään hyvää kikka kakkosta ettei tarvitsisi ostaa helvetin kallista tulpanjohtoa?
                          Last edited by penariM5; 29-06-2006, 21:26.

                          Comment

                          • penariM5
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 62

                            #14
                            laitoin ton check engine valon toimimaan ja kun tekee kaasupoljin hässäkän niin ilmoittaa 1444 koodiks ja se tarkoittaa että ei mitään vikaa.
                            mutta mikä sitten on vikana jos ei mikään mitä dme tutkii?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎