Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ihme laite akkukotelossa???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by antti79
    Poppivehkeissä tuollaisesta ei yleensä ole kuin haittaa, mutta esim. jossain webastossa tai muussa lisälaitteessa se voi toimia lisäakkuna, tai sitten tosiaan autopommeissa.
    no siis hei, eikai toi ole vaikea ymmärtää... vedät akun tyhjäksi popeilla tai vaikka kylmälaukulla niin tolla pikkuakulla saa taas vehkeet tulille! eihän tolle mitään muuta järkevää käyttöä ole.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • torx
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 383
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by bemu2000
      no siis hei, eikai toi ole vaikea ymmärtää... vedät akun tyhjäksi popeilla tai vaikka kylmälaukulla niin tolla pikkuakulla saa taas vehkeet tulille! eihän tolle mitään muuta järkevää käyttöä ole.
      Tulille? Ei tolla kyllä auton starttia pyöritetä sekuntiakaan eikä muitakaan laitteita kovin kauaa... joku lisälaite akku tuli mieleen täälläkin.
      G30 530e m-sport -19.
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
      -
      Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #18
        Onpa hienot ehdotukset... eli siis tota autoo ois käytetty UPS-laitteena kiinteistössä? Tai että tuolla pikku akulla olisi saanut auton käynnistettyä virran loputtua? Tässä tapauksessa akkujen välissä pitäisi kai olla erotinrele? Onko? jos ei ole niin samalla laillahan se vara-akkukin tyhjenee popittaessa, eikä tuon kapasiteettisesta akusta ole mitään apua käynnistyksessä.

        Ainoa tapa saada selvyys taitaa olla tutkiskella johdotuksia, äkkiä en keksi mitään järkevää syytä asentaa tuollaista akkua autoon, toki tuon pohjalta voi järkevä syy paljastua... eli mars tutkimaan missä johdot ovat kiinni.
        Olli.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by Rocla
          Onpa hienot ehdotukset... eli siis tota autoo ois käytetty UPS-laitteena kiinteistössä? Tai että tuolla pikku akulla olisi saanut auton käynnistettyä virran loputtua? Tässä tapauksessa akkujen välissä pitäisi kai olla erotinrele? Onko? jos ei ole niin samalla laillahan se vara-akkukin tyhjenee popittaessa, eikä tuon kapasiteettisesta akusta ole mitään apua käynnistyksessä.

          Ainoa tapa saada selvyys taitaa olla tutkiskella johdotuksia, äkkiä en keksi mitään järkevää syytä asentaa tuollaista akkua autoon, toki tuon pohjalta voi järkevä syy paljastua... eli mars tutkimaan missä johdot ovat kiinni.
          no eihän sen akun tarvi olla kytkettynä aina, sillon vaan johdot kiinni kun pitää saada käyntiin. eipä noissa apukäynnistys laitteissa ole yhtään sen isompi akku mitä esim. lidl:ssä oli myynnissä.

          ei se näköjään ollutkaan kun 7Ah, mut ei toi silti paljon pienempi ole mitä niissä käynnistyslaitteissa käytetään.
          Last edited by bemu2000; 16-07-2006, 23:02.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #20
            Tuo UPS maininta akussa tarkoittaa että se on valmistettu käytettäväksi nimenomaan upseissa. Vastaavan kokosia on esim. 1-20kva:n koneissa. Määrät vaihtelee varakäyntiajan mukaan.
            Ominaisuutena on pystyttävä antaa nopeasti suuri määrä virtaa ja sen jälkeen pitää mahdollisimman tasaisena jännitte kunnes akku on yksinkertaisesti tyhjä. (13.8 > 10v)
            Eräät hyytelöakkuvalmistajat käyttävät tuota tekstiä akuissa.

            Tuo on siis hyytelöakku jonka käyttötarkoitusta tuskin tarvitseekaan selvittää. Uskoisin että tuosta irtoaa sopivasti potkua jos akku on päässyt lähes tyhjäksi. Olen kokeillut vastaavalla 28ah akulla ja sillä pystyi yksin käynnistämään auton. Aivan yhtä hyvin pyöritti kuin 65ah nesteakku
            Last edited by wj; 16-07-2006, 23:27.
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • JaSi78
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 225
              • St.River

              #21
              Nuo pari ehdotusta voi hyvinkin pitää paikkansa ku kaveri meinas et auto purkaa akkua jostain ja ei ole selvinnyt mistä.. eli jos tuolla jaksais käynistää tarvitaessa auton niin se voi olla että se onkin siksi asennettu..
              Ehdotukset on kyllä olleet laidasta laitaa ja osa ehkä paikkaansa pitäviäkin mutta muutamat nimeltä mainitsemattomat ovat ollee huuhaata mutta eiköhän se joskus selviä mikä se on/oli.. sanoin kaverille ettei nakkaa sitä kuiten pois jos sattuu tarvimaan joskus mutta katsellaan mitä muita vaihtoehtoja tulee..
              monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

              F10 520d

              Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4328
                • Turku

                #22
                No jos se akku on jo pullistunut, niin eikös se olis parempi viedä ongelmajätepisteeseen, kuin alkaa starttaileen autoa sillä enää.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎