Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastutus ja luvatut tehonlisäykset..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #16
    Originally posted by Heracles
    Juu, tätä palstaa kun lukee niin onhan noi lukemat ollu yleensä enemmän kuin tehdas ilmoittaa, tosin niinkin alhaisia lukemia kun 170hp on kuultu. Mutta ei aloiteta taas keskustelua 328:sin vakiotehoista, oli arvot lähtötilanteessa mitkä tahansa niin saako sillä lastulla varmasti sen 10-15hp lisää kun auton vie tonne voimaa.com:iin tai johonkin muuhun pajaan?

    Varmasti on edullisempaa ostaa paikasta x lastu ja pistää itse paikalleen mutta kun osaamista siihen ei ole vaan joka tapauksessa asennuksesta joutuisi maksamaan eikä lopputuloskaan olisi niin varma niin mieluummin sen antaa kokonaan jonkun muun projektiksi.

    Btw, katselin saksalaisen nettikaupan sivulta about 550€ maksavia lastuja joilla luvattiin jopa 30-40% lisää tehoja, voiko noi luvut pitää paikkaansa?
    Takaisin maan pinnalle nyt! 30-40% on varmasti ollut jonkin turboauton tehonlisäys.

    Vapaastihengittäviin tehonlisäys on kuulemma (itsellä ei kokemusta, kuin että olen lukenut kaikki jutut täältä sataan kertaan ) minimaalinen, mutta joissakin autoissa se voi muokata vääntöä mielekkäämpään muotoon (esim. m50b20/b25 koneet, joissa huono vääntö). Itse en ainakaan maksaisi 400 euroa lastusta koska täällä niitä myydään 65 euroon.

    Ja 328:iin tehoa saa enemmän hengitystä parantamalla. Imusarja + vapari + putkisto.

    Missäs 328:in tehoksi on 170 hv mainittu?
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Heracles
      Newbiemmer
      • Jul 2006
      • 5

      #17
      Originally posted by alspe
      Takaisin maan pinnalle nyt! 30-40% on varmasti ollut jonkin turboauton tehonlisäys.

      Vapaastihengittäviin tehonlisäys on kuulemma (itsellä ei kokemusta, kuin että olen lukenut kaikki jutut täältä sataan kertaan ) minimaalinen, mutta joissakin autoissa se voi muokata vääntöä mielekkäämpään muotoon (esim. m50b20/b25 koneet, joissa huono vääntö). Itse en ainakaan maksaisi 400 euroa lastusta koska täällä niitä myydään 65 euroon.

      Ja 328:iin tehoa saa enemmän hengitystä parantamalla. Imusarja + vapari + putkisto.

      Missäs 328:in tehoksi on 170 hv mainittu?
      Juu, pitäisi lukea tarkemmin, toi 30-40% olikin tosiaan turbolle.. no enpä siihen uskonutkaan.

      Esim. tossa on mainittu 170hv.
      Originally posted by Slow_M3
      Aika tasan 170hp renkailta on jenkit mitannu vakiona ja parhaat 328:t on yli 225 rengaskaakkia, ilman ahdinta siis.
      Imusarja + vapari + putkisto viritykset tulee varmaankin maksamaan jo sen verran että järkevämpää on laittaa ne rahat säästöön tehokkaampaa autoa varten, eikä niilläkään lopputulos ollenkaan varma ole kun tätä palstaa lukee.

      Comment

      • Enska325i
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 333
        • Masku

        #18
        Originally posted by Heracles
        Esim. tossa on mainittu 170hv.

        Pyöräteho ja koneteho ovat eri asia.
        E46 330i M-sport touring

        ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
        sigpic

        Comment

        • ajk
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 50

          #19
          ...siitä penkityksestä

          e36 325i(vanos), vakiolastulla oli 182,5 hv/237,3Nm ja virilastulla 203,2 hv/252,2Nm
          vakio lastulla n.10hv alle tehtaan ilmotuksen.

          Vertailukohtana tosin samalla kertaa mitattu toinenki e36 325i(ei vanos), jossa oli vakiopiirillä 184,8 hv/224,5Nm.
          eli jäi sekin 8hv alle tehtaan ilmotuksen.

          ...liekkö sama vaikutus kaikkiin johos piirejä tumppailee..penkissähän sen vasta näkee.

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            Originally posted by ajk
            e36 325i(vanos), vakiolastulla oli 182,5 hv/237,3Nm ja virilastulla 203,2 hv/252,2Nm
            vakio lastulla n.10hv alle tehtaan ilmotuksen.

            Vertailukohtana tosin samalla kertaa mitattu toinenki e36 325i(ei vanos), jossa oli vakiopiirillä 184,8 hv/224,5Nm.
            eli jäi sekin 8hv alle tehtaan ilmotuksen.

            ...liekkö sama vaikutus kaikkiin johos piirejä tumppailee..penkissähän sen vasta näkee.
            Ja mistähän oli kysyinen +20hv lastu ostettu / laitettu?
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • ajk
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 50

              #21
              lastu

              Originally posted by alspe
              Ja mistähän oli kysyinen +20hv lastu ostettu / laitettu?
              saksan ebaysta oli ostettu ja näyttäähän nuita olevan tuolla myynnissä....luvataan vaan 225 hv/300Nm .....mutta kait se 203hv on ihan kohtuullista 50€ piirille...

              Comment

              • Tyggis
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 415

                #22
                Onko kukaan kokeillut tota voimaa.com lastua?

                Comment

                • Ändi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1292
                  • Pori

                  #23
                  erese. liityin jo, mut tuskin mitään vanhoja lehtiä mulle toimittaa...
                  Last edited by Ändi; 21-07-2006, 07:55.
                  sigpic
                  E46 2d 330 -02
                  EX.
                  E36 2d 328 -97
                  e92 335d -07
                  330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                  Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                  Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                  Bmw 325 iA 2D -93
                  Bmw 325 4d -92

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2540
                    • .

                    #24
                    Originally posted by Ändi
                    erese. liityin jo, mut tuskin mitään vanhoja lehtiä mulle toimittaa... vai toimitatko sinä?
                    Tämän vuoden aikana liittyneet saavat kaikki neljä vuodessa ilmestyvää(ilmestynyttä) lehteä.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Ändi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1292
                      • Pori

                      #25
                      Komiaa .
                      sigpic
                      E46 2d 330 -02
                      EX.
                      E36 2d 328 -97
                      e92 335d -07
                      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                      Bmw 325 iA 2D -93
                      Bmw 325 4d -92

                      Comment

                      • patu
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 542
                        • Porvoo

                        #26
                        Originally posted by Freak
                        Tämän vuoden aikana liittyneet saavat kaikki neljä vuodessa ilmestyvää(ilmestynytt&#228 lehteä.
                        Ja vanhoja lehtiä saa tilattua: "Lehden irtonumerotilaukset ainoastaan jäsenille hintaan 7 EUR/kpl sisältäen postikulut."
                        BMW F30 330e LCI
                        Buick Riviera 455cid -71


                        Volvo V70 mk III - Ex
                        Jaguar F-Pace - Ex
                        Camaro 3gen - Ex
                        Subaru Levorg - Ex
                        Volvo V60 - Ex
                        Porsche 924 - Ex
                        BMW 1502 -76 - Ex
                        The Best or Something - Ex
                        BMW e39 540iA touring - Ex
                        BMW e34 525iA touring - Ex
                        BMW e34 520i -Ex
                        etc.....

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #27
                          Jottei nyt karata ihan täysin aiheesta niin mitkä firmat tekee ns.räätälöityjä lastuja. eli auto rullille jne..
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • tomippa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 656
                            • pk-seutu

                            #28
                            Originally posted by Ändi
                            Jottei nyt karata ihan täysin aiheesta niin mitkä firmat tekee ns.räätälöityjä lastuja. eli auto rullille jne..
                            Yksi, jossa saa täysin yksilöidyn ja räätälöidyn lastutuksen lähes mihin tahansa autoon: http://www.voimaa.com/

                            Comment

                            • CryeR
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 132

                              #29
                              Käsipois housuista ja järkikäteen!

                              Originally posted by Heracles
                              Voimaa.com lupailee ihan kohtalaiset tehonlisäykset lastuttamalla ja ihan kohtalaiseen hintaan, auto on E36 328i, hevosia lisää 12 ja varsinkin vääntöä mukavasti lisää neljällä sadalla omia käsiä likaamatta.
                              Kukin tavallaan, mutta jos minulle joku peräpohjanmaan perseenreikäyritys tulisi tarjoamaan 400€ lastua millä saisin !MUKAMAS! 12hp lisää & jtk olemattomia vääntöjä autooni niin kävisin ostamassa kaupasta tuorekurkun ja tunkisin sen kaverin perseeseen!

                              Miettikää nyt itekkin missä se 12hp näkyy!?!? Jos tuollaisia 12hp haluaa lastulla lisää niin ostaa korkeintaan 200€ lastun joka on silti turhan kallis tuota tehonlisäystä vastaan!
                              Last edited by CryeR; 21-07-2006, 12:30.
                              Lada 1500 1,5l -93,
                              Audi a3 8l 1,6l -98,
                              VW golf mk4 gti 1,8l -99,
                              VW golf mk2 1,6l -90,
                              Jaguar xj40 4,0l -90

                              Comment

                              • Spetke
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 3447
                                • Janakkala

                                #30
                                Nostellaanpas vanhaa aihetta esiin.
                                Onko vieläkään kenelläkään kokemusta voimaa.com in lastuista tai oikeastaan uudempien autojen uudelleen ohjelmoinnista???
                                mielellään kuulisin?
                                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎