Announcement

Collapse
No announcement yet.

528iA vikakoodi SEOS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    528iA vikakoodi SEOS

    Hii-o-hoi.
    Elikkäs kk kesti ettei moottorin merkkivalo palanut, eile se sitte taas läsähti.
    Viimeksi vaihdettiin imunokan asentotunnistin kk sitte ja nyt sitte en päässy merkkiliikkeeseen kiireiden takia, ja pärnäsenkorjaamolla siis tulin äskö letkun nokasta; vikakoodi seos ja tuntematon vika. Vikamuisti nollattiin.
    Mitäs on raati mielipuolta arvailuistani, että vaivana tänään lamda-anturi tahi ilmamäärä mittari? Syntyykö muita ajatuksia?
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
  • Kale79
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 150

    #2
    No joh

    Mulla oli vuos sitte ongelmia just tuon seoksen kans ja merkkivalo loisti kirkkaana. Syyksi paljastu loppujenlopuksi huohotinletkussa pieni halkeama, josta höri sitte ilmaa ja sotki seokset laihalle.

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #3
      mistähän moisia huohotinletkuja taitaa löytyä? Sen huomaisin joskus koppaa aukoneena, että kanne päällä (muovikuoren alla) meni joku musta ohuehko letku, ei ole kyseessä se?
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • Kale79
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 150

        #4
        Mulla oli just venttiilikopan päästä lähtevä huohotinletku ihan vähä halki, niin vaihtoivat sen niin loppu vilkuttelut.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Näin. Eli 99% varmuudella jokin imuvuoto. Yksi mahdollisuus TU-moottori kyseessä ollessa, imusarjan päältä löytyvä alipainejakotulkki joka ei ole paikoillaan/o-rengas falskii/tai murtuma takapäässä(osa no:5): http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #6
            Kiitokset suunnistusavusta osallistuneille.

            Perehdytään asiaan ens vkolla, jahka on selviä hetkiä, ku pitäs lomilla kieppuroida tulevat vkot...
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Kannattaa huomioida sitten se että kun moottorin vikavalo syttyy, iskeytyy samalla päälle moottorin+laatikon ns."nilkutusohjelma"/vakio-ohjelma, jolla polttoaineen kulutus kasvaa ja teho tai ainakin suorituskyky putoaa n.+20%.
              Eli jos on lähdössä pidemmälle autolomalle esim.keskieurooppaan, niin kannattaa kyllä ne mahdolliset imuvuodot käydä vaikka starttipilotin kanssa tsekkaamassa ennen reissua.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Hemi
                Kannattaa huomioida sitten se että kun moottorin vikavalo syttyy, iskeytyy samalla päälle moottorin+laatikon ns."nilkutusohjelma"/vakio-ohjelma, jolla polttoaineen kulutus kasvaa ja teho tai ainakin suorituskyky putoaa n.+20%.
                Eli jos on lähdössä pidemmälle autolomalle esim.keskieurooppaan, niin kannattaa kyllä ne mahdolliset imuvuodot käydä vaikka starttipilotin kanssa tsekkaamassa ennen reissua.
                Mun omakohtaisilla kokemuksilla näin ei ole käynyt kertaakaan ainakaan M54b30 koneessa.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  #9
                  Tehottomuutta en ole huomannut nyt enkä viimeksi valon palaessa, enkä voiman kasvua vikamuistin nollauksen jälkeen (edellisessä nollauksessa kylläki voimat palasi; vaihdettiinhan se imunokan asentotunnistin).
                  Eile tankkasin täyteen, tankkiin humpsahti 66l, jolloin keskikulutus n.8,8l/100km sekailaisehkoa ajoa sisältäen myös yhden reippaamman pyrähdyksen, n. 180km/h. Valo ei ole nollauksen jälkeen ilmestynyt, vielä...

                  Viimeksi ku valo paloi näytössä, kuulin yhdestä merkkihuollosta muistelon, että jos moottorinmerkkivalo alkaa vilkkua, syöttää järjestelmä epänormaalin määrän matskua koneeseen, jolloin mahdollista että kaikki ei pala, jolloin on vaarana katalysaattorien tuhoutuminen. Tiijjä tuosta sitte...

                  Pidempi autoloma taitaa lomalla sisältää pääasiallisesti juomavaraston täydennyksiä lähimarketista.
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎