Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katalysaattorin pois ottaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    Katalysaattorin pois ottaminen

    Onko kukaan koskaan ottanut katalysaattoria autosta pois vähänsi aikaa koemielessä? Tai löytyykö mitään linkkiä aiheesta?

    Tarkoituksana on MAFfin säätäminen. On mahdollista, että väärä seos pilaisi katalysaattorin lyhyelläkin ajolla/kokeilulla. Siksi se pitäisi saada pois testin ajaksi.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Pyh, jos et koko autolle bensahalvausta saa aikaseksi ja anna sen ampua putkesta niin katti mitään hajoa. Jos säädöt ovat niin pahasti pielessä sillä ei pihastakaan viitsi lähteä pois.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Originally posted by Cell
      Pyh, jos et koko autolle bensahalvausta saa aikaseksi ja anna sen ampua putkesta niin katti mitään hajoa. Jos säädöt ovat niin pahasti pielessä sillä ei pihastakaan viitsi lähteä pois.
      Mihi muute perustuu tuo että katti hajoaa jos "paukkuvalla putkella" ajelee?
      Tiedän erään biimerin joka paukkunu jo muutaman vuoden ja katti vielä ihan kunnossa..Muuten pelaa ok mutta kierroksia himmatessa siis pasauttelee satunnaisesti
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Siihen että kun jysähtää kunnolla niin ampuu katin sisuskalut tohjoksi/irti kuoresta. Kyllä ne kovaa tekoa on, mutta tarpeeksi isolla paukulla saa rikki mitä vaan
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Kuitenkaan mikään seos millä kone yleensä käy, EI RIKO katalysaattoria. Sen suhteen voi olla täysin huoletta.

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Cell
            Siihen että kun jysähtää kunnolla niin ampuu katin sisuskalut tohjoksi/irti kuoresta. Kyllä ne kovaa tekoa on, mutta tarpeeksi isolla paukulla saa rikki mitä vaan
            No juu..vähä arvelinkii että tuota tarkotit..Ei se tosiaan niin kovaa jyskytä..semmosta pientä vaatimatonta amis paukuttelua. Sekii vain siksi kun omistaja ei oo jaksanu tsekata missä vika kun muuten pelaa ok.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Xhawk
              OBTCF Member
              • Jul 2004
              • 2326
              • Kierrosalueella (hki)

              #7
              Eikös raaka bensa päästessä pakosarjaan tuhoa sen katin. Sen takia ei saa painaa kaasuakaan käynnistäessä. Tällaista essonbaari-juttua oon kuullu
              "Position One, Position One"
              Punainen miesten voimisteluauto

              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Näin kyllä on, mutta sillon kattiin pitää joku sylinteri työntää täysin palamatonta seosta. Jos kyse kuitenkin on seosten säätämisistä ja kaikki sylinterit on pelissä, ei tällaista riskiä ole.
                Nuo katin tuohoutumiset johtuu siis siitä että yks tai useampi toimimaton sylinteri tuuppaa käynnistäessä palatonta tavaraa putkistoon/kattiin, joka sitten syttyy samalla kun kone lopulta herää. Mikäli moottori siis yleensä käy kaikilla, ei katin puolesta tarvitse pelätä tässä suhteessa.
                Ainoastaan pitkään laihalla oleva seos tuhoaa katin "hehkuttamalla" sen kuorista irti.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎